hvordan kan vi trøste?....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
4 svar
1 synes godt om
20. april 2014

Anonym trådstarter

vi har en dejlig lille pige på lidt over en uge som min kæreste og jeg desværre har ladet bruge brystet som et middel til trøst.

nu er jeg efterhånden begyndt at være ret øm i brysterne fordi hun ligger der så meget.

hvad kan jeg/vi gøre for at trøste hende i stedet?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2014

Mother-love

Evt.en sut? Ellers hud mod hud.

Ellers ville jeg gøre mit bryst frit og ligge barnet tæt på hjertet samtidig med at gå lidt rundt. Og evt. Synge eller nynne.

Her hjalp det at ligge Isabella med øret på mit bryst og så gå og synge lidt.

Du skal dog forvente at det er dig der er den "bedste" trøster her i starten da det er lydende fra dig. Dit barn er Vanttil.

Anmeld

20. april 2014

Bak

Anonym skriver:

vi har en dejlig lille pige på lidt over en uge som min kæreste og jeg desværre har ladet bruge brystet som et middel til trøst.

nu er jeg efterhånden begyndt at være ret øm i brysterne fordi hun ligger der så meget.

hvad kan jeg/vi gøre for at trøste hende i stedet?...

Trøst efter hvad? Altså er det tryghed hun søger? En så lille baby skal ammes ret ofte, så det er helt naturligt, dine brystvorter er ømme. Da min datter var så lille, ville hun have kropskontakt hele dagen. Kunne godt sove selv om natten.
Hvordan spiser hun? Får hun spist godt igennem, når du lægger hende til?

Anmeld

20. april 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Trøst efter hvad? Altså er det tryghed hun søger? En så lille baby skal ammes ret ofte, så det er helt naturligt, dine brystvorter er ømme. Da min datter var så lille, ville hun have kropskontakt hele dagen. Kunne godt sove selv om natten.
Hvordan spiser hun? Får hun spist godt igennem, når du lægger hende til?

problemet er at jeg fik pebersauce til aftensmaden og friske jordbær så hun har fået ondt i maven. 

Anmeld

20. april 2014

Isabel85

Det er meget normalt at så små babyer har ondt i maven. Det behøver ikke at være pga. noget du har spist. Deres system skal vænne sig til at spise og fordøje mælken og det er ofte ubehageligt for dem at komme af med prutter og afføring. Sådan var vores første par måneder. Men vi gik rigtig meget rundt med vores datter på armen, sådan at hendes mave lå ned mod vores arm. Sådan at den ligesom masserer maven. Ellers så var en yoga bold virkelig god. Der sad vi mange timer og hoppede De kan godt lide den op-og-ned bevægelse, tror den minder om tiden inde i maven  Og at svøbe dem ind i en dyne eller et tæppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.