MRSA virus/infektion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. april 2014

Lukas&Liam<3

Er der nogle der kender til den?

Lukas bliver ved med at blive syg. Øjenbetændelse, mellemørebetændelse, astmatisk bronkitis, snot, hoste, feber, diarre, opkast. Han bliver ringet hjem fra vs 1-2 gange om ugen med feber!

De sagde så i dag da han blev ringet hjem at der var en der havde MRSA virus hvor sygdommene nærmest overlapper hinanden, som de gør hos lukas. Ringede så og ville bestille en til, hun synes dog lige jeg skulle se ham an. ARGH! Der er i hvertfald gået 2-3 måneder sådan her. Det kan da ikke blive ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

Pikku Myy

Maria&Lukas skriver:

Lukas bliver ved med at blive syg. Øjenbetændelse, mellemørebetændelse, astmatisk bronkitis, snot, hoste, feber, diarre, opkast. Han bliver ringet hjem fra vs 1-2 gange om ugen med feber!

De sagde så i dag da han blev ringet hjem at der var en der havde MRSA virus hvor sygdommene nærmest overlapper hinanden, som de gør hos lukas. Ringede så og ville bestille en til, hun synes dog lige jeg skulle se ham an. ARGH! Der er i hvertfald gået 2-3 måneder sådan her. Det kan da ikke blive ved.

Jeg har ikke nogen konkret erfaring, men ud fra hvad jeg har samlet op, mener jeg ikke en MRSAinfektion typisk er skyld i alle de symptomer du angiver. Jeg prøver lige at finde et link ...

Og så et lille P.S. MRSA er ikke en virus, men en bakterie

Anmeld

3. april 2014

Pikku Myy

Maria&Lukas skriver:

http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/M/Methicillin%20resistente%20Staphylococcus%20aureus.aspx

-under symptomer: MRSA-bakterier giver den samme slags infektioner som S. aureus uden resistensmekanisme. Disse infektioner er af vidt forskellig sværhedsgrad og spænder lige fra overfladiske sår og bylder til alvorlige infektioner, som fx. knogleinfektioner, hjerteklapbetændelse og blodforgiftning.
Hos ellers raske mennesker giver S. aureus hyppigst hudinfektioner, som fx. børnesår, neglerodsbetændelse og bylder. På hospitaler er S. aureus den hyppigste årsag til infektion efter operationer. 

Og så fandt jeg også en anden side, hvor de også nævnte luftvejene og urinvejene.

Altså ikke rigtig noget med maveinfektioner. Men det ændrer jo ikke på at du kan have en dreng inficeret med MRSA, og han så bare også har fået bøvl med maven.

Anmeld

3. april 2014

Savannah

Prøv at tjekke Sarahlouise.dk ud, hendes søn har vist haft den og han fejlede også alt muligt.

Anmeld

3. april 2014

Lukas&Liam<3

Pikku Myy skriver:

Jeg har ikke nogen konkret erfaring, men ud fra hvad jeg har samlet op, mener jeg ikke en MRSAinfektion typisk er skyld i alle de symptomer du angiver. Jeg prøver lige at finde et link ...

Og så et lille P.S. MRSA er ikke en virus, men en bakterie

Som jeg forstod det havde hende fra lukas stue også bare fejlet alt muligt hele tiden. Og pædagogen sagde at det godt kunne være det samme. Hun var bare lidt oftere syg.

Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, det smitter jo og da jeg ville bestille en tid skulle jeg bare se det an. Men for pokker, hvis det kan være mrsa er det vel vigtigt at komme i noget behandling.

Er glad for jeg er på barsel ellers havde jeg da helt sikkert mistet mit job med alt det her barn syg. At det så bare er pisse hårdt at være hjemme med 2 så små børn så tit er må jeg jo bare leve med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.