Børnehavebusserne kan være dødsfælder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
9 svar
6 synes godt om
11. april 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dk

I tre år har transportministre benægtet, at der var problemer med børnehavebusser. Men nu viser en stikprøve, at 12 ud af 13 er ulovlige.

Det samme afslører en crashtest, MetroXpress viser billeder fra fredag.

Her kører dukker af to voksne og to børn ind i noget med 48 kilometer i timen iført de seler, der befinder sig i hundredvis af børnehavebusser.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Endnu en grund til jeg er bange for at lade ham køre rundt med VS...

Anmeld

11. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

Kører de rundt i bus med vs? 

Anmeld

12. april 2014

Wampires

mor:) skriver:

Kører de rundt i bus med vs? 

Nej men vi er blevet spurgt om de må...

Anmeld

12. april 2014

Wampires skriver:

Nej men vi er blevet spurgt om de må...

Vores vs kunne også godt finde på at skulle på tur et bestemt sted - men det plejer være med det offentlige, altså metro, bus osv. 

Jeg personligt ville synes det var ærgeligt. De havde f. Eks. Et fisketema på et tidspunkt hvor de sluttede turen af med den blå planet. Er det pga. vuggestuens bussikkerhed er dårlig du har valgt det fra? 

Anmeld

12. april 2014

MyLove E

Wampires skriver:

Jeg tror virkelig du skal lære at trække vejret DYBT og tro på at andre mennesker kan passe på dit barn

Ved godt at lige den her artikel er rigtig træls at læse.

Men det er jo ved ALT, hvor du ikke tør at han skal ud i institutionslivet.
Har haft lyst til at skrive mange gange. Nu gjorde jeg det så, og ja måske en forkert debat, for lige her er det meget tragisk.
MEN igen det kan også gå galt alle andre steder og sammen med dig.

Jeg har noget inde i mig der siger, at jo mere beskyttet man er jo farligere kan det faktisk være.

Knus fra en også bekymret mor.

Anmeld

12. april 2014

Wampires

Kan lige se at jeg måske burde have tilføjet at vi har sagt ja til at de må tage afsted med ham både med bus, tog, taxa, privat bil...

Men det gør mig bare ikke speciel tryg ved mit ja at læse om at det så alligevel ikke er i orden med sikkerheden når eller hvis de tog ham ud på tur med bus...

Anmeld

12. april 2014

MyLove E

Wampires skriver:

Kan lige se at jeg måske burde have tilføjet at vi har sagt ja til at de må tage afsted med ham både med bus, tog, taxa, privat bil...

Men det gør mig bare ikke speciel tryg ved mit ja at læse om at det så alligevel ikke er i orden med sikkerheden når eller hvis de tog ham ud på tur med bus...

Og jeg kan sagtens forstå du ikke er tryg i DENNE situation!!!! Det er jeg hellere ikke og det er alt for dårligt at de busserne ikke er i orden

Men sådan generelt tror jeg vi er nød til alle at slappe noget mere af

Anmeld

12. april 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78

Men det åndssvags i denne sag er jo, at hvis man piller selerne ud(!!!) SÅ er busserne lovlige....???.... I min børnehave har vi to busser (den ene er til skovgruppen) og vores busser holder stille for tiden, fordi vi selvfølgelig ikke kører med ulovlige seler! MEN hvis vi tager selerne ud!!!!! Så er det lovligt  
Det gør vi selvfølgelig ikke, vi vil ikke køre med børn, der ikke er spændt fast!

Vores busser er i øvrigt synet for nyligt uden bemærkninger på noget - heller ikke seler.. Så vi blev først opmærksomme på, at der kunne være noget med vores seler, da en anden bh endte på forsiden

/ Taco78 

Anmeld

12. april 2014

Wampires skriver:

Det kan jeg god forstå

Men tror jeg har det sådan lidt - de er jo ikke farligere end offentlige busser som jo ingen seler har. 

Og sorry for alle tastefejlene i mit tidligere indlæg. Det blev jo helt uforståeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.