(nem) hovedret til 9 personer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.716 visninger
6 svar
8 synes godt om
2. april 2014

Mamalou

Hej med jer

Jeg skal holde fødselsdag for 9 tøser og søger opskrift til en nem hovedret, der allerhelst skal passe sig selv, så jeg kan bruge min energi på alt det andet

Jeg har en stegeso og er lidt ude i at lave en steg i sådan en. Men kan ikke helt blive klog på, om det er sagen til en pigefødselsdag, hvor der også gerne skal være plads i maven til cocktails

Jeg lavede pulled pork sidste år, det bare en succes, men skal ikke gentages.

Byd løs!

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

Mor Christa

Roastbeef med flødekartofler Stegen passer sig selv, og det samme gør flødekartoflerne ;-)
Lækker og nem ret at have til at stå i køkkenet imens men koncentrerer sig om alt mulig andet. 

Anmeld

2. april 2014

Noahmor

Mamalou skriver:

Hej med jer

Jeg skal holde fødselsdag for 9 tøser og søger opskrift til en nem hovedret, der allerhelst skal passe sig selv, så jeg kan bruge min energi på alt det andet

Jeg har en stegeso og er lidt ude i at lave en steg i sådan en. Men kan ikke helt blive klog på, om det er sagen til en pigefødselsdag, hvor der også gerne skal være plads i maven til cocktails

Byd løs!

Vh. Louise

Tapas? Der kan det meste laves på forhånd og der er masser af plads i maven til cocktails. 

Anmeld

2. april 2014

Pikku Myy

Mamalou skriver:

Hej med jer

Byd løs!

Vh. Louise

Vi lavede Ropa Vieja fornylig. Eksperimenterede over disse 2 opskrifter

http://latinfood.about.com/od/maindishes/r/ropa_vieja.htm

http://allrecipes.com/recipe/cuban-ropa-vieja/detail.aspx

og det blev virkelig lækkert. Og så vil det egne sig rigtig godt til mojitos

Anmeld

2. april 2014

Heidimed lea

Bøf stroganof med lidt rødvin fløde i mums  og ris salat

kan laves om formiddagen

Anmeld

2. april 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Mamalou skriver:

Hej med jer

Byd løs!

Vh. Louise

Mørbradgryde med ris eller kartoffelmos

Forskellige tærter med salat til

Farsbrød med flødekartofler og salat

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

7. april 2014

Mamalou

Tak for jeres bud alle sammen!

Jeg er blevet enig med mig selv om at lave fiskelasagne med en lækker salat og hjemmebagt fociabrød til.

Til dessert bliver den en trelagskage med noget brownie/cheese cake/hindbær - tror det bliver godt.

Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.