Kan ikke lige finde ud af hvor og hvordan...(laaaaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. august 2009

Anonym trådstarter

jeg skal gribe det her an.

Sagen er den at jeg har den dejligste veninde, eller det er faktisk min elskede barnepige fra jeg var lille..hun er det dejligste menneske som altid har overskud til alle andre, men hun har sørme ikke været for heldig selv.
Hun blev førtidspensionist for 5 år siden, det måtte hun kæmpe for selvom hun nærmest er slidt op selv.
Hun har tre dejlige børn med to forskellige mænd og de er virkelig ikke de helligste, hendes børn har væet meget syge altid og den yngste er nu konstateret multiallergiker og glutenallergiker. Dvs at hun udover at betale efterskole til den ene, skal købe specielkost til en anden og den tredje er over 18 år og alt han tjener modregnes i de ilsud hun får.
Jeg inviterede hende ud og spise den anden dag og have ikke se hende i måneder og jeg fik et chok...hun var så slidt...hun er kun 44 år, meget tynd, hendes tænder er knækkede og ødelagte mange steder, hun hører dårligt, hun har nedsat syn, men har ikke råd til at gøe noget...bare det at skulle ud og spise med mig var svært for hun hader at vise sig ude.
At købe tøj er ikke noget hun gør og arver når det er. Hendes børn bruger hun de penge og den energi hun har på, så de lider ikke så meget, men det synes jeg moderen gør. Jeg er cokket over at vi i et såkaldt velfærdssamfund bare lader mennesker leve under de forhold hun gør. 400kr kan hun få til hjælp til specielkost. Hun har ingen muligheder for at ændrer sin livssituation.
Bliver sgu så gal og flov over at det er det vi byder nogle mennesker!!
Heldigvis er hun så skide sej og hun formår at få sine børn til at blive nogle fantastiske mennesker...ser så meget op til hende, seje kvinde.

Nå, men for at gøre en laaaaang historie knap så lang, så vil jeg give hende en dag væk fra alt. Hun skal forkæles og have nyt tøj, massage, god mad...alt det hun aldrig får. Jeg fortalte en af mine meget nære venner om hende. Han mangler intet, har et stort firma og han fik godt nok en dårlig smag i munden. Det var nu ikke min mening, men nok meget godt nogle gange at tænke på at man nok ikke har det så skidt endda.Men han vil så give nogle penge til at jeg kan give hende en dag hvor hun bare skal forkæles som hun fortjener...men HVORDAN gør vi det så ikke det ser og lyder som sådan noget medlidenheds-nu skal vi hjælpe en stakkel-agtigt noget.

Hvordan kan jeg gribe det an....hvad gør jeg?
Eller skal jeg lade helt være. Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2009

sarahb

Synes du skal skrive en tak til hende om at hun altid har ovrkud til dig og at hun er en skøn véninde. Derud over synes du at hun klarer det at være mor trods hendes helbred og børnenes allergi til Ug og at du synes hun skal forkæles for hun skal anerkendes for den fantastiske person hun er!!

Ihhh hvor er du en skøn veninde tror hun bliver SÅ glad

Anmeld

8. august 2009

anna-jonas

Hvis hun snart har fødselsdag, ville det være oplagt at give hende "en wellness"-pakke. Eller måske har i snart mærkedag..........................altså at det er 28 år siden at hun startede som din barnepige.....................kun fantasien sætter grænser for, hvad i kan fejre.
Måske skal du ikke nævne, at din "velbeslåede" ven, har givet et tilskud......................det kunne måske støde hende.
Men synes afgjort at hun fortjener lidt forkælelse.........................for det får hun ved gud ikke for meget af, kan jeg høre. Hvad med tandlægebesøg?? Det er dyrt, og du kan jo lave et slags gavekort, på enten tandlægebesøg eller massage o.s.v så kan hun selv vælge. Men tandlægebesøget kan jo godt løbe op i flere tusinde kroner.

Hatten af for dig, du er en enestående veninde, som der ikke findes mange af.

Knus Mette

Anmeld

8. august 2009

NaFe

Vor er det fedt a høre a der stadig findes mennesker der ik bare tænker på sig selv.... Syntes da også helt klart hun fortjener en rigtig dejlig dag....og meget pænt a din ven a give et tilskud... syntes også noget wellnes kunne være fedt for hende,bare af slappe af og nyde det hele...

Anmeld

8. august 2009

qp

Sød tanke... men hvorfor er du anonym?

Anmeld

8. august 2009

Betina88

Jeg synes det er flot at hun ha' kræfter til at gi' hendes børn det de ha' brug for ..

Og hvor er det dejligt at du tænker på hende .. Du burde gi' hende et opholdsted , hvor hun får den forkælelse hun ha' brug for som Anna-jonas skriver med wellnesspakken ..

Anmeld

8. august 2009

Anonym trådstarter

Marcus' Mor skriver:

Sød tanke... men hvorfor er du anonym?

Er det negativt da?

Der er flere grunde til det, troede faktisk det var ret indlysende.
Men jeg har ikke i sinde at udlevere et menneske jeg elsker ved at skrive om hende herinde med mit navn under og så synes jeg faktisk også sådan et indlæg kan tolkes forkert især hvis der er navn under.
Jeg ville bare høe hvad andre syntes. Om det var en god idé og hvad jeg evt kunne finde på.

Anmeld

8. august 2009

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Idéen er nu at jeg inviterer hende en tur i bilka og så har min ven lovet at han vil være chauffør, så i stedet for bilka kører vi til kbh, hvor hun skal have massage og ordnet negle, ansigt eller hvad der kan kobles på og så giver jeg hende en check kun til hende og til forkælelse med det samme. Tøj, fodtøj, undertøj, parfume, alt hun kunne have lyst til.

Det er 30 år siden i år at hun blev min barnepige og hun har haft stor betydning for mig, mere end der kan gøres op i penge.
Så den dag skal hun have og så ellers en spand maling og alt hvad der hører til, så hun kan få malet hendes stue.

Jeg har fået penge fra sp og dem har jeg besluttet at bruge på hende og så giver min ven også lidt. Så der skal nok blive til en rigtig shoppe dag.

Tak for de gode råd og jeres ord.

/kh.

Anmeld

8. august 2009

Betina88

Anonym skriver:

Tak for svar.

Idéen er nu at jeg inviterer hende en tur i bilka og så har min ven lovet at han vil være chauffør, så i stedet for bilka kører vi til kbh, hvor hun skal have massage og ordnet negle, ansigt eller hvad der kan kobles på og så giver jeg hende en check kun til hende og til forkælelse med det samme. Tøj, fodtøj, undertøj, parfume, alt hun kunne have lyst til.

Det er 30 år siden i år at hun blev min barnepige og hun har haft stor betydning for mig, mere end der kan gøres op i penge.
Så den dag skal hun have og så ellers en spand maling og alt hvad der hører til, så hun kan få malet hendes stue.

Jeg har fået penge fra sp og dem har jeg besluttet at bruge på hende og så giver min ven også lidt. Så der skal nok blive til en rigtig shoppe dag.

Tak for de gode råd og jeres ord.

/kh.

Ej , det var dejligt at høre ..

Det bli'r hun rigtig gla' for .. Måske falder der osse tåre fra hende af glæde ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.