Positivt og ? om uddannelseshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.252 visninger
8 svar
4 synes godt om
28. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg har været hos psykiater idag, og jeg er ikke dum eller unormal Jeg har bare socialangst :-D hele mit liv har jeg kæmpet, følt mig dum og er blevet kaldt alt fra unormal til fiasko. Men jeg har bare socialangst også kendt som socialfobi og nu skal jeg endelig i behandling for det. Jeg kan få et liv og en fremtid. Føler mig som født på ny. Og tilmed fik jeg atvide at kommunen skal tilbyde at hjælpe mig. Så det er slut med at sulte på mandens su. Jeg kan søge noget uddannelseshjælp (som vist nok er en form for moderne kontanthjælp) er der nogen med en diagnose som min der får det? Er det svært at få? Er i blevet nogenlunde raske? Har i fået arbejde og et rigtigt liv?
Synes det er positivt. :-D Tak fordi i læste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg har været hos psykiater idag, og jeg er ikke dum eller unormal Jeg har bare socialangst :-D hele mit liv har jeg kæmpet, følt mig dum og er blevet kaldt alt fra unormal til fiasko. Men jeg har bare socialangst også kendt som socialfobi og nu skal jeg endelig i behandling for det. Jeg kan få et liv og en fremtid. Føler mig som født på ny. Og tilmed fik jeg atvide at kommunen skal tilbyde at hjælpe mig. Så det er slut med at sulte på mandens su. Jeg kan søge noget uddannelseshjælp (som vist nok er en form for moderne kontanthjælp) er der nogen med en diagnose som min der får det? Er det svært at få? Er i blevet nogenlunde raske? Har i fået arbejde og et rigtigt liv?

Har ikke lige erfaring indenfor socialfobi, men jeg kæmper selv med præstationsangst, og det er ikke rart at have nogle følelser man ikke helt selv kan styre.

Men ønsker dig held og lykke, og dejligt du har fået det lidt bedre allerede efter en snak

Anmeld

28. marts 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Dejligt, tillykke

Anmeld

28. marts 2014

Anonym trådstarter

Tak tusind Tak :-D Det har bare fyldt så meget i mit liv. Og nu ser det endelig lidt lyst ud for mig.

Anmeld

28. marts 2014

Anonym trådstarter

Er der slet ingen med angst eller noget der ved om man kan få uddannelsesstøtte/kontanthjælp når man hverken kan gå på arbejde eller skole grundet sin angst og behandling? Har læst om en sats på 14000 til psykisk syge (gælder det mig?) det er jo vildt meget! Og har også læst de kan tilbyde jobprøvninger, speciel undervisning og andre gode tilbud til folk som mig. Jeg er så spændt at jeg næsten ikke kan vente til det bliver mandag :-D

Anmeld

29. marts 2014

Studerendemor

Anonym skriver:

Er der slet ingen med angst eller noget der ved om man kan få uddannelsesstøtte/kontanthjælp når man hverken kan gå på arbejde eller skole grundet sin angst og behandling? Har læst om en sats på 14000 til psykisk syge (gælder det mig?) det er jo vildt meget! Og har også læst de kan tilbyde jobprøvninger, speciel undervisning og andre gode tilbud til folk som mig. Jeg er så spændt at jeg næsten ikke kan vente til det bliver mandag :-D

Er det revalidering, du tænker på?

Jeg kender kun til uddannelsesstøtte i form af SU og SVU, sidst nævnte er til beskæftigede. 

Anmeld

29. marts 2014

Dinna88

Du må ikke holde mig op på det, men hvis du er syg, men ikke har en uddannelse, så kan du få uddannelseshjælp. Det er egentlig bare kontanthjælpen, der er samme sats som su'en.

Jeg går selv på en daghøjskole, imens jeg er i behandling. Det er ren og skær hygge, med en masse kreativt. Det er når man ikke er klar til praktik.

De høje satser kan man få, hvis man har nogle bestemte diagnoser, såsom borderline.

Jeg håber, det kan hjælpe lidt

Anmeld

29. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor i Aarhus skriver:

Er det revalidering, du tænker på?

Jeg kender kun til uddannelsesstøtte i form af SU og SVU, sidst nævnte er til beskæftigede. 

Nej det ved jeg slet ikke hvad er. Hehe. Jeg tænker på kontanthjælp, som hedder uddannelseshjælp nu. :-D

Anmeld

29. marts 2014

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Du må ikke holde mig op på det, men hvis du er syg, men ikke har en uddannelse, så kan du få uddannelseshjælp. Det er egentlig bare kontanthjælpen, der er samme sats som su'en.

Jeg går selv på en daghøjskole, imens jeg er i behandling. Det er ren og skær hygge, med en masse kreativt. Det er når man ikke er klar til praktik.

De høje satser kan man få, hvis man har nogle bestemte diagnoser, såsom borderline.

Jeg håber, det kan hjælpe lidt

Okay ja jeg kan slet ikke lave noget med mennesker desværre. Medmindre det foregår på skrift, kan ikke rumme andre ude i virkeligheden, eller snakke uden at stamme, ryste og gå i panik. Så højskole er nok ikke lige vejen for mig endnu selv om det lyder hyggeligt. Har psykiaterens ord for at jeg er så skrøbelig psykisk at jeg hverken må presses eller stresses eller tvinges på nogen måde hverken af mig selv eller af kommunen. Men jeg glæder mig til at komme igang med behandling. Eftersom jeg ikke har været det før er der jo rigeligt af muligheder at ta fat på. Og det er jo positivt. :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.