Toddlers diarre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
3 svar
1 synes godt om
10. april 2014

HopinWishin

Hejsa

Vores datter på 19 mdr. har de sidste fire uger døjet med on/off tyndmave... Jeg synes det er taget til her på det sidste.. Så jeg ringede til lægen i morges.

Hun synes ikke vi skulle tage prøver på afføringen, og hun udelukkede virus/bakterie fordi vores datter ikke har feber eller føler sig sløj..

Så 'foreslog' hun at det måske kunne være Toddlers diarre? .. Jeg har siddet og googlet det.. Synes godt nok der er mange ting som hun helst ikke må få at spise, og samtidig også mange ting som hun i forvejen ikke får. 

Hun har aldrig smagt sodavand, og saftevand det smager hun, jaeh vel 1 gang hver 2. mdr.. Hun elsker mælk! Og slukker ellers tørsten i vand. 

Slik har hun ikke rigtig smagt endnu, dog har hun fået chokolade til særlige anledninger.

Så skal man skære ned på frugt, grøntsager, rugbrød... Alt det jeg tænker der er sundt!?

Er der andre herinde som har et barn der har fået konstateret toddlers diarre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min søn har det, skriver senere

Anmeld

10. april 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min søn har toddlers diaré, han har altid haft det og vi havde håbet han voksede fra det ved en to års alderen.... men det gjorde han ikke (de Skriver om det på nettet at det kan vare til 4 års alderen)

Han får det i slem grad ved frugt indtag og groft brød.

I starten prøvede vi at udelukke syrlige frugter og undlade kerner, men det altså meget sundt der forsvinder på den konto!

Så vi stoppede med at undlade De ting, og nu får han det de får i dagplejen og det vi får, så længe han ikke tager sig det og ikke er et problem, hvilket heldigvis ikke :-) Han 98 cm høj vejet knap 18 kg er 2 år og 10 mdr. Han har heller ikke problemer med treenigheden bare fordi han altid har tynd mave (han laver stort én gang om dagen og har kun haft uheld med stort i bukserne én gang,i dagplejen)

Prøv jer frem, det vigtigste er at den lille har det godt og ikke taber sig...

Anmeld

12. april 2014

HopinWishin

skovrup skriver:

Min søn har toddlers diaré, han har altid haft det og vi havde håbet han voksede fra det ved en to års alderen.... men det gjorde han ikke (de Skriver om det på nettet at det kan vare til 4 års alderen)

Han får det i slem grad ved frugt indtag og groft brød.

I starten prøvede vi at udelukke syrlige frugter og undlade kerner, men det altså meget sundt der forsvinder på den konto!

Så vi stoppede med at undlade De ting, og nu får han det de får i dagplejen og det vi får, så længe han ikke tager sig det og ikke er et problem, hvilket heldigvis ikke :-) Han 98 cm høj vejet knap 18 kg er 2 år og 10 mdr. Han har heller ikke problemer med treenigheden bare fordi han altid har tynd mave (han laver stort én gang om dagen og har kun haft uheld med stort i bukserne én gang,i dagplejen)

Prøv jer frem, det vigtigste er at den lille har det godt og ikke taber sig...

Ja jeg tænker nemlig også at det kan blive svært at spise sundt så.. Siden torsdag har vores datter fået bondebrød.. og kun banan som frugt...  Og nu har hun ikke diarre... S må vi prøve med lidt groft igen i næste uge =)

Tak for svaret.. =) Håber jeres dreng snart vokser fra det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.