Jeg "mistede" min mor
Min mor var åbenbart ikke villig til at bruge tid med os, vi er åbenbart ikke det værd. Konstant dårlige undskyldninger og bebrejdede mig for, at hun er blevet tidligt mormor (i en alder af 46 år og jeg var 26, hun var selv 20 da hun fik mig) at hun ikke havde haft noget alenetid med min stedfar, fordi jeg var der, så ville hun gerne have nu, og så var der åbenbart ikke tid til os.
Det gør ondt at blive valgt fra, og at hun bare stiltiende accepterede, da jeg sagde nok var nok. Hun var ikke villig til at ændre noget, jeg ville ikke vente og gav klar besked, at jeg ikke ville vente på hun synes vi var det værd. Intet hørt og kan kun regne ud at de ting hun udtalte i skænderiet dagen forinden, var sandt.
Hun har altid favoriseret mine søskende især den mindste, men kan hun ikke selv se. Det er kun mig som har fået børn, og er siden jeg fik børn, det er gået stærkt ned af bakke. Hun har fravalgt sit ældste barn og 3 børnebørn (er gravid med nr 3)
Hvordan kan en mor ikke synes man er det værd. At man ikke er værd at bruge tid på, at alt andet bare er vigtigere. Der var ingen villighed til at prioritere os ind, vi var sidste led, fik konstant skylden for hendes mangel på ansvar og prioritering
Selvom det gør ondt, er jeg et sted sikker på at det er til det bedste. Men hvor gør det ondt når ens nærmeste ikke synes man er værd at bruge tid på, de kan ikke sige hvorfor, de vil bare hellere noget andet
Anmeld