Førskolebarn - spiser ikke!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
3 svar
2 synes godt om
1. april 2014

Mutti2

Har lige brug for at høre hvordan det er med jeres børn.

Min datter startede for 1 mdr siden i førskole. I alt den tid hun gik i børnehave har hun spist næsten hele madpakken hver eneste dag.
Men efter hun er kommet i før skole, skal jeg være meget heldig hvis hun har taget en bid af rugbrødet. Og det er ikke fordi jeg sender andre spændende ting med. I går havde hun spist en enkelt tørret abrikos.
Ugen for inden var det ca. 20 rosiner. Mens alt rugbrød og nærende mad ryger direkte med hjem igen.
1 enkelt gang har jeg oplevet at hun har taget 4 bidder af en rugbrøds mad.

Og det er ikke fordi hun ikke kan lide rugbrød, ej heller fordi at hun ser de andre have andet med.
Hun kan ikke forklare hvorfor hun ikke spiser.

Har i oplevet det samme da jeres begyndte i "skole"!?

Tak for svar.

Mvh. Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

et-ønske

Jeg tror det er helt normalt - deres hoveder er fyldt til bristepunktet!! Min mands datter som går i 0. Kl kan stadig komme hjem med en madpakke der stort set ikke er rørt!!!
Jeg ville dog nævne det for goggerne om de ikke lige vil sørge for at hun får lidt brød også - vi har indført herhjemme at man ikke får eftermiddagsmad/kaffe hvis madkassen ikke er tømt. Det har hjulpet lidt på det

Anmeld

1. april 2014

lille-trold

Tror ganske enkelt ikke hun har "tid" forstået på den måde der sker så meget nyt. Men få de pædagogen til at hjælpe hende med at huske at spise - det skal nok komme igen. Min egen datter spiste stort set ingen ting i 0. klasse nu går hun i 1. og har bedt om et 3. stykke rugbrød :-)

Anmeld

1. april 2014

Ciss

Det der lyder som min datter, da hun startede.

Her kom madpakken også hjem igjen.

Vi fik høre, at der var mange, som sled med at koncentrere sig om at spise. De blev optaget med alt muligt andet, og så var spisetiden pludselig gået.

Vi snakkede med hende flere gange, men det hjalp ikke rigtig. Så fik vi en aftale om, at de voksne skulle kontrollere hendes madkasse, før hun sprang ud for at lege. Hvis hun så ikke havde spist, fik de hende til at spise noget, før hun kom ud. Det er ikke altid, hun har spist alt i madpakken, men det har hjulpet rigtig meget. Hun har vænnet sig til at spise i den nye situation, og hun har forstået, at hun er nødt til at prioritere at spise, så nu er det ikke et problem længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.