Menses efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
11 svar
3 synes godt om
18. april 2014

Frk. Petersen

Hej de damer og god påske!!

Hvornår fik i jeres menses efter i havde født.. Jeg har blødt lidt on/off de sidste par uger (det er 2 mdr siden på onsdag) Men for et par dage siden begyndte jeg at bløde (efter samleje) og bliver ved med at bløde.. i forgårs fik jeg rigtig ondt i maven (menses agtigt) Kan det godt være mit lort der kommer nu?

Hvornår begyndte jeres at blive regelmæssigt igen?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

babyførstehjælp

Jeg fik den første mens, efter ca 3 måneder, og det blev langsomt regelmæssigt i løbet af de næste 3 måneders tid. Min veninde fødte en uge efter jeg og har efter 10 måneder stadig ikke fået sin mens

Anmeld

18. april 2014

Frk. Petersen

babyførstehjælp skriver:

Jeg fik den første mens, efter ca 3 måneder, og det blev langsomt regelmæssigt i løbet af de næste 3 måneders tid. Min veninde fødte en uge efter jeg og har efter 10 måneder stadig ikke fået sin mens

okay lyder som om det kan være meget forskelligt fra person til person så?

Anmeld

18. april 2014

Pikku Myy

Frk. Petersen skriver:

Hvornår fik i jeres menses efter i havde født.. Jeg har blødt lidt on/off de sidste par uger (det er 2 mdr siden på onsdag) Men for et par dage siden begyndte jeg at bløde (efter samleje) og bliver ved med at bløde.. i forgårs fik jeg rigtig ondt i maven (menses agtigt) Kan det godt være mit lort der kommer nu?

Knus

Jeg kan ikke huske præcis hvor mange måneder efter fødsel, men da amningen begyndte at stilne af, så nok omkring 8 måneder.

Min menstruation var regelmæssig fra starten, men smerterne var ikke så slemme i starten, hvilket var meget rart fordi jeg er nødt til at tage forholdsvis kraftige smertestillende når jeg har menstruation. Det ville jeg have haft det lidt lorent med hvis jeg stadig ammede.

Ammer du?

Anmeld

18. april 2014

Anitta Kristiansen

Mit kom en måned efter, og var normal cyklus igen med det samme. Min blødning fra fødslen var så hellere ikke meget værre end normal mens. Måske lige en dag eller to mere.

Anmeld

18. april 2014

Frk.S

Frk. Petersen skriver:

Knus

Det kan det sagtens være.

Freja er fra d. 5. september og jeg fik min første mens igen nytårsaften... så knap 4 mdr efter. Den var helt regelmæssig fra starten. 

Anmeld

18. april 2014

De3Guldklumper

Det er så forskelligt hvornår mens kommer igen.

Første gang kom den regelmæssigt 5 uger efter fødslen

2 gang kom den omkring 5-6 mdr efter.

Her 3 gang er hun lige blevet 3 mdr og har stadig ikke set skyggen af mens.

Alle unger er fuldammet

Anmeld

18. april 2014

Frk. Petersen

Pikku Myy skriver:

Jeg kan ikke huske præcis hvor mange måneder efter fødsel, men da amningen begyndte at stilne af, så nok omkring 8 måneder.

Min menstruation var regelmæssig fra starten, men smerterne var ikke så slemme i starten, hvilket var meget rart fordi jeg er nødt til at tage forholdsvis kraftige smertestillende når jeg har menstruation. Det ville jeg have haft det lidt lorent med hvis jeg stadig ammede.

Ammer du?

Det var da forholdsvis sent eller hvad?

Kan godt forstå du har det svært med smertestillende og ammning.

Nej ammer ikke - Kunne ikke

Anmeld

18. april 2014

Clisolka

Frk. Petersen skriver:

Knus

Efter min første fødsel måtte jeg sætte min mens i gang da hun var 9 mrd., der havde jeg ikke set skyggen af det siden jeg fødte 

Her 2. gang fik jeg det præcis 3 mrd. efter fødslen - jeg har haft det 3 gange og er nu sprunget en måned over, jeg venter stadig... Og nej, jeg er ikke gravid  Min cyklus har ligget på ca. 37 dage, men regelmæssig er den i hvert fald ikke endnu  Han er nu 7 mrd 

Anmeld

18. april 2014

Lililili

6 uger efter fødsel og regelmæssig med det samme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.