Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg føler mig efterhånden ret godt røvrendt af en veninde jeg har.
For et par uger siden lånte jeg en bluse af hende, inden vi skulle i byen. På ryggen var der et bånd som var ved at være lidt flosset og det gjorde jeg hende opmærksom på. Men da natten var ved at være overstået, opdagede vi at den var blevet mere flosset.

Nu kræver hun at jeg betaler hende 450 kr. for den, samt afleverer blusen igen. Jeg er lidt af den holdning, at hvis hun vil flå mig for noget, som hun godt vidste var i stykker, skal hun virkelig ikke have blusen igen også. Betaler ikke både for at hun har gammel bluse og penge til en ny.

Er det mig der er helt galt på den, eller hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

Goggelogge

Synes nu ikke hun lyder som en særlig god veninde, men hun skal da ikke både ha penge og bluse !

Anmeld

28. marts 2014

Anonym trådstarter

Problemet er iøvrigt noget som kan løse med 5 sting med nål og tråd.

Anmeld

28. marts 2014

Frk.S

Ja, jeg synes i hvert fald det er plat at hun kræver at du betaler, når nu den var i stykker i forvejen.

Men vælger du at betale, så har du da ret så skal hun ikke både have penge til en ny + den gamle tilbage.
Så får hun penge til en ny og du beholder den gamle. Så har du teknisk set bare købt hendes brugte flossede trøje til nypris....

Anmeld

28. marts 2014

Anonym trådstarter

Goggelogge skriver:

Synes nu ikke hun lyder som en særlig god veninde, men hun skal da ikke både ha penge og bluse !

Hun er desværre ret overfladisk til tider, men samtidig er hun også bare god at tale med. Veninde tilbage fra gymnasietiden.

Anmeld

28. marts 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Ja, jeg synes i hvert fald det er plat at hun kræver at du betaler, når nu den var i stykker i forvejen.

Men vælger du at betale, så har du da ret så skal hun ikke både have penge til en ny + den gamle tilbage.
Så får hun penge til en ny og du beholder den gamle. Så har du teknisk set bare købt hendes brugte flossede trøje til nypris....

Godt at se det ikke er mig, der er helt forkert på den. Synes bare det er mærkeligt at kræve penge og trøjen tilbage. Vi har godt nok en aftale indbyrdes om at hvis noget går i stykker, når man låner, betaler man selv for købsprisen (normalt bliver det lavet om til halvdelen af købsprisen, medmindre det er spritnyt og aldrig brugt før). Men synes godt nok at det her er at stramme skruen en anelse for meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.