Søvnapnø?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.521 visninger
10 svar
1 synes godt om
7. april 2014

Anonymo

Der er vel ingen alder på hvor tidligt man kan lide af søvnapnø, vel? 

Jeg er begyndt ikke at sove særlig længe ad gangen om natten siden jeg opdagede, at indimellem stopper min datter med at trække vejret ganske kort og bagefter hiver hun kort efter vejret 

Der er søvnapnø på min side og farmands side og kom i tanke om det, da jeg igen tog hende op fra liften da hun stoppede med at trække vejret. Jeg ringer til sp. i morgen og vil gerne have nogen til at tilse hende eller noget... ja, hvad ved jeg hvad man gør med det når de er så små, er "nybagt" første gangs mor og er så bange for at miste hende og når man er i søvnunderskud kan man hurtigt opdigte dystre billeder. 

Er der nogen med erfaring eller kendskab til søvnapnø med små størrelser mennesker? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Rockertand

Sandra Norit skriver:

Jeg er begyndt ikke at sove særlig længe ad gangen om natten siden jeg opdagede, at indimellem stopper min datter med at trække vejret ganske kort og bagefter hiver hun kort efter vejret 

Der er søvnapnø på min side og farmands side og kom i tanke om det, da jeg igen tog hende op fra liften da hun stoppede med at trække vejret. Jeg ringer til sp. i morgen og vil gerne have nogen til at tilse hende eller noget... ja, hvad ved jeg hvad man gør med det når de er så små, er "nybagt" første gangs mor og er så bange for at miste hende og når man er i søvnunderskud kan man hurtigt opdigte dystre billeder. 

Er der nogen med erfaring eller kendskab til søvnapnø med små størrelser mennesker? 

Nej, kun med store
Søvnapnø blandt børn er sjælden, det er som regel polypper eller mandler, der skaber problemer.
Vi laver ambulante søvnmonitoreringer på voksne, hvor man får et apparat med hjem, som man sover med en enkelt nat, og næste dag aflæses apparatet og man får et AHI-tal ud, som fortæller, om man kan diagnosticeres med søvnapnø, og hvilken slags apnøer der er tale om.
I nogle tilfælde giver man patienten en CPAP-maskine, selvom der ikke er tale om søvnapnø, men hvor patienten har haft god gavn alligevel - i andre tilfælde er der tale om decideret livreddende behandling, hvis søvnapnøen er alvorlig nok.

Anmeld

7. april 2014

Goggelogge

Min datter på snart 8 mdr kan også nogle gange holde vejret i et par sek inden hun trækker vejret alm igen.. Tror bare det er noget børn gør, men man bliver bange..

Anmeld

7. april 2014

mor88

Sandra Norit skriver:

Jeg kan godt huske den første gang jeg oplevede det med min datter! Puha

MEN det er helt normalt og ganske ufarligt

Jeg vil råde dig til at læse denne artikel http://voresborn.dk/print.php?cid=1445&page=1

Der står f.eks. at helt små børn kan holde op med at trække vejret i op til 15 sekunder, og at det er ufarligt

Anmeld

8. april 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Spædbørn trækker vejret meget uregelmæssigt, særlig når de sover. De har mange korte apnøperioder efterfulgt af hurtig vejrtrækning. Det er helt normalt og ufarligt. De larmer også som et godstog i søvne. Man vænner sig hurtigt til begge dele .

Anmeld

8. april 2014

Anonymo

Rockertand skriver:

Nej, kun med store
Søvnapnø blandt børn er sjælden, det er som regel polypper eller mandler, der skaber problemer.
Vi laver ambulante søvnmonitoreringer på voksne, hvor man får et apparat med hjem, som man sover med en enkelt nat, og næste dag aflæses apparatet og man får et AHI-tal ud, som fortæller, om man kan diagnosticeres med søvnapnø, og hvilken slags apnøer der er tale om.
I nogle tilfælde giver man patienten en CPAP-maskine, selvom der ikke er tale om søvnapnø, men hvor patienten har haft god gavn alligevel - i andre tilfælde er der tale om decideret livreddende behandling, hvis søvnapnøen er alvorlig nok.

Okay, troede faktisk at man kunne få det tidligt alligevel 

Anmeld

8. april 2014

Anonymo

mor88 skriver:

Jeg kan godt huske den første gang jeg oplevede det med min datter! Puha

MEN det er helt normalt og ganske ufarligt

Jeg vil råde dig til at læse denne artikel http://voresborn.dk/print.php?cid=1445&page=1

Der står f.eks. at helt små børn kan holde op med at trække vejret i op til 15 sekunder, og at det er ufarligt

Nå, gudskelov! - tak for arktilken. 

Anmeld

8. april 2014

Anonymo

nanan78 skriver:

Spædbørn trækker vejret meget uregelmæssigt, særlig når de sover. De har mange korte apnøperioder efterfulgt af hurtig vejrtrækning. Det er helt normalt og ufarligt. De larmer også som et godstog i søvne. Man vænner sig hurtigt til begge dele .

Nå okay, phew 

Hehe, ja larmer - hun er sgu også begyndt at snorke 

Anmeld

8. april 2014

Clisolka

Sandra Norit skriver:

Nå okay, phew 

Hehe, ja larmer - hun er sgu også begyndt at snorke 

Oliver på 7 mrd. gør det også herhjemme - man lytter lige med en ekstra gang 

Snorker?? Det er ikke ordet her! For dælen han trækker torsk - sammen med hans far

Anmeld

8. april 2014

Anonymo

Babymor1013 skriver:

Oliver på 7 mrd. gør det også herhjemme - man lytter lige med en ekstra gang 

Snorker?? Det er ikke ordet her! For dælen han trækker torsk - sammen med hans far

Haha, årh nej dog æblet falde ikke langt fra stammen måske? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.