Opkast og diarre... indlagt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. april 2014

MortilAlmaogNohr

Vil bare høre om nogen har oplevet det samme som vi oplever nu. Vores Alma på knap to år har reddet sig en mavevirus, og har kastet op siden i søndags. Nubhar hun også dårlig mave. Tirsdag blev vi indlagt fordi hun var i vædskemangel og hendes blodsukker for lavt. Igår fik hun drop stort set hele dagen, og idag har hun slet ikke fået drop, men problemet er at hun ikke vil drikke. Hun har idag kun drukket ca. 350 ml og kastet op to gange. De siger hun minimum skal have 700 ml.

Mit spørgsmål er nok bare om nogle af jer har oplevet opkast ogcdiarre der har varet så længe, og fortsætter selvom barnet har fået drop. Har nogen været indlagt som os?.
Frustreret fordi sygeplejerskerne ikke virker som om de ved noget som helst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

Carina:-)

Det fortsætter jo indtil virussen er ude af kroppen.

Droppet er jo for at det ikke skal blive farlige med dehydreing og mangel på livsvigtige mineraler og salte.

Så tålmodighed.

God bedring med hende

Anmeld

17. april 2014

MortilAlmaogNohr

Ja det ved jeg godt. Men sygeplejerskerne virker som om at vi skal beslutte om Alma skal hjem eller ej. Og det ved jeg jo ikke. Nu sidder hun og dpiser Marie kiks og drikker vand af fladke med tut (kom jeg pludselig i tanke om at vi kunne prøve for det syntes hun er sjovt, så jeg drønede på tanken og købte sådan en flaske), men lur mig om det ikke kommer op fordi nu er det nok for meget hun har fået ned.

Anmeld

17. april 2014

Carina:-)

Jeg ville ikke tage hjem endnu.

Det kan lynhurtigt vende igen -og så er det rart at I er et sted hvor de kan hjælpe .

Anmeld

17. april 2014

IT-nørd

Tina. skriver:

Vil bare høre om nogen har oplevet det samme som vi oplever nu. Vores Alma på knap to år har reddet sig en mavevirus, og har kastet op siden i søndags. Nubhar hun også dårlig mave. Tirsdag blev vi indlagt fordi hun var i vædskemangel og hendes blodsukker for lavt. Igår fik hun drop stort set hele dagen, og idag har hun slet ikke fået drop, men problemet er at hun ikke vil drikke. Hun har idag kun drukket ca. 350 ml og kastet op to gange. De siger hun minimum skal have 700 ml.

Mit spørgsmål er nok bare om nogle af jer har oplevet opkast ogcdiarre der har varet så længe, og fortsætter selvom barnet har fået drop. Har nogen været indlagt som os?.

Freya på snart 3 år blev syg i fredags og vi endte med at blive indlagt natten til mandag. Inden da var vi hos vagtlægen to gange. 

Vi kom hjem igen mandag eftermiddag og undgik drop. Det, som reddede os, var at give hende en skefuld væske hver 5. minut. Efter hun fik ca 200 ml, som hun kunne holde i sig, valgte vi at tage hjem og fortsætte. Det var ikke sjovt at sidde lukket inde på en lille isolationsstue. 

Hun havde diarré helt frem til i dag, men det er heldigvis blevet meget bedre. Hun spiser stadig meget lidt, men drikker rigtig godt. Hendes væskebehov var regnet ud til 1200 ml (hun vejer 15 kg)

Anmeld

17. april 2014

IT-nørd

Vi valgte at tage hjem fordi jeg var helt tryg da jeg sagtens kan vurdere om hun er ved at blive dehydreret igen (er sygeplejerske og ser mange syge børn). Vi fik mulighed for at komme igen hvis jeg blev det mindste i tvivl og vi måtte gerne blive. 

Lægen, som gav os lov til at komme hjem kendte mig og var sikker på jeg havde styr på Freya. 

Væske med ske hver 5. minut blev vores redning. 

God bedring med lille Alma. Skriv endeligt hvis jeg kan hjælpe mere

Anmeld

17. april 2014

MortilAlmaogNohr

Tak for svarene. Min vurdering var også at vi skulle blive en ekstra dag. Vi prøvede godt detmed skeen til at starte med men hun kastede sgu alligevel op. Jeg syntes bare behandlerne her er såvævende og ligger det nærmest op til os om vi vil det ene eller det andet. Men Alma var i så dårlig vædske balance og sukkerbalance da vi kom herud, at hun ikke engang registrerede at de lagde drop på hende. Og der havde vi været på sygehuset dagen før men blev sendt hjem..... så derfor endte hun med at blive så dårlig.

Vi fik ca. 80 ml i hende og 3 kiks inden hun gik omkuld kl. 18, og det er ikke kommet op endnu..... nu vil de nok give hende lidt drop til natten så hun kan få vædske uden at blive vækket.

Anmeld

17. april 2014

IT-nørd

Tina. skriver:

Tak for svarene. Min vurdering var også at vi skulle blive en ekstra dag. Vi prøvede godt detmed skeen til at starte med men hun kastede sgu alligevel op. Jeg syntes bare behandlerne her er såvævende og ligger det nærmest op til os om vi vil det ene eller det andet. Men Alma var i så dårlig vædske balance og sukkerbalance da vi kom herud, at hun ikke engang registrerede at de lagde drop på hende. Og der havde vi været på sygehuset dagen før men blev sendt hjem..... så derfor endte hun med at blive så dårlig.

Vi fik ca. 80 ml i hende og 3 kiks inden hun gik omkuld kl. 18, og det er ikke kommet op endnu..... nu vil de nok give hende lidt drop til natten så hun kan få vædske uden at blive vækket.

Freya var også dårlig og helt sløv. Hun sagde intet til at blive stukket 

Heldigvis er hun frisk igen, men hun tabte sig rigtig meget og det kan ses (over 1 kg)

Det er godt I bliver en dag mere, god bedring!

Anmeld

17. april 2014

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Tina. skriver:

Ja ! Jeg har lige været igennem det samme med min datter på knap to år !

Der vidste de heller ikk hva der var med hende .. Andet end en mave Tarm omgang !

Dog fik vi ikk drop . Vi var indlagt 4 dage . Og på 2 dagen sent om aften var hendes væsketal på vej til at blive normale ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.