Tvivl ang. pb2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

366 visninger
5 svar
2 synes godt om
28. marts 2014

A. Nonymsen

Jeg er sådan i tvivl...

Jeg studere på 2. Semester på pædagog uddannelsen, jeg/vi har i forvejen et barn på 2,5 og jeg har altid ønsket mig et mere...

problemet et er at mit store mål er ikke at blive forsinket i min uddannelse, dvs studere under barsel, har en kæreste der også studere samt en hjemmegående bedste forældre så det vil godt kunne lade sig gøre at læse hjemme og evt tage i skole ind i mellem...

det er der er mit "problem" er at hvis det skal passe ind i forhold til praktikker osv skal jeg nærmest blive gravid nu, men føler ikke trang til et barn nu... Mine tanker går også på at der ikke skal være alt for langt mellem børnene... Ellers skal jeg vente et HELT år...

har ar egentligt bare brug for nogle indput, og ved godt man ikke kan planlægge alt, men det har jeg er stort behov for...  Hvad tænker i?

mit første barn var heller ikke planlagt så måske man kan vænne sig til tanken når den først er der?

økonomisk er vi næsten oven på, dvs vi er gældfri om ca er halvt år, så det er ingen hindring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Helt simpelt synes jeg den vigtigste faktor når man planlægger børn er : at man får dem når man HAR LYST. Og det skriver du, at du faktisk ikke har lige nu. Eller ikke har trang til. 

Alene ud fra dét, lyder det som om i burde vente med en 2'er. Man skal ikk få et barn mere blot pga aldersforskel på søskende eller om det vil passe med praktikker (og det kan du alligevel heller ikk styre) 

Anmeld

28. marts 2014

modesty

A. Nonymsen skriver:

Jeg er sådan i tvivl...

Jeg studere på 2. Semester på pædagog uddannelsen, jeg/vi har i forvejen et barn på 2,5 og jeg har altid ønsket mig et mere...

problemet et er at mit store mål er ikke at blive forsinket i min uddannelse, dvs studere under barsel, har en kæreste der også studere samt en hjemmegående bedste forældre så det vil godt kunne lade sig gøre at læse hjemme og evt tage i skole ind i mellem...

det er der er mit "problem" er at hvis det skal passe ind i forhold til praktikker osv skal jeg nærmest blive gravid nu, men føler ikke trang til et barn nu... Mine tanker går også på at der ikke skal være alt for langt mellem børnene... Ellers skal jeg vente et HELT år...

har ar egentligt bare brug for nogle indput, og ved godt man ikke kan planlægge alt, men det har jeg er stort behov for...  Hvad tænker i?

mit første barn var heller ikke planlagt så måske man kan vænne sig til tanken når den først er der?

økonomisk er vi næsten oven på, dvs vi er gældfri om ca er halvt år, så det er ingen hindring

Er enig med Mor11 i at det ikke giver mening at få endnu et barn nu, pga praktikaliteter, hvis du ikke har lyst. Hvad er der galt i at vente et helt år? 4 år imellem børnene er da fint. 

Anmeld

28. marts 2014

lineog4

Jeg tænker man skal planlægge barn når man har lyst til at få et barn. O jo man må meget gerne være realistisk, skæve til studier, arbejde og andre ting. Men alfa og omega er ønsket om barnet. 

Når jeg læser dit indlæg, læser jeg ikke så meget et ønske om barnet, men et ønske om mor, far og to børn med det rette aldersforskel og tilrettelagt i forhold til uddannelse. Men livet kan jo ville det anderledes, I kan få et kolikbarn så du ikke kan hænge sammen og må udsætte uddannelsen, du Ian blive gravid med tvillinger, du kan få en graviditet hvor du bliver lagt ned for at holde på barnet og og og og, og hvis du så har valgt at få barnet ikke af lyst men fordi det passer ind.

Jeg har selv tænkt som dig, dog ønskede jeg mig helt vildt nummer to, men det var så over planlagt, timet og tilrettelagt og havde slet ikke overvejet det kunne gå noget galt. Blev selvsagt da gravid i første forsøg, havde da selvsagt en graviditet så nem at jeg kunne skrive mit speciale færdigt, og fik vel selvsagt verdens nemmeste barn så jeg kunne få skrevet en masse jobansøgninger. Så forstår dig, men synes stadig du skal have et ønske om barnet....

Anmeld

28. marts 2014

Bak

A. Nonymsen skriver:

Jeg er sådan i tvivl...

Gør det, når I har lyst. Ikke så meget planlægning indover

Anmeld

28. marts 2014

A. Nonymsen

Tak for alle jeres svar, måske i har ret i at det er bedst at vente... Har bare en mærkelig mani med at alt skal planlægges så godt som muligt..

måske jeg bare skal slappe af med mit studie og tage det når det kommer... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.