Sagen er den at min farfar har ændret sig drastisk efter hans nye kone kom til.
Min datter fyldte 2 år sidste år. De nærmeste bliver inviteret, deriblandt selvfølgelig farfar (oldefar) og hans kone. Da de kommer siger min farfar højlydt " ja der er ingen gave til (mit barn) men jeg har disse til dig (mig)" og så stikker han 3 tykke bøger frem (nye) om vores bys historie. Øhm, det er mit barn der har fødselsdag?! Når men jeg tager imod, siger tak, og det er det.
Så bliver det jul! Min mand fortæller min farfar at vi i år bare ønsker os penge . Vi får en SMS tilbage hvor der står at de ikke giver gaver til de voksne i år, de har ikke råd, de får jo ikke ligeså meget som en på kh (min mand var på det tidspunkt på kh indtil han i januar startede udd) hold da op tænkte jeg, hvad skulle det til for?! Jaja de voksne får ikke fair nok, men den sviner der?!
Når okay. Da det så bliver juleaften, får alle andre end min mand noget ! Ikke at vi får noget særligt, vi får alle en brugt bog som IKKE er valgt personligt. (Min far får så udover bog lige 1000 kr) Min bror på 16 får en baby historie bog!!!! Og det er ikke en joke han laver, det er revnende alvor . Senere på aftenen overhører jeg dem snakke hvor min farfar siger til hans kone "fik du sendt pengene til... (Hendes voksne børn) "jaja 300 kr til dem hver, og 600 kr til .... ( som har samme alder som mig) for han har jo snart fødselsdag"
Så fylder min mor år. Hun får ikke noget, ikke engang blomster. Et par dage efter hvor konen ikke er med, kommer min farfar så med 300 kr og siger "hov dem glemte du da og få" 
Nu er det min tur til at fylde år (rundt) Hvad får jeg? Ingenting. Et par dage efter får mine yngre brødre uden grund, et gavekort til at spise ude og 50 kr hver!!!!!
Hvad ville i tænke? Jeg føler min familie bliver fuldstændig..... Latterliggjort nærmest, især mit lille barn
Men et jeg blot utaknemmelig eller? For det føler man sig jo hurtigt når det handler om sådanne ting... Jeg har ikke sagt noget til ham, men kommer han til mit barns 3 års fødselsdag uden gave, eller endnu værre, med noget TIL MIG og intet til mit barn, vil jeg simpelthen sige til ham at han ikke skal komme her til mit barns fest og så give MIG gaver!