Mathilde skriver:
Det lyder da også ret voldsomt!
Jeg misunder ikke dem der ligger rigtig længe, men det kan altså også være for hurtigt...
Jeg kan godt forstå du frygter pludselig at skulle føde og stå alene
Jeg har faktisk også følt behov for at tale min fødsel igennem mange gange og nu hvor jeg har haft kraftige plukkeveer, der har været regelmæssige med 4 min imellem, bliver jeg sgu bange..... Så måske er jeg i virkeligheden bange for at føde igen, fordi første gang var en voldsom oplevelse.
Jeg tror også det går rigtig hurtigt når mit vand først går. Men ved det ikke helt, for første gang jeg blev undersøgt i modtagelsen havde jeg allerede presseveer
og vandet var gået spontant uden vi havde opdaget det. Så sikkert mens jeg var i bad derhjemme ca. 3 timer tidligere, hvor veerne pludselig tog voldsomt til
For egentlig havde jeg haft veer et godt stykke tid, men ikke noget særligt.....før lige pludselig nærmest ud af det blå.
Det lyder som en fornuftig løsning, at du bliver sat i gang og dermed kan være på fødegangen og føle dig tryg.
Jeg håber at du får en god fødsel denne gang! Og det er godt, at du overvejer, hvordan du skal forholde dig, hvis du får en lynfødsel. Jeg vil anbefale dig at tage afsted med det samme du tror der er optræk. Jeg havde som sagt plukveer hele dagen igennem, faktisk stort set regelmæssige med 2 - 3 min imellem, men jeg reagerede ikke på dem, da de ikke gjorde ondt. De havde også sagt til mig på fødegangen, at de ikke havde nogen effekt, og at jeg derfor skulle komme dagen efter og få en ny stikpille. Hvis jeg får disse plukveer igen, så kan jeg love dig for, at jeg nægter at forlade hospitalet igen før jeg har født, eller at de er gået i sig selv
Jeg har heller ikke noget imod at føde hurtigt, men jeg håber virkelig på, at jeg denne gang kan få en fødsel som starter stille og roligt med milde veer, sådan at jeg kan forberede mig på "at nu er det nu". Men tvivler desværre
Jeg blev desværre "nægtet" at blive sat i gang. Måske kan jeg blive sat i gang efter terminen, så jeg er faktisk blevet lidt panikken igen over hele det med at føde.