Sådan skader din slankekur dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
5 svar
5 synes godt om
18. april 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Stenalderkost eller andre særlige kostprincipper kan i sidste ende give børn spiseforstyrrelser.

Børn helt ned til otteårsalderen - særligt piger - kæmper med et anstrengt forhold til mad eller spiseforstyrrelser, advarer flere eksperter og Landsforeningen mod spiseforstyrrelser og selvskade (LMS) i Berlingske.

Årsagen er forældrenes forskellige diæter eller bekendelse til særlige kostprincipper, hvor sundhed og slankekure kommer før madglæden.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

Loa

Skræmmende.....
Og endnu mere skræmmende at folk pådutter deres børn deres egne slankekure/helsetrip....

Anmeld

18. april 2014

Lullaby

Loa skriver:

Skræmmende.....
Og endnu mere skræmmende at folk pådutter deres børn deres egne slankekure/helsetrip....

Det er også derfor at jeg ikke er på nogen af de kure. Det ville være umuligt for os, også økonomisk, at lave flere forskellige retter. Vi spiser varieret og sundt. Grunden til at jeg vejer for meget er simpelthen at jeg spiser efter aftensmaden. Især slik. 

Anmeld

18. april 2014

Loa

Lullaby skriver:

Det er også derfor at jeg ikke er på nogen af de kure. Det ville være umuligt for os, også økonomisk, at lave flere forskellige retter. Vi spiser varieret og sundt. Grunden til at jeg vejer for meget er simpelthen at jeg spiser efter aftensmaden. Især slik. 

Lyder som mig

Men ja fatter slet ikke folk der pådutter børnene deres kure. En ting er at spise almindeligt sund og varieret og udelade sukker og søde sager, men ligefrem at børn også skal på diverse kure, ej det er skisme lidt langt ude....

Anmeld

18. april 2014

*Pingvinen*

Nu er jeg på Stenalderkost. Min mand og børn spiser ikke som jeg gør, men føler da hverken at jeg pådutter dem noget, ell jeg laver dobbelt mad. Jeg spiser bare grøntsager i stedet for ris, pasta og kartofler. Spiser ikke brød og sukker. Men bager selv knækbrød og spiser lidt honning ell mørk chokolade. Ved ikke lige, hvad skade det gør ved mine børn og mand :-)

Anmeld

18. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
*Pingvinen* skriver:

Nu er jeg på Stenalderkost. Min mand og børn spiser ikke som jeg gør, men føler da hverken at jeg pådutter dem noget, ell jeg laver dobbelt mad. Jeg spiser bare grøntsager i stedet for ris, pasta og kartofler. Spiser ikke brød og sukker. Men bager selv knækbrød og spiser lidt honning ell mørk chokolade. Ved ikke lige, hvad skade det gør ved mine børn og mand :-)

Jeg tror bestemt ikke du gør skade på dine børn

Men jeg tror at det som kan skade børnene under forældrenes slankekure er, hvis forældrene snakker meget om det, altså snakker meget om hvilket mad som feder, hvor tynd man gerne vil være osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.