Brio Barnevogn med ind i flyet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.453 visninger
6 svar
3 synes godt om
31. marts 2014

heidi30

Hej alle derude,

vi skal flyve til UK i maj og jeg har netop snakket med Ryan Air (som vi har billetter hos) og han sagde god for at vognen kunne komme med ind i flyet. Jeg forklarede ham at den kunne klappes meget sammen men at det IKKE var en klapvogn og han sagde at det var ok så længe den var " fully collapsible".

Jeg ved sgu ikke om jeg stoler helt på at vi får den med.

Nogen som har prøvet at få en barnevogn med?

vh. Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Hm, det lyder lidt mærkeligt.

Man kan have en mindre klapvogn med, men den kommer ind til bagagen som det sidste når man aflevere den ved flyets indgang.

Jeg ville nok dobbeltjekke eller få det på skrift, så der ikke bliver noget.

Anmeld

31. marts 2014

heidi30

MoarHvidovre skriver:

Hm, det lyder lidt mærkeligt.

Man kan have en mindre klapvogn med, men den kommer ind til bagagen som det sidste når man aflevere den ved flyets indgang.

Jeg ville nok dobbeltjekke eller få det på skrift, så der ikke bliver noget.

Hej,

jeg har lige talt med Billund Lufthavn og hun sagde at det kunne man ikke. Hos dem får man slet ikke lov til at tage hverken Klap/barnevogn med ud til gaten, da lufthavnen stiller klapvogne til rådighed. 

Sååå må vist hellere lige ringe til Ryan Air igen og så se hvad vi gør!

Anmeld

31. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvorfor tænker du at den skal med ind i flyet? Har jeg aldrig hørt at nogen har gjort.  

Anmeld

31. marts 2014

heidi30

Mor11 skriver:

Hvorfor tænker du at den skal med ind i flyet? Har jeg aldrig hørt at nogen har gjort.  

Jamen jeg ringede bare for at spørge hvad der kunne lade sig gøre, da vi også skal have autostol med. Så jeg ville høre hvad der skal hvorhen og hvad der skulles betales for. 

Iflg. ham skulle autosolen checkes ind og betales for men barnevognen var gratis og kunne komme med ud til flyvet og ind. 

Men som skrevet ovenfor er det helt forkert. Jeg har netop snakket med Billund Lufthavn som er helt uenig i hvad jeg har fået af vide. Så jeg må hellere rette mig efter hvad damen i Billund sagde.

Anmeld

1. april 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Ryanair accepterer generelt, at man har klapvogn med ud til flyet, men du får den ikke med ind i kabinen. Man afleverer den ved trappen og så kommer den gratis med i fragtrummet. Jeg ved ikke, hvor sammenklappelig en barnevogn skal være for at komme under samme regler.

Problemet I jeres situation er så, at selv om Ryanair accepterer, at I har vognen med ud til flyet, så har Billund lufthavn deres egne regler, som gælder uanset, hvilket selskab I skal rejse med, og Billund Lufthavn vil ikke have klapvogn/barnevogn igennem deres security. Når I skal hjem fra London, er der ikke noget problem, da man her godt må tage sin egen vogn med helt ud til flyet. Min veninde har lige været igennem turen

Anmeld

2. april 2014

FogL

heidi30 skriver:

Hej alle derude,

vi skal flyve til UK i maj og jeg har netop snakket med Ryan Air (som vi har billetter hos) og han sagde god for at vognen kunne komme med ind i flyet. Jeg forklarede ham at den kunne klappes meget sammen men at det IKKE var en klapvogn og han sagde at det var ok så længe den var " fully collapsible".

Jeg ved sgu ikke om jeg stoler helt på at vi får den med.

Nogen som har prøvet at få en barnevogn med?

vh. Heidi

Jeg kan ligesågodt sige til dig at det gør i ikke! I kan muligvis få den med ud til gaten, men så bliver den kastet til baggage. Jeg ville nok hellere foreslå jer at leje en airshell til den og aflevere den ved check-in og låne klapvogn i lufthavnen eller have en bæresele med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.