Rejsemål i Europa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
6 svar
2 synes godt om
9. april 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg mangler lidt inspiration til, hvor vi skal tage hen på sommerferie. Vi holder ferie i august og har besluttet, at vi i år holder os til Europa, da manden synes, at det er for langt at rejse til USA med en tumling på 1½ år. Ingen af os gider bare at ligge og slappe af ved stranden, så der skal være noget at tage ud at se, og derfor har jeg egentlig ikke kigget på charterferier og heller ikke badelande.

Vi har tidligere (før barn) haft gode ture i Europa til bl.a. London, Barcelona, Berlin, Paris mv., og det er noget i den stil, jeg gerne vil igen i år, men dog med det hensyn, at vi har vores datter med. Er der nogle, der har været nogle gode steder, der matcher dette eller bare har nogle gode forslag i Europa?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

De græske øer kan helt klart anbefales!
Ved ikke lige om det er i Europa eller ej.

Der var jeg selv meget da jeg var lille, og vi havde min 3 år yngre lillesøster med.

Vi boede på hotel med pool, så der også var plads til bade/sumpe dage, men tog også meget på museer og ud og se på ruiner. - Det kan man sagtens selvom man har små børn med. Personligt har jeg altid været super interesseret i sådan noget, så det var intet problem at have mig med til det. Min søster har derimod aldrig syntes det var særligt spændende, men så længe det er så lille er barn kan man godt underholde på andre måder mens mor og far suger lidt spændende kultur til sig

Vi var både i Grækenland, på Malta, og en enkelt gang på Mallorca

Anmeld

9. april 2014

Ciss

Hvis I ikke er afhængig af høj varme vil jeg andbefale Skotland. Det er lidt annerledes, men absolut spændende og flot.

Hvis det er storbyferie, I vil have, vil jeg anbefale Lissabon.

Anmeld

9. april 2014

IT-nørd

Janey skriver:

Jeg mangler lidt inspiration til, hvor vi skal tage hen på sommerferie. Vi holder ferie i august og har besluttet, at vi i år holder os til Europa, da manden synes, at det er for langt at rejse til USA med en tumling på 1½ år. Ingen af os gider bare at ligge og slappe af ved stranden, så der skal være noget at tage ud at se, og derfor har jeg egentlig ikke kigget på charterferier og heller ikke badelande.

Vi har tidligere (før barn) haft gode ture i Europa til bl.a. London, Barcelona, Berlin, Paris mv., og det er noget i den stil, jeg gerne vil igen i år, men dog med det hensyn, at vi har vores datter med. Er der nogle, der har været nogle gode steder, der matcher dette eller bare har nogle gode forslag i Europa?

Storbyferie er vores foretrukne måde at holde ferie på, derfor har vi været rigtig mange steder i Europa, de sidste 2 år med Freya, som snart fylder 3. Hun var med 4 gange og i år går turen til Tallinn og Helsinki (det tager kun 1,5 time med færge fra Tallinn).

Vi bryder os ikke om varme lande om sommeren og vi er slet ikke til charter. Freya nyder at være sammen med os, uanset hvor vi rejser hen.

Næste år tager vi på en længere tur til Island og Færørerne og det er helt bevidst vi venter til hun er 4 og ikke er afhængig af sin klapvogn.

Anmeld

9. april 2014

Købmagerkonen

Janey skriver:

Vi tager til Lissabon i år. Jeg ved ikke om det er decideret børnevenligt, men der er masser at se og gode muligheder for at tage til Sintra og Cascais

Anmeld

9. april 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Tak for svarene. I er helt sikkert kommet med nogle rigtige gode bud.

De græske øer forbandt jeg egentlig mest med charter, men det lyder som om, der er noget, jeg har overset, så det det skal vi helt sikkert se nærmere på.

Skotland har vi besøgt en del, da min lillebror boede der en overgang, men det fik mig til at tænke på, at vi flere gange har snakket om at besøge Dublin, så der kom også lige lidt inspiration.

Lissabon er også en by, vi før har snakket om at tage til, så det er helt klart også en mulighed. Jeg tænker bare, om der kan blive for varmt for den lille.

Helsinki og Tallinn kender jeg ikke så meget til, men det skulle vi måske også lige kigge nærmere på. Især når svoger er begyndt at date en finne

Anmeld

9. april 2014

Lotus86

Kan anbefale Sicilien, det er en fantastisk Ø med mulighed for afslapning ved strand, masser af kulturelle oplevelser, fantastisk hyggelige byer,og en masse lækker mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.