p-pille pause uden menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
8 svar
2 synes godt om
19. april 2014

Anonym trådstarter

Hej piger

Måske I kan hjælpe mig

Sagen er den at jeg tog den sidste p-pille i pakken sidste lørdag, normalt kommer min menstruation natten til tirsdag ( hver gang). Men denne gang er den ikke kommet  Jeg har selvfølgelig testet, og skulle ifølge den ikke være gravid. I morgen skal jeg starte på en ny pakke, og mit spørgsmål er så; skal jeg bare starte med pakken som jeg plejer, eller skal jeg vente på at mens dukker op

Det er måske et dumt spørgsmål, men har aldrig prøvet det her før, plejer at have kraftig (sorry) mens i ca 5 dage hver gang. Så er lidt forvirret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

Hej piger

Måske I kan hjælpe mig

Sagen er den at jeg tog den sidste p-pille i pakken sidste lørdag, normalt kommer min menstruation natten til tirsdag ( hver gang). Men denne gang er den ikke kommet  Jeg har selvfølgelig testet, og skulle ifølge den ikke være gravid. I morgen skal jeg starte på en ny pakke, og mit spørgsmål er så; skal jeg bare starte med pakken som jeg plejer, eller skal jeg vente på at mens dukker op

Det er måske et dumt spørgsmål, men har aldrig prøvet det her før, plejer at have kraftig (sorry) mens i ca 5 dage hver gang. Så er lidt forvirret...

Jeg har oplevet det en eller to gange. Og det skyldtes jeg var stresset uden jeg havde tænkt over det. Jeg fortsatte bare på næste pakke og så kom den ved næste stop.

så kan du have meget om ørerne for tiden?

Anmeld

19. april 2014

VIPpigen

Hmm, altså min mens levede sit eget liv sidste år, selvom jeg tog P piller... Den skubbede sig flere dage, selvom jeg holdte mine pauser fast...

Om det er skyld i jeg nu venter lillebror lavet på piller ved jeg ikke... MEN jeg formoder at selvom jeg tog dem som jeg skulle, så har min krop ikke helt accepteret det pludselig.

Jeg skulle starte torsdag på piller igen, men havde ikke haft min mens i den pause, og testede lørdag positiv... Om jeg ville kunne teste positiv tidligere ved jeg ikke. Jeg er altid gået næsten en uge over tid, før jeg har ville tage en test...

Anmeld

20. april 2014

moaren

Vil anbefale at du starter op på p-pillerne som du ellers skulle. Som en anden skriver, så kan det være psyken der spiller ind. Det er ikke unormalt, at der ikke kommer blødning pausen. 

Anmeld

20. april 2014

LinLin

Den eneste gang jeg oplevede den ikke kom var jeg gravid...
Jeg ville vente..

Anmeld

20. april 2014

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Jeg har oplevet det en eller to gange. Og det skyldtes jeg var stresset uden jeg havde tænkt over det. Jeg fortsatte bare på næste pakke og så kom den ved næste stop.

så kan du have meget om ørerne for tiden?

Tak for svaret. Jeg føler mig ikke synderlig stresset for tiden tvært i mod.

Jeg holder en måneds pause med pillerne pga. de andre svar der er kommet, jeg vil lige være helt sikker på jeg ikke er eller er gravid

Anmeld

20. april 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Hmm, altså min mens levede sit eget liv sidste år, selvom jeg tog P piller... Den skubbede sig flere dage, selvom jeg holdte mine pauser fast...

Om det er skyld i jeg nu venter lillebror lavet på piller ved jeg ikke... MEN jeg formoder at selvom jeg tog dem som jeg skulle, så har min krop ikke helt accepteret det pludselig.

Jeg skulle starte torsdag på piller igen, men havde ikke haft min mens i den pause, og testede lørdag positiv... Om jeg ville kunne teste positiv tidligere ved jeg ikke. Jeg er altid gået næsten en uge over tid, før jeg har ville tage en test...

Tak for svaret

Jeg holder en pause med pillerne og tester igen om et par dage hvis mens ikke er kommet  Jeg vil være træt af at have taget pillerne hvis nu jeg er gravid

Anmeld

20. april 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Den eneste gang jeg oplevede den ikke kom var jeg gravid...
Jeg ville vente..

Tak for svaret

Jeg holder en pause med pillerne og tester igen om et par dage hvis mens ikke er kommet  Jeg vil være træt af at have taget pillerne hvis nu jeg er gravid

Anmeld

20. april 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg stod i præcis samme situation i november 12. Jeg fortsatte ikke da ifølge min logik ville det være åndssvagt at fortsætte når jeg ikke havde haft min menstraution. Så gik der en måned og en måned og jeg fik stadig ikke min menstraution. Jeg ringede så til lægen. Der spurgte hvorfor jeg ikke bare var fortsat på mine piller. Det er i hvert fald hvad min læge anbefalede mig til at gøre. Men der havde jeg jo stoppet. 

Jeg tror i dit sted at jeg bare havde taget hul på den nye pakke. Ringet til min læge tirsdag og hørt ad om det var korrekt.

Men selvf noget du bestemmer selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.