Hjælp ang stor baby 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2014

Misser1989

Inger skriver:

Jeg har ikke oprettet nogen indlæg endnu, men vil lige vise jer min pige. Marie blev 6 mdr i går, og hun er en stor pige, som i at hun vejer 12,9 kg er 76 cm lang og et hovedeomfang på 46,5 cm. 

SP siger at hun følger sin egen kurve ( ligger langt over alle kurver :-)) og at hun udvikler sig fint og trives. 

Åhhh ved ikke hvor jeg skal begynde, men det har været 6 hårde måneder for os, både for min pige men også mig.

Alt har været en kamp, og jeg har sidst kæmpet med at få hende til at ligge på maven. Hun kan simpelthen ikke holde hendes hovedet, ( vi kom sent igang, da hun har haft meget hold i nakken og vi har rendt til et utal af behandlere, og det først er blevet okay nu ) Hun bryder sig bare ikke om det, og jeg tror det er fordi hun har mange kilo der trykker ned på hende, til gengæld sidder hun flot, og hun elsker det.. 

Skal siges at hun heller ikke har smilet eller grinet før her ved 5 mdr alderen simpelthen pga smerter i nakken, og hun smiler og pludre og snakker og griner så meget nu, bare ikke på maven 

Vi var til kontrol ved fys med hendes nakke og fladt baghoved, og samtalen kom så mere og mere ind på hendes størrelse, og lægen mente at det kunne være noget hormonelt. Men fik så en opringning at det "bare" var fordi hun spiste for meget, og har nu tid til en børneafdeling for børn som enten "spiser for meget eller for lidt"

Jeg ved bare ikke om jeg magter det. Vi har bare været så meget igennem, og især min lille pige, så er der nogle der har nogle positive oplevelser med store babyer, vil jeg gerne hører om dem. 

og er der nogen der har været på en afdeling for store babyer og hvad kan de tilbyde og er det noget man kan bruge til noget. ??

Skal siges at hun var en stor baby fra start, 4500 g og 56 cm ved fødslen.  en fødsel der tog 34 timer og en stor bristning til mig. Og hun har haft en meget meget skæv nakke som gjorde hun skreg de første mange uger, og vi har jo tilbudt mad som hun har spist, nok fordi det var hendes trøst for smerter... 

Er ikke verdens bedste til at formulere mig på skrift, men håber det giver mening :-) 

I får lige et par billeder af min pige, så i kan se størrelsen på hende... Hvad syntes i?? 

Hun ser skøn ud
Min store dreng vejede 12 kg som 8 mdr og var også en dejlig tyk baby ?? da han var 2 år vejede han kun 100 gram mere end han gjorde da han var 8 mdr.
Så hun kan sagtens rende det af, når hun begynder at kravle og gå rund ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
Englepigens mor skriver:

Hej Sikke en lækker basse pige

Min største datter var også en rigtig trunte, hun vejede 3560g ved fødslen og da hun var 6mdr vejede hun godt 11kg, hun var helt vil med at amme, og fik min mælke produktion kørt voldsomt op, så hun fik et kæmpe måltid hver gang.
Jeg var som dig også noget bekymret over hendes størrelse, min SP mente alt var ok, og at hun bare fulgte sig egen kurve.
Hun nægtede at ligge på maven, var simpelthen for tyk, og det har helt sikkert været ubehageligt for hende.
Hun lærte først at kravle da hun var 11 mdr, hun var simpelthen for tung til hendes små arme kunne bære hende.
Da hun var 15 mdr lærte hun at gå, og så røg alt flæsket stille og roligt af.
I dag er hun 6 1/2 år 130cm og vejer 26 kg.

Tænker at kg stille og roligt glider af din datter når hun begynder at drøne rundt.

ihh bliver sku glad af at læse dit indlæg :-) Jeg er også lidt ligeglad med om hun kravler om 1 måned eller om 5, det må tage den tid det tager så.. 

For hun kommer jo til at kravle og gå uanset hvad, jeg har ihvertfald ikke set nogle voksne mennesker der stadig ligger på ryggen 

Men håber dog på at vægten kommer til at stå stille, for det bliver for hårdt hvis den forsætter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.