Børnebidrag fra far - statsforvaltningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
7 svar
3 synes godt om
10. april 2014

Zelinasmor

Hej de damer.

Kan det passe at jeg skal betale 1500kr for at få statsforvaltningen til at godkende at min datters far skal betale børnebidrag????

Han vil ikke betale og jeg kan ikke få dem via udbetaling danmark før statsforvaltningen har godkendt at hendes far skal betale.

Men når jeg går ind og vil søge om det på statsf. hjemmeside står der at det koster 1500kr 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Ayasmor

Zelinasmor skriver:

Hej de damer.

Kan det passe at jeg skal betale 1500kr for at få statsforvaltningen til at godkende at min datters far skal betale børnebidrag????

Han vil ikke betale og jeg kan ikke få dem via udbetaling danmark før statsforvaltningen har godkendt at hendes far skal betale.

Men når jeg går ind og vil søge om det på statsf. hjemmeside står der at det koster 1500kr 

Skal ikke kunne sige, om reglerne er lavet om siden jeg søgte det gennem statsforvaltningen for ca. 4 år siden. Dengang var der i hvert fald ikke noget betaling til det

Hilsen Sara

Anmeld

10. april 2014

sandramor

Zelinasmor skriver:

Hej de damer.

jeg fik det igennem statsforvaltningen inden udbetaling danmark kunne udbetale dem til mig...det er 2 år siden og det kostede ikke en rød øre så det lyder meget mærkeligt at du skal betale for det... det er jo da ikke din skyld at faderen ikke vil betale! ej heller din skyld at det skal igennem statsforvaltningen først

Anmeld

10. april 2014

Anitta Kristiansen

Jeg måtte pænt vente, men fik så også 15000 på en gang. Men er surt for de penge har jo ikke været til nytte inden. Men du skal søge om at de betaler, også sender de brev til faren, og han skal skrive under eller begynde betaling, og sker det ikke inden for en måned vil de tage det op også udbetale, men i mit tilfælde var de meget langsomme så tog lang tid.

Anmeld

10. april 2014

hesøth

Zelinasmor skriver:

Hej de damer.

Lyder mærkeligt. Vi søgte sidste år i februar - og det kostede ikke noget!

Anmeld

10. april 2014

M&F&C

Zelinasmor skriver:

Hej de damer.

Det koster 1500 hvis der tidligere er lavet en afgørelse om bidrag, men det kan der vel ikke være når det er afgørelsen de mangler. Så tror du har misforstået
Få derfor sendt din ansøgning hurtigst muligt - og hav alle detaljer med. Hvis du gør det inden for 6 mdr efter i er flyttet fra hinanden får du med tilbagevirkende kraft

Sikke sørgeligt at far ikke vil betale bidrag til sin datter!

Anmeld

10. april 2014

et-ønske

Det koster 1500 hvis der tidligere er lavet en afgørelse om bidrag, men det kan der vel ikke være når det er afgørelsen de mangler. Så tror du har misforstået
Få derfor sendt din ansøgning hurtigst muligt - og hav alle detaljer med. Hvis du gør det inden for 6 mdr efter i er flyttet fra hinanden får du med tilbagevirkende kraft

Sikke sørgeligt at far ikke vil betale bidrag til sin datter!

Det er nemlig fuldstændig korrekt - hvis der tidligere er fastsat bidrag koster det 1500 kr og hvis det er første gang koster det ikke noget!

Synes dog det er forkasteligt at de tager penge for at få fastsat størrelsen - min ex betaler +50% fastsat for 7 år siden! Det vil uden tvivl blive over 100% hvis jeg søgte idag.
Synes det er en mærkelig forretningsgang, at man ikke indhenter oplysninger fra SKAT, evt hverandet år, men at man som bp forældre selv skal bede om det, komme med en begrundelse og nu også betale for en afgørelse er underligt?!
Det er jo grunde der i særdeleshed er konfliktoptrappende!! 

Anmeld

10. april 2014

Zelinasmor

Jeg fandt ud af det. Og ja, jeg havde misforstået. Jeg troede jeg skulle betale for en afgørelse. Men det skal jeg ikke. De skulle gerne have afgørelsen klar om 1½ måned. De 14 dage er så far får mulighed for at godkende selv.

Derefter kan jeg få dem af udbetaling danmark. Det er 2½ måned siden vi gik fra hinanden.. Så jeg får vel for en 3-4 måneder når det engang går igennem. Mangler dem ikke, så de kommer nok bare ind på konfirmations opsparing 

Synes bare ikke han skal slippe for at betale når jeg betaler alt til hende også dagpleje..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.