17 måneder vil ikke spise..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.936 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. marts 2014

Ønskebarnet12

Min søn på 17 måneder, har aldrig rigtig spist ordentligt. som baby ville han hellere ikke og nu som 17 måneder, er han stadigvæk ikke interesseret. Men han vil gerne styre det selv.

Nogle dage spiser han ok, andre dage vil han slet ikke.. og vil kun have mælk.

jeg har flere gange prøvet at give mælken til senere, men han vil ikke spise noget som helst. og derfor giver jeg ham mælk så han i det mindste får noget ned, ellers kan han gå i seng uden at spise noget hele dagen..

han vejer de 10,5 kg maks. og 87 høj vil jeg tro, og lægen sagde han ikke er vokset særlig meget, og hans vægt er hellere ikke stiget i et styk tid..

men hun sagde vi ikke sku bekymre os, men d gør jeg alligevel, for kan da ikke få mad ned i mig, når jeg ser ham gå rundt hele dagen uden at ville spise noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

lineog4

Ønskebarnet12 skriver:

Min søn på 17 måneder, har aldrig rigtig spist ordentligt. som baby ville han hellere ikke og nu som 17 måneder, er han stadigvæk ikke interesseret. Men han vil gerne styre det selv.

jeg har flere gange prøvet at give mælken til senere, men han vil ikke spise noget som helst. og derfor giver jeg ham mælk så han i det mindste får noget ned, ellers kan han gå i seng uden at spise noget hele dagen..

han vejer de 10,5 kg maks. og 87 høj vil jeg tro, og lægen sagde han ikke er vokset særlig meget, og hans vægt er hellere ikke stiget i et styk tid..

men hun sagde vi ikke sku bekymre os, men d gør jeg alligevel, for kan da ikke få mad ned i mig, når jeg ser ham gå rundt hele dagen uden at ville spise noget..

Går han i institution? Det er min erfaring fra mine at de spiser godt i institution og så spiser de nogen dage slet ikke mere end det - jo de leger lidt med maden der bliver serveret og får lidt i munden og lidt på tøjet og....

så kommer der perioder hvor de beder om mad hele tiden og så afløses de igen af en periode uden mad. Og spørger jeg i institution så spiser de i alle perioder lystigt der nede.

Anmeld

28. marts 2014

Aabye

Ønskebarnet12 skriver:

Tjah.. Min ældste dreng har altid været småt spisende... 
Det er han stadig, og han bliver 3 om 14 dage.. 

Han er et lille myr på 13 kg.. 
Og han spiser kun når han har lyst.. Det er sjældent han spiser aftensmad.. Og morgenmad spiser han kun en smule af.. :/

Men han er jo glad, og frisk og løber rundt hele dagen.. Jeg er stadig bekymret.. Det bliver dog bedre og bedre, for han er jo slet ikke dvask, eller har mangel på energi. Der er nemlig fuld fart på ham HELE dagen.. 

Anmeld

28. marts 2014

Mor til Ella

Ønskebarnet12 skriver:

Ella er 2 og vejer 10,5 kg og 91 cm .Så er en slank pige.

Jeg tror ikke på man kan gøre noget ved at de ikke spiser, andet end ikke at presse

Ella vil heller ikke spise, og har aldrig ville.

Hvis ellers humøret er iorden, ville jeg ikke være bekymret

Anmeld

29. marts 2014

Muffinmus

Mine har de slemme perioder altid spist mere i dagplejen og bh end hjemme, så mange børn får heldigvis dækket behovet når de er afsted. De spiser simpelthen mere fordi de andre børn sidder og spiser så gad de ikke aftensmaden var det fordi de bare ikke var sultne. Min største pige er også dårlig til at spise morgenmad, hunger ofte bare slet ikke sulten. Men spiser så formiddagsmad i bh i stedet for. Hun får morgenmad hver morgen, men ofte spiser hun to bidder/skefulde og så siger hun tak for mad og at hun ikke er sulten mere.

Anmeld

31. marts 2014

Ønskebarnet12

Tak for svar alle sammen,

min søn er en dreng med krudt i, han er en rigtig fræk lille dreng:-D han løber frem og tilbage og taler på sit helt eget sprog :-P

men spisning har været problem fra dag et af, der er nogle dage hvor han spiser godt herhjemme også efter vuggestue, men der er desværre alt får få dage af den slags.

de dage hvor han er hjemme, der kan han gå rundt hele dagen og ikke spise noget. og han vil jo ikke have hjælp med maden derudover lukker han munden hvis han ikke vil spise.

så det er sku lidt hårdt at se sin lille dreng ikke spise noget..

jeg håber bare med tiden han begynder at spise normalt..

synes mere han er sulten når han kommer hjem fra vuggestuen.. de siger han spiser rigtig godt dernede, men når vi kommer hjem spiser han virkelig godt, det virker bare som om han ikke har fået mad derfra.. (det er så nogle af dagene)

Anmeld

31. marts 2014

Giraffen

Ønskebarnet12 skriver:

nu ved jeg godt vi har en pige og ikke en dreng, men vores datter spiser heller ikke helt vildt meget, men hun er 2 år og vejer 10 kg, så jeg synes ikke din søn lyder "undervægtig"

Vores pige fungerer lidt ligesom en kamel - nogle dage fylder hun depoterne HELT op og så tærer hun på puklen til der er helt tomt og så fylder hun op igen.

