Hvor lang tid fra ingen sæd til gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
2 svar
1 synes godt om
10. april 2014

LilleMie

Hvis vi via to sædprøver har fået besked om, at manden slet ingen sæd havde (pga. bitestikelbetændelse og høj feber), så betyder det vel, at der går minimum 90 dage fra han blev rask, før at manden igen kan gøre mig gravid?

Eller kan der være sæd, der har været ved at blive dannet, på det tidspunkt, som ikke er blevet ødelagt?

Håber der sidder et par stykker med viden eller erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Sæden tager 74 dage at modne,så den er i stand til at befrugtet et æg,så har manden haft feber,kan man først regne med frisk/sund og rask sæd 74 dage efter at feberen er væk.

Anmeld

10. april 2014

LilleMie

Mor_til_3_unger skriver:

Sæden tager 74 dage at modne,så den er i stand til at befrugtet et æg,så har manden haft feber,kan man først regne med frisk/sund og rask sæd 74 dage efter at feberen er væk.

Tak for dit svar! Ja, jeg har set, at der nogle steder står 74 dage og andre 90, men jeg tænker, at hvis jeg regner med 90, bliver jeg ikke helt så skuffet 

Jeg gik/går nu alligevel med et stille håb om, at nogle af svømmerne, der endnu var under konstruktion, da han var syg, ikke tog skade af feberen og kunne blive til legedygtige sædceller inden. Men jeg kan ikke finde noget om det på nettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.