Penicillin og mens

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.305 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. april 2014

Rikke T

Hej  
Ja jeg kom lige til at tænke på om penicillin/antibiotika kan påvirke ens menstruation? 
Jeg havde sidst mens første dag d. 1. Marts - og skulle gerne have fået det her igen d. 28. marts. For 10 dage siden.
Men det er ikke kommet. Jeg tager ikke p-piller eller nogen andre former af prævention, men det plejer altid at komme regelmæssigt. 
Jeg havde i midten af marts måned halsbetændelse og fik oveni en halsbyld, så jeg fik også antibiotika. 
Har nogen af jer oplevet at disse to ting kan påvirke menstruationen? 
Har søgt på nettet, men ikke rigtigt fundet noget brugbart svar, og nu har min læge selvfølgelig lukket for telefontid for idag. 

Mvh Rikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Annemette07

Rikke T skriver:

Hej  
Ja jeg kom lige til at tænke på om penicillin/antibiotika kan påvirke ens menstruation? 
Jeg havde sidst mens første dag d. 1. Marts - og skulle gerne have fået det her igen d. 28. marts. For 10 dage siden.
Men det er ikke kommet. Jeg tager ikke p-piller eller nogen andre former af prævention, men det plejer altid at komme regelmæssigt. 
Jeg havde i midten af marts måned halsbetændelse og fik oveni en halsbyld, så jeg fik også antibiotika. 
Har nogen af jer oplevet at disse to ting kan påvirke menstruationen? 
Har søgt på nettet, men ikke rigtigt fundet noget brugbart svar, og nu har min læge selvfølgelig lukket for telefontid for idag. 

Mvh Rikke 

Det har aldrig forstyrret min menustration, men skal da ikk kunne svare på om andre har prøvet det :-) men jeg har ikke hvert fald

Anmeld

7. april 2014

Lillemy

Jeg har prøvet at få penicillin lige samme dag som min mens var gået i gang- og dagen efter min mens slut... Og kom ikke igen... Har normalt ret kraftig mens- så er sikker på at det kan påvirke- jeg kunne dog heller ikke finde noget om det dengang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.