Jer der fødte hurtigt 1. gang..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

-Milla-

Mathilde skriver:

Dejligt at høre, at det godt kan gå stærkt og man samtidig kan være med mentalt og have overskud undervejs

Det var nemlig det værste for mig. Det at blive undersøgt efter ankomst til fg og så få at vide, at nu skulle jeg presse Jeg gik helt i panik, for rent mentalt var jeg slet ikke nået dertil....

Puha, det var da heller ikke rart.
Jeg håber du får en rigtig god fødsel, hvor du denne gang får mulighed for at være mentalt med og nyde øjeblikket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Mathilde

-Milla- skriver:

Puha, det var da heller ikke rart.
Jeg håber du får en rigtig god fødsel, hvor du denne gang får mulighed for at være mentalt med og nyde øjeblikket.

Mange tak

Anmeld

18. april 2014

misslea

Mathilde skriver:

Ja det er altså vildt at nogen føder så ekstremt hurtigt!

Min jm fortalte om en der skulle føde hjemme, som også var hurtigføder. Hun havde ringet til jordemoderen efter bare en enkelt ve...jm bad hende dog om lige at få en ve mere. Det fik hun så 5 min efter og derefter løb jm ud i en taxa og var hos kvinden ca. 15 min efter og der havde hun født det er altså voldsomt!

Jeg frygter mest, at min datter er hjemme og det pludselig går stærkt... Og at min kæreste måske ikke kan nå hjem, da han ikke arbejder lige om hjørnet...

Hvornår fødte du sidste gang? Det kan jo ske lige om lidt...

Ej ja.... Det er da helt vildt, at det kunne gå så hurtigt!!!! Så kan man jo på ingen måde nå at få JM hjem...  Uha!!!

min bekymring er netop også, at min mand er på arbejde, og ikke når hjem, og jeg derfor står der med Wilma og en baby der er på vej ud.... 

Jeg fødte 8 dage over tid, så jeg forsøger at forberede mig på, at jeg også går over tid denne gang.... Hvis lillesøster kommer lidt før, er det jo bare bonus!! Er 38+4 idag, så der er ikke længe til ligegyldig hva 

Anmeld

18. april 2014

Mathilde

misslea skriver:

Ej ja.... Det er da helt vildt, at det kunne gå så hurtigt!!!! Så kan man jo på ingen måde nå at få JM hjem...  Uha!!!

min bekymring er netop også, at min mand er på arbejde, og ikke når hjem, og jeg derfor står der med Wilma og en baby der er på vej ud.... 

Jeg fødte 8 dage over tid, så jeg forsøger at forberede mig på, at jeg også går over tid denne gang.... Hvis lillesøster kommer lidt før, er det jo bare bonus!! Er 38+4 idag, så der er ikke længe til ligegyldig hva 

Puh ja....lad os håbe det forløber stille og roligt og helt uden panik

Så er du lige 4 dage foran mig...jeg er 38+0 i dag så må vi se hvem der kommer først

Anmeld

21. april 2014

Snartmortil3

Første gang tog min fødsel omkring 5 timer, men jeg åbnede mig fra 3-9 cm på under en time. Han stod skævt i bækkenet og derfor tog det hele 5 timer.
2. gang gik mit vand ret spontant og jeg havde født 45 min efter. Jeg blev sat i gang om morgenen med stikpiller, men havde ikke rigtig end nogle plukveer der ikke gjorde ondt. Pludselig gik mit vand om aften og jeg vidste det skulle gå stærkt hvis vandet gik. Vi nåede lige akkurat ind på en fødestue og fik hevet bukserne af. Jeg havde et par presseveer hvor jeg holdte igen fordi vi var på vej ned til stuen, men da jeg endelig fik bukserne af kom han i første presseve derefter. Jeg fik de første rigtige presseveer i modtagelsen, men når jeg kigger tilbage så pressede han allerede godt på i bilen, for jeg troede jeg skulle skide helt vildt!!!!!!!! Tænkte at vi lige skulle ind og have et lavement.
Jeg får vild crazy ve storm når mit vand går, har jeg i hvert fald gjort begge gange. Jeg kan ikke huske meget fra nogen af mine fødsler, fordi jeg er nød til at lukke mig totalt inde i mig selv for at håndtere smerterne. Jeg har ikke haft pauser mellem mine veer og jeg har ikke været mentalt med nogen gange og virkelig haft brug for at tale oplevelsen igennem MANGE gange.

