Det der med energi.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

232 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. april 2014

Mutti2

Hvad går i for at holde jer i gang hele dagen?

Jeg er SÅ skide doven (undskyld sproget).
Men jeg har SÅ svært ved at holde mig i gang hele dagen. Sofaen er bare så dejlig blød.

Jeg kan i perioder holde mig i gang over lang tid, hvis jeg laver noget med min datter. Men så snart hun går ind og leger selv, så smider jeg mig på sofaen og tænder for tv'et.

Det er især blevet slemt her efter at jeg for 14 dage siden blev færdig med min uddannelse. Jeg bruger det meste af formiddagen på sofaen, dette gælder også når jeg søger jobs, eller skriver ansøgninger.
Jeg HADER at være doven.

Jeg tager i tider ned og træne, og føler mig fuld energi, men ca. 4 timer efter, ligger jeg igen foran fjernsynet :-(
Og tro mig, lejligheden kunne have rigtigt godt af at jeg havde lidt mere energi. (dog ikke så slet at jeg ikke kan have gæster på besøg, meeeeeen den ville have godt af en gang oprydning) :-)

Er der andre der løber tør for energi?

Humøret er fint, så vil ikke mene det skyldtes en depression eller lign. Det har været slemt i maaaaaaange år. Men er bare blevet værre med tiden.
Jeg har ofte givet min vægt skyldet, har et BMI, der er lidt forhøjet, men føler mig absolut ikke overvægtig.

Hvad gør i for at holde jeres energi oppe?

Håber i nyder weekenden derude

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2014

lille-fisen

For mig virker daglige rutiner  (Er også jobsøgende) Fx mht rengøring og oprydning. Tager den samme tur gennem lejligheden hver morgen cirka - generel oprydning i alle rum/tømme eller fylde opvasker/vaske resten op/smække en tøjvask over/redde seng/lufte ud. 

På samme måde træner jeg også altid man/Ons/fre.

jeg behøver som sådan ikke at være motiveret for det - det er noget der bare skal gøres. Og når det så er gjort får jeg rigtig meget energi ud af det og får lyst til at lave mere

så tror klart på at man ikke skal forlade sig på at have viljestyrke til at motivere sig selv til det - tror snarere man skal stole på at gør man det til en vane så bliver det også gjort 

Anmeld

12. april 2014

tarkoflen

Jeg kender det alt for godt! Jeg søger job efter end barsel og nøj jeg synes det er op af bakke!

Vi har lejligheden til salg og der er 1000 ting jeg burde få gjort, men jeg kan ikke rigtig tage mig sammen! Det er så irriterende og oveni synes jeg, at jeg er nødt til at undskylde hvis jeg først henter min dejlige datter efter 2. lur og det er jo også lidt fjollet, for hun bliver afleveret sent!

Så nej du er ikke alene!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.