Hvornår er der chance for graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
8 svar
4 synes godt om
6. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg stoppede med min p-piller i onsdags. Det vil sige at jeg skulle havde begyndt på en ny pakke i onsdags men da vi ønsker nummer 2 barn så stoppede jeg efter den 7 dage lange pause

Ved godt det er individuelt men hvornår er der chance for graviditet? Er det lige præcis den dag man skulle havde taget pillen eller er det først senere hen? Vi havde sex i torsdags og i går. Men er det for tidligt at være blevet gravid nu? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

Jupiter

Anonym skriver:

Jeg stoppede med min p-piller i onsdags. Det vil sige at jeg skulle havde begyndt på en ny pakke i onsdags men da vi ønsker nummer 2 barn så stoppede jeg efter den 7 dage lange pause

Ved godt det er individuelt men hvornår er der chance for graviditet? Er det lige præcis den dag man skulle havde taget pillen eller er det først senere hen? Vi havde sex i torsdags og i går. Men er det for tidligt at være blevet gravid nu? 

Det er din ægløsning, og ikke p-pille-dagen der bestemmer hvornår du kan blive gravid.

Så det afhænger af hvor hurtigt efter p-pillestop du får din ægløsning 

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Det er din ægløsning, og ikke p-pille-dagen der bestemmer hvornår du kan blive gravid.

Så det afhænger af hvor hurtigt efter p-pillestop du får din ægløsning 

Okay. Men går der altid 14 dage fra man stopper med at bløde til man får ægløsning? Eller er det forskelligt? Kan der f.eks gå 11 dage?

Anmeld

6. april 2014

mogms

Det er 14 dage efter din æl du får mens.

Men husk har du været på pupiller længe kan der godt gå nogle mdr før kroppen kommer i gang igen.

Efter p-pille stops tog det 3 cyklus for mig og efter en sa tog det 4 cyklus før jeg overhovedet fik æl.

Det kommer meget an på din krop.

Anmeld

6. april 2014

Jupiter

Anonym skriver:

Okay. Men går der altid 14 dage fra man stopper med at bløde til man får ægløsning? Eller er det forskelligt? Kan der f.eks gå 11 dage?

Det er ikke sikkert at det er 14 dage efter mens at du får æl.

Det kommer an på hvor lang din cyklus er. Og det ved du jo ikke rigtig når du først lige er stoppet med p-piller.

Man siger at der går alt fra 9 til 16 dage fra æl til mens. Så det er svært at regne "den anden vej" med mindre man er stensikker på sin cyklus længde, og har en fornemmelse af hvornår man har æl.

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

mogms skriver:

Men husk har du været på pupiller længe kan der godt gå nogle mdr før kroppen kommer i gang igen.

Efter p-pille stops tog det 3 cyklus for mig og efter en sa tog det 4 cyklus før jeg overhovedet fik æl.

Jeg ved ihvertfald at det var i første cyklus at jeg blev gravid med vores datter som nu er 2,6 år. Er der chance for at det kan ske igen eller er det underordnet? 

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

mogms skriver:

Jeg ved ihvertfald at det var i første cyklus at jeg blev gravid med vores datter som nu er 2,6 år. Er der chance for at det kan ske igen eller er det underordnet? 

Anmeld

6. april 2014

Frk.S

Anonym skriver:

Selvfølgelig er der chance for at det kan ske igen. Men der er ingen garanti for at det går lige så hurtigt her 2. gang.

Held og lykke med det.

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Selvfølgelig er der chance for at det kan ske igen. Men der er ingen garanti for at det går lige så hurtigt her 2. gang.

Held og lykke med det.

Jeg håber og krydser fingre  Og mange tak! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.