Vil ikke sove i barnevognen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
3 svar
3 synes godt om
1. april 2014

LineaFonvig

Jeg har en søn på snart 4 uger, som ikke vil sove i sin barnevogn!

Når jeg ligger ham er han mæt, glad, nyskiftet, bøvset af og træt. Han kan også falde i søvn med det samme jeg ligger ham. Så går der alt mellem 5 min. og en halv time, så vågner han igen. Han skriger ikke med det samme, han ligger bare og grynter og møvler rundt. Men er jeg ikke hurtig nok ude og trille med vognen, så begynder han at græde, og så er løbet kørt, så er jeg nødt til at tage ham op og trøste ham.

Det resulterer i at jeg sidder i jakke og sko i flere timer, klar til at trille med ham. Han powernapper nemlig helt vildt. Han vågner alt mellem hver 2. minut til og hvert 10. minut, så skal jeg bare trille en tur rundt om huset (Vi har sådan nogle gode fliser, der får vognen til at bumle), så sover han igen.

Jeg har prøvet alt lige fra at starte med at gå en kort tur, til at gå meget lange ture til at bare og stille ham, men uanset hvad så vågner han konstant i et par timer, og pludselig falder han i dyb søvn og kan sove i flere timer. Og så kan man nærmest larme ligeså meget man vil.

Han sover i voksipose, så har er jo svøbt godt, jeg har prøvet at ligge en trøje der lugter af mig og en bamse, som han har i hans seng om natten. Jeg har prøvet at være bestemt, og gå ud og sige bestemt godnat til ham, og prøvet at give ham sutten. Han bruger sut (mest når han er ved at være sulten), men det er ikke en sut han gider som sådan at bruge som "natsut", så han skubber den bare ud igen!

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg kan ikke nå at sove når han sover, fordi jeg skal stå klar til at trille ham hele tiden. Jeg sover ikke meget om natten. Har haft en mand og en søn der har/er syge. Og har efterhånden bare lyst til at sætte mig ned og tude! Jeg kan heller ikke når at spise, og det betyder at jeg ikke har nok mælk til ham, pga. mangel på søvn og mad! Så nu får han en flaske med modermælkserstatning inden han skal sove. Jeg har ikke noget imod at trille en tur, når han skal sove, men ikke hele tiden!

Så nu er mit spørgsmål: Hvordan har I fået jeres barn til at være tryk ved barnevognen og få ham/hende til at sove i den???

Hilsen den efterhånden helt afkræftede mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

BinaMor

Ingen af mine har haft rytmer når de var så små. Har du prøvet at bruge slynge eller slyngevugge hvilket giver ham de bevægelser der, han vidst pt har brug for. 

Anmeld

1. april 2014

lineog4

Har haft to børn ud af 3 som kun kunne sove hvis barnevognen trillede. Jeg kan kun sige det eneste positive er man slider kilo af på fortovene (hvis man ikke har så ondt af sig selv så man skal have en masse spiseligt på gåturen ).

Men nej hvor jeg husker det var hårdt - så du får lige et kram

Anmeld

1. april 2014

Clisolka

Puha, kram til dig!

Jeg har en søn på snart 7 mrd. der absolut heller ikke vil sove i sin barnevogn, hvis den står stille... Jeg skal trille med den. Falder han i søvn og jeg stiller ham ud på vores altan, så går der max 10 min, så er han vågen! Det samme hvis jeg er ude og gå en tur. Jeg kan være sikker på at han vågner, hvis jeg holder stille... 

Det er det modsatte af hans storesøster - det gik som smurt, hun elskede sin barnevogn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.