Min mand og jeg mødtes unge, fik hurtigt børn og hus og alt det. Og med årene er vi blevet ældre (sjovt nok) mere voksne, knap så drømmende, naive og tiden til os selv er minimal og med tre børn er der aldrig ro herhjemme. Min mand er gnaven hele tiden, og jeg føler jeg konstant skal skåne ham fra børnene og omvendt konstant skal opveje for børnene at far altid er sur. Sex er en by et andet sted, for jeg tænder bare ikke på at han er så gnaven til hverdag. Men han vil ikke ændre sig/ser ikke problemet. Vi har snakket om det 1000 gange.
Hvad stiller jeg op med en gnaven mand?
Hvis jeg forkæler ham, tar og tar han indtil jeg er helt flad, han giver ikke igen, han bliver ikke glad og har en 'det manglede sku da bare' indstilling og han er gnaven så snart jeg ikke har mere at give af.
Det er en forfærdelig cirkel hvor der ikke er plads til at jeg kan have en dårlig dag, jeg går på æggeskaller, er nervøs, skal kompensere, skal se det positive i alt, forsøge at gøre alle glade, for han er negativ nok for hele familien. Og det virker ikke. Det har stået på i flere år. Og intet jeg gør virker. Og jeg er helt tom.
Anmeld