vi har ikke fået vores ønske om børn opfyldt - endnu, men det som vi fra start af har talt rigtig meget om er hvilke værdier vi vil lære vores børn og hvordan vi vil lade vores egne holdninger til verden skinne igennem, fx syntes vi det er vigtigt at komme på Rød Sommerlejr hvert år når vi får børn.
Vi har desuden talt rigtig meget om hvordan vores egne forældre har udfyldt deres roller, vi kommer fra to MEGET forskellige miljøer og det bruger vi meget tid på at tale om.
Vi er begge to rigtige hjemmemennesker, så jeg er slet ikke i tvivl om, at vi kommer til at være ligesom dig Eva, med unger, der naturligvis får lov at komme i institution så de kan få udviklet de sider, men som også kommer til at være rigtig meget hjemme med mor og far og dem selv og evt venner herhjemme. vi bor heldigvis midt i en skov, så der er rig mulighed for at udfolde sig i nabolaget. Søren er pt gymnasielærer, så han har jo "korte" dage i den forstand, at han ofte er tidligt hjemme og så sidder og retter opgaver/forbereder undervisning og jeg er studerende og håber at komme til at arbejde med de samme tider når jeg er færdiguddannet. vi prioritere absolut tiden sammen meget meget højt og det vil vi også gøre når vi får børn

m.h.t. bolig flyttede vi bl.a. på landet fordi vi gerne ville give fremtidige børn den mulighed at stene rundt og ikke være i nærheden af trafik og "farlige" ting.
penge... ja, der er jo ligesom dem der er og så er den ikke længere! vi går ikke ind for lommepenge på den måde, så det er nok ikke noget vi vil arbejde med.
rejse gør vi ikke så meget, i hvert fald ikke udenlands. men hele min familie bor i københavn og hele Sørens familie bor i nordjylland, så der er nogle lange ture ind imellem for at se dem. alle vennerne er i københavn også. vi blir aldrig den type forældre der tager på badeferier eller solskinsferier, vi blir de dersens meeega trælse kulturelle forældre der laver en (selv)guidet tur igennem jylland eller irland eller noget i den retning

tøj og diverse andre mærkevarer er absolut ikke noget vi gør det i, og det vil vi heller ikke gøre med vores børn.
alle disse ideer er naturligvis dybt præget af vores politiske holdning og så vil alle I med børn nok også sige, at de er lettere naive - men er alle pre-forældre ikke det??