Prøv evt at holde øje med om han vitterligt ingenting spiser eller om I blot ikke er obs på de måltider hvor han spiser meget. Vores datter spiser fx (oftest) mest til morgenmad og mindre om aftenen - plus de får frugt og rugbrød i vuggestuen, som vi ikke ved noget om...

Men vi har også altid givet hende lidt mad at sove på så natten går bedre

jeg vil dog helt klart anbefale jer at følge lægens råd - hold alle bekymringer væk fra måltider, det kan kun skade, når barnet også mærker at der er stort pres på omkring maden... 

vi skal selv til 2 års undersøgelse nu her, hvor jeg vil spørge lidt ind til hvordan vi kan strukturere hendes kost så hun spiser de rigtige ting - vi vil ikke tvinge større portioner i hende, men mere sørge for at de ting hun får dækker hendes nærings-behov

Anmeld

31. marts 2014

Giraffen

Ønskebarnet12 skriver:

Tak for svar alle sammen,

min søn er en dreng med krudt i, han er en rigtig fræk lille dreng:-D han løber frem og tilbage og taler på sit helt eget sprog :-P

men spisning har været problem fra dag et af, der er nogle dage hvor han spiser godt herhjemme også efter vuggestue, men der er desværre alt får få dage af den slags.

de dage hvor han er hjemme, der kan han gå rundt hele dagen og ikke spise noget. og han vil jo ikke have hjælp med maden derudover lukker han munden hvis han ikke vil spise.

så det er sku lidt hårdt at se sin lille dreng ikke spise noget..

jeg håber bare med tiden han begynder at spise normalt..

synes mere han er sulten når han kommer hjem fra vuggestuen.. de siger han spiser rigtig godt dernede, men når vi kommer hjem spiser han virkelig godt, det virker bare som om han ikke har fået mad derfra.. (det er så nogle af dagene)

nu har jeg lige læst hele tråden og bider specielt mærke i denne sætning

"jeg håber bare med tiden han begynder at spise normalt.."

jeg ville gøre ALT hvad jeg kunne for at få det ønske ud af verden. 

Min datters spisemønster minder meget om din drengs og lur mig om ikke "normalen" er helt hen i skoven at snakke om, når det gælder børn i den alder... 

se på om han er glad og trives og vokser (husk de også kan vokse i etaper, med lange stilstands perioder og pludselige ryk).

Anmeld

3. april 2014

Ønskebarnet12

Giraffen skriver:

nu har jeg lige læst hele tråden og bider specielt mærke i denne sætning

"jeg håber bare med tiden han begynder at spise normalt.."

jeg ville gøre ALT hvad jeg kunne for at få det ønske ud af verden. 

Min datters spisemønster minder meget om din drengs og lur mig om ikke "normalen" er helt hen i skoven at snakke om, når det gælder børn i den alder... 

se på om han er glad og trives og vokser (husk de også kan vokse i etaper, med lange stilstands perioder og pludselige ryk).

tak for svar,
tror bare jeg har set meget på mine nevøer, som er i samme alder som min søn, og de spiser rigtig godt, hvor imod min søn ikke rigtig gider... 

Lægen sagde vi bare sku holde øje med at han spiser, siden han ikke rigtig har taget på siden han var til sin 1 års undersøgelse. 

Men han trives rigtig godt, han er en dreng med masser af energi, han leger fra morgenstund til han skal sove  

Han spiste rigtig godt igår aftes.

Men, som mor ønsker man selvfølgelig bare sit barns bedste, og man vil jo ikke fejle. 

jeg håber bare jeg gør mit job godt, og at han får det mad han har brug for ned i maven . 

Anmeld

3. april 2014

Giraffen

Ønskebarnet12 skriver:

tak for svar,
tror bare jeg har set meget på mine nevøer, som er i samme alder som min søn, og de spiser rigtig godt, hvor imod min søn ikke rigtig gider... 

Lægen sagde vi bare sku holde øje med at han spiser, siden han ikke rigtig har taget på siden han var til sin 1 års undersøgelse. 

Men han trives rigtig godt, han er en dreng med masser af energi, han leger fra morgenstund til han skal sove  

Han spiste rigtig godt igår aftes.

Men, som mor ønsker man selvfølgelig bare sit barns bedste, og man vil jo ikke fejle. 

jeg håber bare jeg gør mit job godt, og at han får det mad han har brug for ned i maven . 

men rent statistisk er det jo også en skæv sammenligning at vurdere normalen ud fra 2 andre børn  

men det er jo en fejl man ofte gør, når man bare gerne vil være den allerbedste mor for sit barn 

for os har det hjulpet at inkludere i madlavningen vores pige i madlavningen - og måske kommer det med alderen

vi skal til 2 års undersøgelse nu her og det jeg vil vide mest om er hvad jeg kan give hende af mad, så hun får de næringsstoffer hun har brug for - og så fokusere på kvalitet frem for kvantitet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.