Anonym skriver:
Jeg har en dreng på 4 måneder, som har skreget næsten alle vågne timer de første 3 måneder. Nu er han i behAndling for reflux. Han er ved at komme godt efter at holde hovedet og griber efter legetøj. Men han pludre faktisk ikke, og har aldrig grint;0 han er utrolig god til at sige fra når han ikke er tilfreds. Men er der andre der har oplevet dette ;9 jeg er så ked af det og jeg taler virkelig meget med ham
Ja vores søn pludrede heller ikke og var langtid om at snakke. Vi var mistænksomme og ønskede hjælp fra starten.
Men sp , dp og læge sagde at det var normalt...
Først i bh efter pres fra os, kom han til tale og motorikpædagog og her fik vi endelig at vide hvad hulen der var galt; han havde dominerende reptilhjerne (bla. flygt eller slås instinktet).
Vi skulle børste ham med en mediscrub børste (sådan en med bløde "pigge" på den ene side) ham i lange strøg over hele kroppen. Nøj han nød det og det hjalp på at vi kunne nu læse godnathistorier uden gråd, synge og lege ord- og sanglege
Indenfor 2-3 mdr behøvede vi ikke børste m.m. mere og han var nu alderssvarende i det sproglige
det er ikke sikkert at det er det samme. Men Gud hvor ville jeg have ønsket nogle have nævnt det for mig før 3 års alderen.
Anmeld