Er det med x eller x???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.991 visninger
64 svar
8 synes godt om
11. april 2014

Nadia&Daniel

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Hilsen en som glemmer at sige Nadia med I og altid bliver stavet med J

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

L&V

Nadia&Daniel skriver:

Denne tråd er henvendt til Jer, som har et navn som kan staves på flere måde - såsom Victoria eller Viktoria, Clara eller Klara og Maya eller Maja.

Hvordan er det for Jer - når I skal f.eks. afhentet noget - I siger Jeres navn, og medarbejder siger: "Er det med c eller k?? Hvordan har I det med, at I altid skal svare på dette??

Grunden til mit tråd - vi venter os ikke, men man taler vel altid lidt navne og vi har valgt at gå væk far navne med flere stavemåder - pga det med "er det med x eller x"

Min søn hedde ViKtor af den simple grund at det er nemmest for ham at forstå når han engang skal skrive sit navn og har lært bogstav lydene.. Hvis han var blevet en pige skulle han ha heddet Klara..

Vores mellem og efternavne er os noget snørklet noget så det ska de alligevel stave

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Min søn hedde ViKtor af den simple grund at det er nemmest for ham at forstå når han engang skal skrive sit navn og har lært bogstav lydene.. Hvis han var blevet en pige skulle han ha heddet Klara..

Vores mellem og efternavne er os noget snørklet noget så det ska de alligevel stave

ELSKER navnet Victor/Viktor

Anmeld

11. april 2014

L&V

Nadia&Daniel skriver:

ELSKER navnet Victor/Viktor

He he så har vi meget samme smag i navne kan jeg fornemme for lur mig om ikke hans søster hedder Laura

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

He he så har vi meget samme smag i navne kan jeg fornemme for lur mig om ikke hans søster hedder Laura

Anmeld

11. april 2014

SandraXOXO

Jeg skal alligevel altid stave mit efternavn for folk så det ville ikke gå mig på lige at sige 'og det er Kamilla, med K' feks..

Anmeld

11. april 2014

2721

Nadia&Daniel skriver:

Jeg siger det bare altid, ligesom jeg aldrig siger mit efternavn men blot staver det, tænker ikke videre over det og det genere mig ikke

Anmeld

11. april 2014

Troldemommi

Nadia&Daniel skriver:

Jeg hedder Monica og det sker tit jeg bliver spurgt om det er med C eller K det er ikke noget der generer mig men jo jeg er faktisk glad for at vores unger har navne der kun normalt staves på en måde

Daniel og Johanne

så tak der gjorde du mig lige lidt glad 

Monica med C 

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

SandraXOXO skriver:

Jeg skal alligevel altid stave mit efternavn for folk så det ville ikke gå mig på lige at sige 'og det er Kamilla, med K' feks..

Anmeld

11. april 2014

Nadia&Daniel

2721 skriver:

Jeg siger det bare altid, ligesom jeg aldrig siger mit efternavn men blot staver det, tænker ikke videre over det og det genere mig ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.