voldsomme reaktioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
12 svar
5 synes godt om
8. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg vælger at skrive ano, da jeg ved at jeg bliver googlet

sagen er den at c...... er begyndt at snakke i telefon med far indtil børn og unge har afgjort samvær (speciel situation i know).
Jeg er så ulykkelig. C.... har haft voldsomme reaktioner på det. Den 1. Gang kom reaktion 3 dage efter, hvor han bare skreg!!! (Uden gråd).

2. Gang græd han i 3 timer bagefter og ville bare sidde ved mig

i går skulle de så snakke igen, men c.... blev ked af det fordi han ikke havde lyst.
Måtte overtale ... til at snakke i 2 min.

Hva sker der. Er det fordi at han savner ham?
vækker det ubehagelige minder?

alle gange har han været meget aggressiv bagefter. Der går et par dage før han er sig selv igen.

han bliver 4 om lidt :-(

Nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

8. april 2014

Mamalou

Jeg tænker at det meget vel kan være en reaktion. Sørger du for at snakke med ham om/sætte ord på hans følelser efter samtalen? Jeg synes det er forkert at presse ham til at snakke med far. Hvis han ikke har lyst, så mener jeg ikke at han skal. Uanset aftaler.

Anmeld

8. april 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg tænker at det meget vel kan være en reaktion. Sørger du for at snakke med ham om/sætte ord på hans følelser efter samtalen? Jeg synes det er forkert at presse ham til at snakke med far. Hvis han ikke har lyst, så mener jeg ikke at han skal. Uanset aftaler.

Ja jeg snakker meget med ham om det. Som regel skal jeg bare være der. Han kan ikke udtrykke hvad der gør ham ked af det eller vred.

vi har været udsat for nogle ting af hans far, som ikke lige er så godt.
Ja jeg er sku bekymret for om det vil være sådan også når han skal se far.

Jeg ved det ikke var okay at overtale ham og har heller ikke i sinde at gøre det igen.

Anmeld

8. april 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Ja jeg snakker meget med ham om det. Som regel skal jeg bare være der. Han kan ikke udtrykke hvad der gør ham ked af det eller vred.

Jeg ved det ikke var okay at overtale ham og har heller ikke i sinde at gøre det igen.

Det er heller ikke nemt altid at handle efter bogen, når man står i situationen.

Hvordan er din søn under samtalerne?

Anmeld

8. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Hvis far ikke har været god for barn, bør de så snakke sammen før barnet har fået hjælp til at cope? 

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Det er heller ikke nemt altid at handle efter bogen, når man står i situationen.

Hvordan er din søn under samtalerne?

Jamen han er meget stille, men synes jo umiddelbart det går fint når de snakker. Hans far spørger som regel kun om børneting

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Hvis far ikke har været god for barn, bør de så snakke sammen før barnet har fået hjælp til at cope? 

Fordi det er meningen de snart skal ses med støtte/overvågning. Han har ikke set far siden september. så for at han ikke helt har glemt ham til når det er besluttet hvor meget de skal ses.

Jeg synes bare det er synd når han reagere sådan. Hvordan vil han så ikke reagerer når de skal ses

Anmeld

9. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er det en aftale dig og far har lavet? Eller en statsforvaltningen har lavet for jer? 

Jeg synes ikke han skal, hvis han ikke har lyst. Jeg tænker også om det bliver underligt for ham at tale med far men stadig ikke se ham? 

Mht. om samtalen vækker ubehagelige minder...det ved jeg ikke noget om for jeg ved jo ikke noget om hvordan fars og sønd forhold har været. 

Men børn er generelt meget loyale overfor deres forældre. Kan han stadig have svært ved at forstå hvorfor far er væk? Og hvorfor ringer far pludselig osv.? Det er kun gætterier, da jeg jo ikke kender din søn. 

Men husk at få sat ord på drengens følelser. 

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Er det en aftale dig og far har lavet? Eller en statsforvaltningen har lavet for jer? 

Jeg synes ikke han skal, hvis han ikke har lyst. Jeg tænker også om det bliver underligt for ham at tale med far men stadig ikke se ham? 

Mht. om samtalen vækker ubehagelige minder...det ved jeg ikke noget om for jeg ved jo ikke noget om hvordan fars og sønd forhold har været. 

Men børn er generelt meget loyale overfor deres forældre. Kan han stadig have svært ved at forstå hvorfor far er væk? Og hvorfor ringer far pludselig osv.? Det er kun gætterier, da jeg jo ikke kender din søn. 

Men husk at få sat ord på drengens følelser. 

Det er en aftale der er lavet med børn og unge i kommunen (som også skal fastsætte samvær)

De har prøvet over Skype netop for at han kunne se at det altså var far han snakkede med.

Jeg ville også ønske at jeg vidste hvorfor.
Jeg vil ikke sige for meget, men vi har været på krisecenter da vi flygtede, så han blev jo pludselig rykket væk.

han havde en periode på krisecentret hvor han skreg på samme måde., så for mig vækker det dårlige minder. ..

de forsvandt da der kommer ro på og vi fik lejlighed.

Jeg fokuserer allerede meget på hans følelser. Det er nemlig utroligt vigtigt.
Jeg har skrevet en mail til sagsbehandleren fra børn og unge. De har jo selvfølgelig ikke telefontid om onsdagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.