Anonym skriver:
Hej min dAtter har et pas der snart udløber men så når jeg skal have det fornyet skal jeg så have underskrift fra faren men vi har fælles forældre myndighed men vi snakker overhovedet ikke sammen og han ser hende heller ikke overhovedet!!
Nogen der ved det?
En lang historie.
Første og desværre eneste gang jeg fik pas til Silje, var fordi hendes biofar ikke ville anderkende faderskabet, så der havde jeg den fulde og skyndte mig at få lavet pas til hende. Han anerkender endelig, vi får fælles og hendes pas udløber.
Vi har heller ikke kontakt til ham og har ALDRIG haft. Endvidere ved jeg heller ikke hvor han bor.
Sidste år ringer jeg til stf, der siger at jeg skal gå via kommunen først, for så kan de finde ham og få ham til at skrive under. Det vil han så ikke men kommunen siger at jeg muligvis kan gå udenom ham ved at ansøge hos rigspolitiet. Det gør jeg så men får desværre afslag, da de mener at når vi har fælles, burde vi kunne samarbejde, ja tak for kaffe hvor vi kan...

Nu skal vi så i retten for anden gang her næste måned, da jeg ikke mener at han skal have så meget magt over os og stavnsbinde os til Danmark og han nu tydeligt viser vi ikke kan samarbejde og jeg håber sådan jeg får den fulde denne gang.
Så det er desværre ikke lige så nemt at få nyt pas til vores små kære pus.
Anmeld