5 uger og meget forkølet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.801 visninger
6 svar
2 synes godt om
17. april 2014

Alberthe_iben

Min lille dreng på 5 uger er syg. Han er snottet, altså meget snottet! Hans lille stemme er næsten helt væk, der kommer bare sådan en lille hæs væsen når han græder. Han hoster egentlig ikke så meget, men alligevel lidt. Han har ingen feber, men temperaturen ligger på de 37,9 så den det er tæt på.

Må man give Kamille te med honning når han ikke er ældre og ville i ringe til vagt lægen??

En fortvivlet mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

Joerg2

Alberthe_iben skriver:

Min lille dreng på 5 uger er syg. Han er snottet, altså meget snottet! Hans lille stemme er næsten helt væk, der kommer bare sådan en lille hæs væsen når han græder. Han hoster egentlig ikke så meget, men alligevel lidt. Han har ingen feber, men temperaturen ligger på de 37,9 så den det er tæt på.

Må man give Kamille te med honning når han ikke er ældre og ville i ringe til vagt lægen??

En fortvivlet mor

Hej

Jeg ville give saltvandsdråber for at løsne op, og så hæve hovedenden af sengen.

Du må aldrig give honning, da der kan være bakterier i. Ved ikke hvilke, men det var, hvad jeg fik at vide af lægen, da vores datter var forkølet. 

God bedring!

Anmeld

17. april 2014

Joerg2

Alberthe_iben skriver:

En fortvivlet mor

Og ift. lægen ville jeg ringe, hvis hun virker meget påvirket. Hvis hun bliver svag og ukontaktbar, ville jeg ringe med det samme!

Anmeld

17. april 2014

Astrid1984

Ved børn mener jeg at feber er over 37,5 så vil mene det er feber. Og børn der er under 3 mdr gammel må ikke have feber så ville nok kontakte vagtlægen hvis det var mig.

Anmeld

17. april 2014

Alberthe_iben

Joerg2 skriver:

Og ift. lægen ville jeg ringe, hvis hun virker meget påvirket. Hvis hun bliver svag og ukontaktbar, ville jeg ringe med det samme!

jeg har hævet hovedet og giver saltvandsdråber og suger næsen 1-2 gange i timen tænker jeg! Det er nemlig sådan noget tyk sejt grønt snot!

Ringer lige til vagtlægen

Anmeld

17. april 2014

Alberthe_iben

Astrid1984 skriver:

Ved børn mener jeg at feber er over 37,5 så vil mene det er feber. Og børn der er under 3 mdr gammel må ikke have feber så ville nok kontakte vagtlægen hvis det var mig.

Ok, vidste ikke det med feberen. Tusind tak for svar. Ringer lige til vagtlægen!

Anmeld

17. april 2014

Joerg2

Alberthe_iben skriver:

jeg har hævet hovedet og giver saltvandsdråber og suger næsen 1-2 gange i timen tænker jeg! Det er nemlig sådan noget tyk sejt grønt snot!

Ringer lige til vagtlægen

Okay, så tror jeg, at du har gjort, hvad du kan. God ide med vagtlægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.