Ønskebarnet12 skriver:
Min søn på 17 måneder, har aldrig rigtig spist ordentligt. som baby ville han hellere ikke og nu som 17 måneder, er han stadigvæk ikke interesseret. Men han vil gerne styre det selv.
Nogle dage spiser han ok, andre dage vil han slet ikke.. og vil kun have mælk.
jeg har flere gange prøvet at give mælken til senere, men han vil ikke spise noget som helst. og derfor giver jeg ham mælk så han i det mindste får noget ned, ellers kan han gå i seng uden at spise noget hele dagen..
han vejer de 10,5 kg maks. og 87 høj vil jeg tro, og lægen sagde han ikke er vokset særlig meget, og hans vægt er hellere ikke stiget i et styk tid..
men hun sagde vi ikke sku bekymre os, men d gør jeg alligevel, for kan da ikke få mad ned i mig, når jeg ser ham gå rundt hele dagen uden at ville spise noget.. 
nu ved jeg godt vi har en pige og ikke en dreng, men vores datter spiser heller ikke helt vildt meget, men hun er 2 år og vejer 10 kg, så jeg synes ikke din søn lyder "undervægtig"
Vores pige fungerer lidt ligesom en kamel - nogle dage fylder hun depoterne HELT op og så tærer hun på puklen til der er helt tomt og så fylder hun op igen.
Prøv evt at holde øje med om han vitterligt ingenting spiser eller om I blot ikke er obs på de måltider hvor han spiser meget. Vores datter spiser fx (oftest) mest til morgenmad og mindre om aftenen - plus de får frugt og rugbrød i vuggestuen, som vi ikke ved noget om...
Men vi har også altid givet hende lidt mad at sove på så natten går bedre 
jeg vil dog helt klart anbefale jer at følge lægens råd - hold alle bekymringer væk fra måltider, det kan kun skade, når barnet også mærker at der er stort pres på omkring maden...
vi skal selv til 2 års undersøgelse nu her, hvor jeg vil spørge lidt ind til hvordan vi kan strukturere hendes kost så hun spiser de rigtige ting - vi vil ikke tvinge større portioner i hende, men mere sørge for at de ting hun får dækker hendes nærings-behov