Nu er jeg højgravid igen, og jeg frygter fødslen. Jeg frygter hvor det kommer til at ske. Tænk hvis mit vand går helt uventet imens jeg er ude alene. Eller er alene med ungerne. Jeg er meget utryg ved hjemme fødsel, og selvom jeg mentalt har prøvet at forberede mig så er det ikke lykkedes, så vi går efter at nå på hospitalet. Hvis mit vand går skal jeg ringe efter en ambulance med det samme.

Jeg skal dog til lægesamtale i denne uge og snakke om evt at blive sat i gang omkring termin, sådan at vi har kontrol over fødslen og den foregår på hospitalet.

Anmeld

21. april 2014

Rikke2404

Hvis jeg skal have flere børn, håber jeg sku at jeg føder hurtigere end første gang! Der skulle godt nok to stk ud, men det tæller jeg ikke rigtig for noget det tog 18 timer fra mit vand gik til at tvilling A var ude!

Anmeld

22. april 2014

monzemussen

Nu har jeg kun født en gang. Da jeg kom ved modtagelsen var jeg en cm åben. Da hun kom og undersøgte mig igen to timer efter var jeg 9 cm åben. Blev kørt med raketfart på fødestuen. 3 presseveer senere var han ude. Jeg forstod ikke at det var mit barn før nin mor kom (tosset ikke?? :-P)

Anmeld

22. april 2014

Mathilde

Snartmortil3 skriver:

Første gang tog min fødsel omkring 5 timer, men jeg åbnede mig fra 3-9 cm på under en time. Han stod skævt i bækkenet og derfor tog det hele 5 timer.
2. gang gik mit vand ret spontant og jeg havde født 45 min efter. Jeg blev sat i gang om morgenen med stikpiller, men havde ikke rigtig end nogle plukveer der ikke gjorde ondt. Pludselig gik mit vand om aften og jeg vidste det skulle gå stærkt hvis vandet gik. Vi nåede lige akkurat ind på en fødestue og fik hevet bukserne af. Jeg havde et par presseveer hvor jeg holdte igen fordi vi var på vej ned til stuen, men da jeg endelig fik bukserne af kom han i første presseve derefter. Jeg fik de første rigtige presseveer i modtagelsen, men når jeg kigger tilbage så pressede han allerede godt på i bilen, for jeg troede jeg skulle skide helt vildt!!!!!!!! Tænkte at vi lige skulle ind og have et lavement.
Jeg får vild crazy ve storm når mit vand går, har jeg i hvert fald gjort begge gange. Jeg kan ikke huske meget fra nogen af mine fødsler, fordi jeg er nød til at lukke mig totalt inde i mig selv for at håndtere smerterne. Jeg har ikke haft pauser mellem mine veer og jeg har ikke været mentalt med nogen gange og virkelig haft brug for at tale oplevelsen igennem MANGE gange.

Nu er jeg højgravid igen, og jeg frygter fødslen. Jeg frygter hvor det kommer til at ske. Tænk hvis mit vand går helt uventet imens jeg er ude alene. Eller er alene med ungerne. Jeg er meget utryg ved hjemme fødsel, og selvom jeg mentalt har prøvet at forberede mig så er det ikke lykkedes, så vi går efter at nå på hospitalet. Hvis mit vand går skal jeg ringe efter en ambulance med det samme.

Jeg skal dog til lægesamtale i denne uge og snakke om evt at blive sat i gang omkring termin, sådan at vi har kontrol over fødslen og den foregår på hospitalet.

Det lyder da også ret voldsomt!

Jeg misunder ikke dem der ligger rigtig længe, men det kan altså også være for hurtigt...

