3 uger og ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
10 svar
8 synes godt om
8. april 2014

Englepigens mor

Min lille søn på 3 uger, har rigtig ondt i maven.
Hver gang jeg har ammet ham, så går der 5 min så, bliver hans mave helt hård, og han krøller sig helt sammen, og stor skriger
Det står så på i en halv times tid, hvor jeg forsøger at cykle med benene, osv.
Når han indimellem slår en stor prut, kan man se at det letter lidt, men der går ikke længe før maven igen bliver hård, og han krøller sig sammen.
Han har ikke hård mave, og laver et sted mellem, 6-10 lortebleer om dagen, i fin remoulade konsistens.

Har i dag været til zoneterapi, og hold nu op hvor han skreg, han fik kun en halv behandling, da han skreg så meget han næsten glemte at trække vejret.
Jeg synes det er så hårdt at han har det så skidt, jeg bliver så ked og nervøs når han ligger der og lider.

Er der nogen der har prøvet noget ligende, og evt har et vidunder middel, hvis nu ikke zoneterapien virker på ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Trekløver(:

Englepigens mor skriver:

Hver gang jeg har ammet ham, så går der 5 min så, bliver hans mave helt hård, og han krøller sig helt sammen, og stor skriger
Når han indimellem slår en stor prut, kan man se at det letter lidt, men der går ikke længe før maven igen bliver hård, og han krøller sig sammen.
Han har ikke hård mave, og laver et sted mellem, 6-10 lortebleer om dagen, i fin remoulade konsistens.

Har i dag været til zoneterapi, og hold nu op hvor han skreg, han fik kun en halv behandling, da han skreg så meget han næsten glemte at trække vejret.
Jeg synes det er så hårdt at han har det så skidt, jeg bliver så ked og nervøs når han ligger der og lider.

Er der nogen der har prøvet noget ligende, og evt har et vidunder middel, hvis nu ikke zoneterapien virker på ham?

Det kan være han skal have movicol junior. Det fik min venindes datter, og hun havde det ligesom du beskriver din søn har. Ville lige tale med lægen omkring det.

Min datter har også været til zoneterapi (dog ikke med maven) , men det hjalp først efter 3 behandlinger ..

God bedring med din lille mand

Anmeld

8. april 2014

Muhmi

Sørger du for at bøvse ham godt af efter hvert måltid?

Anmeld

8. april 2014

Hullabullabulla

M_V skriver:

Det kan være han skal have movicol junior. Det fik min venindes datter, og hun havde det ligesom du beskriver din søn har. Ville lige tale med lægen omkring det.

Min datter har også været til zoneterapi (dog ikke med maven) , men det hjalp først efter 3 behandlinger ..

God bedring med din lille mand

Vil bare lige indskyde at movicol junior gives mod forstoppelse og ikke mod luft i maven (da det virkelig - som i virkelig - gør afføringen tynd )

Til TS: min søn er flaskebarn og vi havde præcis samme problemer. Zoneterapi virkede ikke, men kiropraktor var virkelig godt
Det forsvandt da han blev 8 uger..

Evt kan du prøve bio gaia. Jeg brugte mylicondråber men de er desværre udgået..

Og så kæmpe kram - det er hårdt at stå i

Anmeld

8. april 2014

modesty

Englepigens mor skriver:

Jeg vil også anbefale Bio Gaia som en anden gør. Det er naturlige mælkesyrebakterier der sørger for at opretholde en god flora-balance i mave-tarm-systemet.

I skal IKKE give Movicol, det er til forstoppelse, og jeres baby har tydeligvis ikke forstoppelse.

Anmeld

8. april 2014

mrhl

Jeg havde samme problem med min datter da hun var så lille. Hun er 4 måneder nu, og det er sjældent hun har ondt i maven. Tror det gik mere eller mindre over da hun var omkring 1-1,5 måned...

Husker du at bøvse ham rigtig godt af hver gang? Nogle gange bøvsede jeg også min datter under amningen. Og så selvfølgelig vær opmærksom på at han sutter rigtigt på brystet.
Min datter spiste utroligt meget da hun var helt lille. Hun hang i brystet konstant, hvilket min SP sagde også kunne være årsag til mavepinen. Fordi der simpelthen ryger så meget mad igennem det lille tarmsystem....

Håber det løser sig

Anmeld

8. april 2014

Trekløver(:

Britt88 skriver:

Vil bare lige indskyde at movicol junior gives mod forstoppelse og ikke mod luft i maven (da det virkelig - som i virkelig - gør afføringen tynd )

Til TS: min søn er flaskebarn og vi havde præcis samme problemer. Zoneterapi virkede ikke, men kiropraktor var virkelig godt
Det forsvandt da han blev 8 uger..

Evt kan du prøve bio gaia. Jeg brugte mylicondråber men de er desværre udgået..

Og så kæmpe kram - det er hårdt at stå i

Vidste ikke det var mod forstoppelse, troede det var til generelle mavegener.

Anmeld

8. april 2014

*Mor Til Albert*

Englepigens mor skriver:

Jeg har hørt at sukkervand kan lindre en lille hård mave. Om det bare er en skrøne, er jeg ikke klar over?

Anmeld

9. april 2014

Englepigens mor

Hej tak for jeres svar.

Jeg føler at zoneterapien har hjulpet lidt, jeg har da fået 2 gange 2 timers søvn i nat, hvilket er noget mere end de sidste 5 nætter men kan godt mærke jeg er i enormt underskud af søvn
Er startet med bio gaia dråber også. Og på fredag skal vi til zoneterapi igen.
Han er rigtig dårlig til at bøvse, gik rundt med ham i over 30 min i nat i forsøg på at få en lille bøvs frem, men nej

Min SP kommer i morgen, tror jeg vil høre hende mht sukkervand.

Anmeld

10. april 2014

ønskebørn74

Englepigens mor skriver:

Prøv lefax det hjælper med luft i maven.. Du kan købe det på nettet ved Flensborg apotek..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.