Delebørn og boligstøtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.028 visninger
12 svar
14 synes godt om
3. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg bor pt med mand og tre børn i en 5 værelses på 110 m2 og får Max boligstøtte fordi jeg er på kh og manden på su. Men min mand vil flytte og ta den store med for ellers har han ikke råd til lejlighed. Vi skal dele den store 50/50 og de to små skal se ham hver weekend, ferier osv. Men jeg er bange for jeg ikke får boligstøtte mere, jeg har ikke råd til at flytte herfra ej heller overskud eller lyst, det er vores hjem jo som vi har skabt sammen , jeg elsker det her hus og vi har malet og tapetseret og får intet af vores indskud tilbage. Hvad gør jeg?

Som om det ikke er slemt nok at blive droppet uden så meget som en forklaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

siw84

Selvom han flytter kan du stadig få boligstøtte. Og du har jo os stadig de 2 andre børns adresse hos dig. Så tror ikke det gør den helt store forskel. Jeg fik også næsten max da jeg boede alene men havde min søn adresse hos mig.

Men ellers prøv og gå ind på borger.dk og lav en beregning på hvad du ca. Vil kunne få som enlig med 2 børn.
Det er selvfølgelig kun en ca beregning men den passede på mig med 100 kr til forskel.
Det kan måske give dig lidt gå i sindet i denne situation

Anmeld

3. april 2014

Anonym trådstarter

siw84 skriver:

Selvom han flytter kan du stadig få boligstøtte. Og du har jo os stadig de 2 andre børns adresse hos dig. Så tror ikke det gør den helt store forskel. Jeg fik også næsten max da jeg boede alene men havde min søn adresse hos mig.

Men ellers prøv og gå ind på borger.dk og lav en beregning på hvad du ca. Vil kunne få som enlig med 2 børn.
Det er selvfølgelig kun en ca beregning men den passede på mig med 100 kr til forskel.

Jeg har lavet den der beregning men den siger at antal m2 er for høj til tre personer og jeg skal kontakte kommunen og få sagen individuel vurderet fordi lejen er for høj til min indtægt. Synes ikke det lyder så positivt. Kan slet ikke forstå alt det her. Mit liv smuldre bare mellem mine fingre.

Anmeld

3. april 2014

Anonym trådstarter

siw84 skriver:

Og hov, Jeg lød da en smule negativ i mit svar. Det var ikke meningen. Sorry. Er lidt kort for hovedet her til aften :-D

Anmeld

4. april 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Jeg har lavet den der beregning men den siger at antal m2 er for høj til tre personer og jeg skal kontakte kommunen og få sagen individuel vurderet fordi lejen er for høj til min indtægt. Synes ikke det lyder så positivt. Kan slet ikke forstå alt det her. Mit liv smuldre bare mellem mine fingre.

I realiteten er i vel 3,5.. Idet din søn er der 50/50.. Han skal jo også tælles med, selvom han er på faderens adresse... Mon ikke det tipper til din fordel...

Mette

Anmeld

4. april 2014

Savannah

Mathias Villads skriver:

I realiteten er i vel 3,5.. Idet din søn er der 50/50.. Han skal jo også tælles med, selvom han er på faderens adresse... Mon ikke det tipper til din fordel...

Mette

Hvis ikke barnet har adresse der, så gælder det ikke. Desværre, står selv i det,

Anmeld

4. april 2014

M&F&C

Undskyld mig.... men han har droppet dig?
Og nu vil han hive den store ud af sine vante rammer for selv at kunne få økonomien til at løbe rundt. Ej nu må du lige stå fast for dit barn skyld. Søskende skal da ikke skilles bare fordi mor og far skal. Og når han har valgt at smutte er det vel hans problem at få sit nye liv til at løbe rundt. Han kan heldigvis ikke flytte barnets adresse uden din godkendelse. Her var min eks også ude i at dele dem - men der stod jeg altså fast.

Anmeld

4. april 2014

Isabella_mor

Hvad er det for noget at bruge børnene for at kunne få penge. Det var dog usmageligt.! 

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

M&F skriver:

Undskyld mig.... men han har droppet dig?
Og nu vil han hive den store ud af sine vante rammer for selv at kunne få økonomien til at løbe rundt. Ej nu må du lige stå fast for dit barn skyld. Søskende skal da ikke skilles bare fordi mor og far skal. Og når han har valgt at smutte er det vel hans problem at få sit nye liv til at løbe rundt. Han kan heldigvis ikke flytte barnets adresse uden din godkendelse. Her var min eks også ude i at dele dem - men der stod jeg altså fast.

Hun er så stor at 50/50 deleordning er det bedste for hende, og uden at ta hende med vil økonomien til en bolig stor nok til at have dem alle tre ikke løbe rundt. Hun kan desuden også selv ta rundt og besøge mig og ham som hun har lyst til, hvis han ikke flytter til en anden by. Det genere mig nu ikke :-)Ville genere mig mere hvis han bare fandt en 1 værelses og ikke gad lave værelser til ungerne. Han er en god far, bare en lausy mand og jeg er fast besluttet på ikke at blande de to ting sammen og blive en bitter eks selv om jeg er dybt såret, han forlader mig, ikke børnene.

Men pyh hvor ser verden sort ud, har hverken fået sovet eller noget.

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Hvad er det for noget at bruge børnene for at kunne få penge. Det var dog usmageligt.! 

Læs evt mit svar oppe over :-) ved ikke om jeg fik det til at lyde som om han kun vil se børnene for pengenes skyld, men sådan er det ikke. Han er på su, men vil gerne kunne lave værelser til dem og have dem så meget som muligt, og det han vil få i boligstøtte og i forsøger SUlån vil netop sørge for at han har råd til at have dem, forkæle dem og være en god far. Ellers så skulle han ha alm SU, bo i en 1 værelses og ikke kunne have dem. Det vil jo ikke gavne børnene overhovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.