Hvilke overvejelser og prioteringer.,....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. august 2009

Honningblomst

har i haft og gjort jer inden I skulle have børn og da I fik dem?
Hvad var vigtigt og ikke så vigtigt??
Bolig, tid, penge, rejser, tøj...??? Hvad?
Her har vi og nu jeg valgt at tiden med ungerne var vigtigst og at vores børn aldrig nogen sinde skulle blive institutionsbørn...ellers tak...så det har kunne lade sig gøre at holde timetallet omkring de 20 timer og gerne mindre...i bh og dp. Mange fridage...ugentlig mormor og farmor dage osv...
Jeg ville ikke have mine børn skulle manøvre rundt i en stresset hverdag med lange dage med mange mennesker, fritidsinteresser og mindst tid med mig....jeg ville have ro og tid til at være med mine unger..
Og alt dette har jeg været så heldig kunne lade sig gøre for os heldigvis...
Hvad har I vægtet højest da I fik børn??
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2009

4xGreve

Her har det klart været tid, dog er det os ikke muligt at gøre det på den måde du er så heldig at kunne gør, mit højste ønske er også at være hjemmegående mor og at mine børn har mere tid hjemme end alle mulig andre steder, men tror aldrig det kan lade sig gøre...

Har kæmpet rigtig meget for at få min barsel forlænget inden jeg skulle starte på uddannelse, og har valgt min uddannelse ud fra at det ikke skulle være sene arbjedstider osv. dog syntes jeg det er alt for mange timer alligevel med alle de der 7- 16 jobs...

penge er ikke noget vi har meget af, og hun får da heller ikke det smarste tøj osv. men hun har det godt og mangler bestemt ikke noget...

Knus Stina der vil ønske at hun kunne gå hjemme ved sin lille pige hver dag så hun ikke skulle være så mange timer ude...

Anmeld

8. august 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

Her har det klart været tid, dog er det os ikke muligt at gøre det på den måde du er så heldig at kunne gør, mit højste ønske er også at være hjemmegående mor og at mine børn har mere tid hjemme end alle mulig andre steder, men tror aldrig det kan lade sig gøre...

Har kæmpet rigtig meget for at få min barsel forlænget inden jeg skulle starte på uddannelse, og har valgt min uddannelse ud fra at det ikke skulle være sene arbjedstider osv. dog syntes jeg det er alt for mange timer alligevel med alle de der 7- 16 jobs...

penge er ikke noget vi har meget af, og hun får da heller ikke det smarste tøj osv. men hun har det godt og mangler bestemt ikke noget...

Knus Stina der vil ønske at hun kunne gå hjemme ved sin lille pige hver dag så hun ikke skulle være så mange timer ude...

Det ville jeg nu også gerne have gjort helt og aldeles med mine, men det har jeg ikke kunne...kun til de var 1½ år. Men de her knap 4 mdr. med Konrad har været helt fantastiske, men det er virkelig også luksus at jeg har kunne og kan og det ved jeg skam også godt...men så har jeg tilgengæld ikke nyt samtale køkken, typehus og ny bil, men det er så heller ikke min drøm-smiler
Men synes det er super at du alligevel har kunne få det til at passe så du ha mest muligt tid med dit barn.
Når jeg er færdig uddannet skal jeg ikke arbejde mere end 25 timer MAKS, det er helt sikkert...så må jeg realisere mig selv om 10-15 år når jeg har store og næsten voksne børn.
Knus Eva..

Anmeld

8. august 2009

Mira0911

Nu er der en der snakkede om at være hjemmegående mor... Jeg har os tænkt på at passe Julie selv det første år hjemme, Med tilskud fra kommunen...

Men hvad er muligheden der?

Kan man tage i legestuer?

Der er nok mange som synes det er en total dårlig idé...
Nogen der har prøvet det?

Snakker helt klart med min SP om det på Torsdag...

Til Eva's emne...
Her er det klart tiden jeg sætter pris på... Elsker og bruge masser af tid på Julie... Det er så dejligt..

Anmeld

8. august 2009

Fam. Madsen

Her hjemme er det vigtigste at Marcus ikke kommer til og "bo" i en institution så derfor arbejder jeg kun 30 timer om ugen og har derfor kun 6 dagvagter om mdr. også 7 aftenvagter om mdr. så jeg har en hel del frihed med min søn og nyder virkelig at jeg har den mulighed. men søn er ikke i dagpleje han er ved min mor når jeg er på arbejde. selvfølgelig skal han ud blandt andre børn på et tidspunkt men sådan som det går nu så har jeg det godt og min søn har det godt.

penge har jeg ikke rigtig tænkt over han får  det han mangler og når han mangler.

tøjet skal se pænt ud men behøver ikke og hedde noget specielt...
så længe min søn er glad og trives så har jeg det godt

Anmeld

8. august 2009

oo

vi har ikke fået vores ønske om børn opfyldt - endnu, men det som vi fra start af har talt rigtig meget om er hvilke værdier vi vil lære vores børn og hvordan vi vil lade vores egne holdninger til verden skinne igennem, fx syntes vi det er vigtigt at komme på Rød Sommerlejr hvert år når vi får børn.
Vi har desuden talt rigtig meget om hvordan vores egne forældre har udfyldt deres roller, vi kommer fra to MEGET forskellige miljøer og det bruger vi meget tid på at tale om.
Vi er begge to rigtige hjemmemennesker, så jeg er slet ikke i tvivl om, at vi kommer til at være ligesom dig Eva, med unger, der naturligvis får lov at komme i institution så de kan få udviklet de sider, men som også kommer til at være rigtig meget hjemme med mor og far og dem selv og evt venner herhjemme. vi bor heldigvis midt i en skov, så der er rig mulighed for at udfolde sig i nabolaget. Søren er pt gymnasielærer, så han har jo "korte" dage i den forstand, at han ofte er tidligt hjemme og så sidder og retter opgaver/forbereder undervisning og jeg er studerende og håber at komme til at arbejde med de samme tider når jeg er færdiguddannet. vi prioritere absolut tiden sammen meget meget højt og det vil vi også gøre når vi får børn

m.h.t. bolig flyttede vi bl.a. på landet fordi vi gerne ville give fremtidige børn den mulighed at stene rundt og ikke være i nærheden af trafik og "farlige" ting.
penge... ja, der er jo ligesom dem der er og så er den ikke længere! vi går ikke ind for lommepenge på den måde, så det er nok ikke noget vi vil arbejde med.
rejse gør vi ikke så meget, i hvert fald ikke udenlands. men hele min familie bor i københavn og hele Sørens familie bor i nordjylland, så der er nogle lange ture ind imellem for at se dem. alle vennerne er i københavn også. vi blir aldrig den type forældre der tager på badeferier eller solskinsferier, vi blir de dersens meeega trælse kulturelle forældre der laver en (selv)guidet tur igennem jylland eller irland eller noget i den retning
tøj og diverse andre mærkevarer er absolut ikke noget vi gør det i, og det vil vi heller ikke gøre med vores børn.

alle disse ideer er naturligvis dybt præget af vores politiske holdning og så vil alle I med børn nok også sige, at de er lettere naive - men er alle pre-forældre ikke det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.