Jeg kan godt forstå du frygter pludselig at skulle føde og stå alene

Jeg har faktisk også følt behov for at tale min fødsel igennem mange gange og nu hvor jeg har haft kraftige plukkeveer, der har været regelmæssige med 4 min imellem, bliver jeg sgu bange..... Så måske er jeg i virkeligheden bange for at føde igen, fordi første gang var en voldsom oplevelse.

Jeg tror også det går rigtig hurtigt når mit vand først går. Men ved det ikke helt, for første gang jeg blev undersøgt i modtagelsen havde jeg allerede presseveer og vandet var gået spontant uden vi havde opdaget det. Så sikkert mens jeg var i bad derhjemme ca. 3 timer tidligere, hvor veerne pludselig tog voldsomt til 

For egentlig havde jeg haft veer et godt stykke tid, men ikke noget særligt.....før lige pludselig nærmest ud af det blå.

Det lyder som en fornuftig løsning, at du bliver sat i gang og dermed kan være på fødegangen og føle dig tryg.

Anmeld

22. april 2014

Mathilde

monzemussen skriver:

Nu har jeg kun født en gang. Da jeg kom ved modtagelsen var jeg en cm åben. Da hun kom og undersøgte mig igen to timer efter var jeg 9 cm åben. Blev kørt med raketfart på fødestuen. 3 presseveer senere var han ude. Jeg forstod ikke at det var mit barn før nin mor kom (tosset ikke?? :-P)

Ja det kan altså godt gå så hurtigt, at man ikke rigtig fatter, at barnet er ude sådan havde jeg det også. Forstod det først rigtigt nogle dage efter.

Anmeld

25. april 2014

Snartmortil3

Mathilde skriver:

Det lyder da også ret voldsomt!

Jeg misunder ikke dem der ligger rigtig længe, men det kan altså også være for hurtigt...

Jeg kan godt forstå du frygter pludselig at skulle føde og stå alene

Jeg har faktisk også følt behov for at tale min fødsel igennem mange gange og nu hvor jeg har haft kraftige plukkeveer, der har været regelmæssige med 4 min imellem, bliver jeg sgu bange..... Så måske er jeg i virkeligheden bange for at føde igen, fordi første gang var en voldsom oplevelse.

Jeg tror også det går rigtig hurtigt når mit vand først går. Men ved det ikke helt, for første gang jeg blev undersøgt i modtagelsen havde jeg allerede presseveer og vandet var gået spontant uden vi havde opdaget det. Så sikkert mens jeg var i bad derhjemme ca. 3 timer tidligere, hvor veerne pludselig tog voldsomt til 

For egentlig havde jeg haft veer et godt stykke tid, men ikke noget særligt.....før lige pludselig nærmest ud af det blå.

Det lyder som en fornuftig løsning, at du bliver sat i gang og dermed kan være på fødegangen og føle dig tryg.

Jeg håber at du får en god fødsel denne gang! Og det er godt, at du overvejer, hvordan du skal forholde dig, hvis du får en lynfødsel. Jeg vil anbefale dig at tage afsted med det samme du tror der er optræk. Jeg havde som sagt plukveer hele dagen igennem, faktisk stort set regelmæssige med 2 - 3 min imellem, men jeg reagerede ikke på dem, da de ikke gjorde ondt. De havde også sagt til mig på fødegangen, at de ikke havde nogen effekt, og at jeg derfor skulle komme dagen efter og få en ny stikpille. Hvis jeg får disse plukveer igen, så kan jeg love dig for, at jeg nægter at forlade hospitalet igen før jeg har født, eller at de er gået i sig selv
Jeg har heller ikke noget imod at føde hurtigt, men jeg håber virkelig på, at jeg denne gang kan få en fødsel som starter stille og roligt med milde veer, sådan at jeg kan forberede mig på "at nu er det nu". Men tvivler desværre
Jeg blev desværre "nægtet" at blive sat i gang. Måske kan jeg blive sat i gang efter terminen, så jeg er faktisk blevet lidt panikken igen over hele det med at føde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.