Hjæælp barsel som kontorelev??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
4 svar
4 synes godt om
1. april 2014

lille-fisen

Hej alle i skønne kvinder

De af jer der er kontorelever eller som kender noget til det - hvad får man udbetalt under barsel, hvis man går på barsel i løbet af de to år man er kontorelev (voksenelev)?

Altså har man krav på barsel med løn eller går man på barselsdagpenge?

Hvis i evt. ved hvor jeg kan læse mere om det så giv gerne et praj om hvor det er

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Det afhænger af, hvilken overenskomst du er under, og hvis du ikke er under overenskomst, hvad politikken, så er på dit arbejder. Der hvor jeg arbejder er der 14 ugers barsel med løn og vist nok 6 eller 7 uger af forældreorloven med løn. Resten er på dagpenge, hvis man er dagpengeberettiget.

Anmeld

2. april 2014

Loa

Jeg var ansat i et privat firma og havde løn i de første seks måneder i min barsel og fik derefter barselsdagpenge...

Anmeld

2. april 2014

Jupiter

14 uger med løn, og 6 uger med løn, og så er der 6 uger mere med løn hvis ikke faren skal have dem (det bestemmer i selv).

Derefter er det barselsdagpenge for resten.

Jeg er kontorelev, og har lige været på barsel 

Anmeld

3. april 2014

lille-fisen

Mange tak for alle jeres svar  Jeg skrev også en mail til min fagforening i går og fik et godt svar der også. Kan høre på dem og jer - at man i det kommunale/regionale har 26 ugers barsel med løn og i det private har man vist som oftest 14 ugers barsel med løn (med mindre man er under en anden overenskomst).

Tak for input piger  iih håber jeg får en god elevplads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.