Overvejer et barn til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. april 2014

Anonym trådstarter

Er lige anonym da jeg kender flere herinde.

men sagen er den at vi overvejer nr 2, men jeg har lidt tanker omkring det. Mit arbejde gør at jeg kun skal have barsel i 6 måneder. Men jeg vil skulle have barselsdagpenge fra kommune. Men hvor meget kan man lige få? Har hørt nogen sige man skal have kontanthjælp?

hvor meget dyrere er det at have to børn frem for et? Vi har alt til hvis vi nu skulle ende ud med samme køn, dog skal der købes autostol, sengerand og badekar samt indsats. 

Del endelig gerne alt hvad i gar fundet ud af efter i fik barn nr to. 

For os er økonomien lige nu det der holder os tilbage, især økonomien i barsels tiden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen

Anmeld

14. april 2014

Aabye

For os har det ikke været dyrt at få nr 2.. Men vores to drenge er der også kun 18 mdr imellem, så vi havde stadig alt tøjet, barnevogn, klapvogn, autostol osv osv osv.. 
Det eneste vi faktisk var ude og købe var en seng til den lille ny.. 
Alt efter hvor tæt børnene er på hinanden (her tænke jeg ble årene) så vil der automatisk gå lidt mere til bleer, der vil gå til MME.. På vores mad forbrug kan vi slet slet ikke mærke at der er kommet en ekstra..

Anmeld

14. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså hvis du er i arbejde, har du jo ret til højeste sats under barsel. Det er ca 10-11.000 udbetalt. 

Anmeld

14. april 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

For os har det ikke været dyrt at få nr 2.. Men vores to drenge er der også kun 18 mdr imellem, så vi havde stadig alt tøjet, barnevogn, klapvogn, autostol osv osv osv.. 
Det eneste vi faktisk var ude og købe var en seng til den lille ny.. 
Alt efter hvor tæt børnene er på hinanden (her tænke jeg ble årene) så vil der automatisk gå lidt mere til bleer, der vil gå til MME.. På vores mad forbrug kan vi slet slet ikke mærke at der er kommet en ekstra..

Vi vil nok komme ud i at der næsten vil være tre år i mellem. Plus minus.

så mange af tingene vil baby kunne bruge 

Anmeld

14. april 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Altså hvis du er i arbejde, har du jo ret til højeste sats under barsel. Det er ca 10-11.000 udbetalt. 

Men det kommer vel an på ens arbejde? Hvis jeg tjener mindre kan jeg vel ikke få så meget

Anmeld

14. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men det kommer vel an på ens arbejde? Hvis jeg tjener mindre kan jeg vel ikke få så meget

Nej altså du kommer ikk til at tjene mere på barsel hvis du vil have nogen korrekte tal må du nok hellere ringe til udbetaling Danmark og spørge hvor meget du ville være berettiget til. Det kan de garanteret svare på, på et øjeblik  

Anmeld

14. april 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej altså du kommer ikk til at tjene mere på barsel hvis du vil have nogen korrekte tal må du nok hellere ringe til udbetaling Danmark og spørge hvor meget du ville være berettiget til. Det kan de garanteret svare på, på et øjeblik  

Jeg mener bare at lige nu er min indkomst mindre end de tal du nævner så jeg vil jo nok desværre få noget ud fra den.

ja det må jeg hellere. Det er nemlig den der afhører det hele

Anmeld

14. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg mener bare at lige nu er min indkomst mindre end de tal du nævner så jeg vil jo nok desværre få noget ud fra den.

ja det må jeg hellere. Det er nemlig den der afhører det hele

Måske kan du regne lidt udfra dette? 

Eksempler (beregnet ud fra sats for 2014) :

Hvis du arbejder 37 timer om ugen og har en timeløn på mere end 119,71 kr. (inklusiv arbejdsmarkedsbidrag), får du det højeste beløb i barseldagpenge. Du kan ikke få mere end maksimal barseldagpengesats, som er 4.075 kr. (2014) om ugen før skat.

Hvis du arbejder 32 timer om ugen og har en timeløn på mere end 119,71 kr. (inklusiv arbejdsmarkedsbidrag), er regnestykket 32 x 110,14 = 3.524,48 kr. om ugen før skat i barseldagpenge.

Hvis du arbejder 37 timer om ugen og har en timeløn på 75 kr. (inklusiv arbejdsmarkedsbidrag), er regnestykket 37 x 69 = 2.553 kr. om ugen før skat i barseldagpenge.

Anmeld

14. april 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Måske kan du regne lidt udfra dette? 

Eksempler (beregnet ud fra sats for 2014) :

Hvis du arbejder 37 timer om ugen og har en timeløn på mere end 119,71 kr. (inklusiv arbejdsmarkedsbidrag), får du det højeste beløb i barseldagpenge. Du kan ikke få mere end maksimal barseldagpengesats, som er 4.075 kr. (2014) om ugen før skat.

Hvis du arbejder 32 timer om ugen og har en timeløn på mere end 119,71 kr. (inklusiv arbejdsmarkedsbidrag), er regnestykket 32 x 110,14 = 3.524,48 kr. om ugen før skat i barseldagpenge.

Hvis du arbejder 37 timer om ugen og har en timeløn på 75 kr. (inklusiv arbejdsmarkedsbidrag), er regnestykket 37 x 69 = 2.553 kr. om ugen før skat i barseldagpenge.

Jeg er privat dagpleje. Arbejder ca 44 timer om ugen med en månedsløn på 7241 kr. Det giver mig en time løn på ca 32 kr. Så sådan skal man ikke regne den ud  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.