Min kære datter har nu fået tilbudt grød i snart 4 uger - en gang om aften. Det svinger rigtig meget, hvor meget hun vil spise. Nogle dage flere skefulde, andre få skefulde og i går slet ingenting.
Vi har skiftet i mellem horserøds, majsgrød og risgrød + jeg er begyndt at blande lidt sveskemos i pga maven.
Tænker lidt hvornår begynder hun at spise mere af det, og er det måske det forkerte tidspunkt at give grøden på.
Hvordan var jeres opstart med andet mad?
Du er startet tidligt hvis du er startet ved 4,5 mdr. Hvis hun ikke engang er interesseret, ja, så er du nok startet for tidligt. Men nu er du jo i gang. 
Jeg vil helt klart anbefale dig at give grønsagsmos i stedet for grød - specielt hvis hun har problemer med maven! Der er stivelse i grød (dog ikke i hirse) og stivelse giver forstoppelse. Desuden er der meget mere næring i grønsagsmos, så det er på alle måder bedre.
Så i gang med mosen i stedet (vent med kartoffel, da der også er meget stivelse i). Gulerod og blomkål er godt at starte med. Hos min dreng var sweet potatoes et kæmpe hit, og de er også stopfyldt med vitaminer.
EDIT: Hov, kan se at du allerede har fået det samme råd flere gange. 
Anmeld