Enneagrammet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

274 visninger
4 svar
1 synes godt om
2. april 2014

Vivienne

Hej piger,

Ville lige høre om nogle af jer har læst om eller taget kurser i Enneagrammet, og hvad synes I? Giver det mening for jer?

Og naturligvis hvilken Type I er

Hilsen fra en 1'er!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

A.n.onym.

Synes det er meget rammende - er selv en 5 er med 6 er vinge

Anmeld

2. april 2014

Vivienne

MommyK skriver:

Synes det er meget rammende - er selv en 5 er med 6 er vinge

Hvor meget har du beskæftiget dig med det?

Er det i forhold til privat- eller arbejdslivet?

Anmeld

2. april 2014

tullepigen84

Hej Vivienne

Jeg synes bestemt det giver mening. Har selv bogen "Enneagrammets visdom" af Don Richard Rizo & Russ Hudson. Den ramte mig mest på det personlige plan, hvor jeg sad og tænkte, da jeg læste min type: "Gud hvor er det præcist". 

Jeg er en 2´er med vinge til 3´eren. 

Jeg har lært om Enneagrammet på et coaching kursus, og det eneste jeg synes man skal passe på med, er at dømme de andre typer. Jeg synes hurtigt at der bliver en tendens til at nedgøre nogle af typerne. "Faren" ved Enneagrammet, er også at folk kan føle sig sat i bås. Og hvis de ikke selv er nået til et punkt, hvor de er klar til selverkendelse, eller "kigge-ind-sig-selv" - så fungerer det ikke. 

Nu arbejder jeg til daglige med personlighed/adfærd og personlighedstests, og i professionelt øjemed vil jeg ikke anbefale Enneagrammet (selvom mange virksomheder bruger det). Simpelthen af den grund, at Enneagrammet videnskabeligt set, er et "kludetæppe" af teorier, og man har svært ved at præciserer dets "oprindelse". 

Nå men det var lige mit besyv med

Anmeld

3. april 2014

Vivienne

tullepigen84 skriver:

Hej Vivienne

Jeg synes bestemt det giver mening. Har selv bogen "Enneagrammets visdom" af Don Richard Rizo & Russ Hudson. Den ramte mig mest på det personlige plan, hvor jeg sad og tænkte, da jeg læste min type: "Gud hvor er det præcist". 

Jeg er en 2´er med vinge til 3´eren. 

Jeg har lært om Enneagrammet på et coaching kursus, og det eneste jeg synes man skal passe på med, er at dømme de andre typer. Jeg synes hurtigt at der bliver en tendens til at nedgøre nogle af typerne. "Faren" ved Enneagrammet, er også at folk kan føle sig sat i bås. Og hvis de ikke selv er nået til et punkt, hvor de er klar til selverkendelse, eller "kigge-ind-sig-selv" - så fungerer det ikke. 

Nu arbejder jeg til daglige med personlighed/adfærd og personlighedstests, og i professionelt øjemed vil jeg ikke anbefale Enneagrammet (selvom mange virksomheder bruger det). Simpelthen af den grund, at Enneagrammet videnskabeligt set, er et "kludetæppe" af teorier, og man har svært ved at præciserer dets "oprindelse". 

Nå men det var lige mit besyv med

Hejsa,

Jeg tror også, at dem som dømmer de andre er netop dem, som ikke er nået til selverkendelse. Enneagrammet er med til at "åbne" vores øjne for vores både positive og negative sider, hvilket jo er fantastisk.

I vores firma har det styrket vores samarbejde rigtig meget, og vi er kun glade for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.