Stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

298 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. august 2009

JJ74

Jeg er selvstændig og har arbejdet alt alt for mange timer de sidste mange år.
Blev i november sidste år sygemeldt pga stress. Havde hjertebanken, flimmer for øjnene, søvnproblemer hver eneste nat etc. tænker i dag at det var godt jeg blev sygemeldt inden det var gået helt galt.
I maj kom jeg på deltidssygedagpenge og har siden arbejdet ca. 3 dage om ugen. Omkring samtidig opdagede jeg at jeg var gravid (en smutter og bliver enlig mor)
I fredags ringede min sagsbehandler og sagde at nu kunne de ikke give mig sygedagpenge længere og jeg ville blive raskmeldt med det samme.... Puha, under alle andre omstændigheder ville jeg give ham ret og glæde mig til at give den gas igen, men gravid i 4. måned må jeg indrømme at jeg ikke synes det er det rigtige tidspunkt at prøve kræfter med stressen igen.
Jeg er en stærk pige og jeg klarer mig altid godt, har aldrig tidligere fået socialhjælp på nogen måde og har været meget taknemlig for at kunne redde mig selv ud af den onde cirkel jeg var havnet i....
Kan slet ikke overskue at skulle arbejde på fuldtid igen (hvilket for mit vedkommende er ca 50 timer/uge. Der er jo kun mig til at passe på mig og min baby... Hold op hvor er jeg ked :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

Kloster

Hej hej.

Puhha det lyder hårdt og som et pres for dig.
Hvordan ligger dine muligheder i, at skifte branche, få en at dele din arbejdstid med osv?

Nu du er gravid, er det jo halt og alvorligt DIG og DIT barn, der kommer i første række.

Tænker på, at det ville jo ikke være sjovt, at komme ind i stress-cirklen igen med et barn, når man er enlig mor.

Mine bedste tanker fra
Kloster

Anmeld

9. august 2009

JJ74

Hmm...kan ikke rigtig skifte branche sådan nu og her. Tror heller ikke det er løsningen. Allerhelst ville jeg bare gerne have lov til at tage den lidt med ro indtil jeg er færdig med min graviditet og barsel og så begynde fuldtid derefter.
Ved godt det er yderst forkælet at tænke sådan, men jeg ønsker bare ikke at blive syg igen mens jeg er gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.