Sandra Norit skriver:
Der er vel ingen alder på hvor tidligt man kan lide af søvnapnø, vel?
Jeg er begyndt ikke at sove særlig længe ad gangen om natten siden jeg opdagede, at indimellem stopper min datter med at trække vejret ganske kort og bagefter hiver hun kort efter vejret 
Der er søvnapnø på min side og farmands side og kom i tanke om det, da jeg igen tog hende op fra liften da hun stoppede med at trække vejret. Jeg ringer til sp. i morgen og vil gerne have nogen til at tilse hende eller noget... ja, hvad ved jeg hvad man gør med det når de er så små, er "nybagt" første gangs mor og er så bange for at miste hende og når man er i søvnunderskud kan man hurtigt opdigte dystre billeder. 
Er der nogen med erfaring eller kendskab til søvnapnø med små størrelser mennesker? 
Nej, kun med store

Søvnapnø blandt børn er sjælden, det er som regel polypper eller mandler, der skaber problemer.
Vi laver ambulante søvnmonitoreringer på voksne, hvor man får et apparat med hjem, som man sover med en enkelt nat, og næste dag aflæses apparatet og man får et AHI-tal ud, som fortæller, om man kan diagnosticeres med søvnapnø, og hvilken slags apnøer der er tale om.
I nogle tilfælde giver man patienten en CPAP-maskine, selvom der ikke er tale om søvnapnø, men hvor patienten har haft god gavn alligevel - i andre tilfælde er der tale om decideret livreddende behandling, hvis søvnapnøen er alvorlig nok.
Anmeld