Hvad vil han? (Ang. skruk mand)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
1 svar
0 synes godt om
2. april 2014

Anonym trådstarter

Ja må lige høre jer derude for kan ikke finde ud af min kæreste da hen sender blandede signaler. Vi har tre børn og det er vi glade for. Jeg har måtte kæmpe for at få ham til at ville have de to første så var også fint tilfreds med to, men kort efter fødslen af nr. 2 spurgte han om vi ikke snart skulle have nr. 3.

Det var jeg helt klar på da jeg gerne ville have tre børn, men ikke regnede med han ville have flere, men nu er det ligesom om han er blevet evig skruk. Det lyder måske meget sødt, men det er nået så vidt at jeg skynder mig at skifte kanal hvis der kommer en baby på skærmen eller hvis han på anden vis kommer i nærheden af en baby for så begynder han at "plage" mig. Hvis jeg så tager emnet op og ikke bare slå det hen og siger nej helst ikke, så begynder han straks at se al fornuften i at det bare ikke duer at få flere børn.

Jeg har gået hjemme i over 2 år med vores to yngste og skal se og ud på arbejdsmarkedet efter at have afsluttet min uddannelse. Han er selv under uddannelse i hvert fald 3 år endnu og vi bor i en 4- værelses lejlighed hvoraf de to yngste deler værelse mens den ældste har sit eget og der er bare ikke plads, økonomi og fornuft i at få flere børn. Jeg er super dårlig til at være gravid sådan rent psykisk. Er meget bekymret og nervøs igennem en graviditet og er taknemmelig for at vi har fået tre sunde og raske børn ved ukomplicerede fødsler og ønsker ikke at gennemgå en ny graviditet.

Men hvad vil han når han på den ene side meget ofte spørger om vi ikke snart skal have en mere men alligevel siger at det er han faktisk slet ikke interesseret i når jeg spørger ind til det? Synes det er forvirrende og frustrerende for vil jo godt tage hans ønske alvorligt, men synes også der skal noget fornuft ind over et valg om at få flere børn. Og ja babyer er da skønne men man kan jo ikke blive ved med at få børn af den grund for så kan man jo bare blive ved og ved. Hvordan skal jeg gribe ham an og hans skrukhed som han alligevel ikke selv ved hvad han skal stille op med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

SandraXOXO

Jeg har det lidt som din mand tror jeg, sådan lidt at jeg ved vi ikke skal have flere basta! Men når der så er en nuttet lille baby I tv, i bussen, i dagplejen osv så stiller jeg også rent spontant manden spørgsmålet om vi ikke lige skal lave en til :-D Det er ikke fordi jeg mener det, for jeg kan ikke tåle at blive gravid igen, men det er rart at drømme og jeg vil ha lov til at drømme, for selv om vi har tre skønne styks, så er det ikke hver dag Jeg helt føler det er nok ;-) men fornuften vinder trods alt når manden så siger jo da, for jeg vil ikke kunne klare en graviditet mere og jeg har ikke tænkt mig at dø i forsøget. Så, ja, min skrukhed er ren drømmetænkning. Og det lyder det til det også er for din mand. Min mand har accepteret at jeg er sådan i nærheden af babyer og er endda blevet steriliseret for at undgå flere graviditeter, jeg kan jo som sagt ikke tåle det. :-) men det er rart at drømme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.