Hvorfor skal det være så r.. Dyrt at holde ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.333 visninger
22 svar
6 synes godt om
26. marts 2014

Muffinmus

Ja, lige et surt opstød..men når nu folk godt kunne tænke sig at komme VÆK fra det vante, væk fra vasketøjet og de daglige sure pligter, hvorfor skal alting så være så skod dyrt???

Vi har købt et stort telt og planlægger et par dages camping, men helt ærligt, en uge i børnenes sommerferie koster jo 3000-4000 kr på en campingplads. For ikke at snakke om campingpas og mad ude hele den uge stort set da der jo ikker de store muligheder for køleskab og fryser

sidste år tog vi bare en enkelt overnatning med de to store vørn for at prøve det af. 400 kr...av

Har man ikke et stort telt som vi har skal man så leje et sommerhus eller en hytte evt. Så snakker vi jo også mellem 5000-6000 kr for en uge også ofte for de sender der er heeeelt ude i 7 plovfure og du alligevel skal køre til alt.

og igen skal der mad på bordet naturligvis som på turiststederne liiiige koster en krone mere for alting.

Suk. Gider bare ikke tilbringe tre uger med at glo på min have, gå en tur eller som sædvanligt kære til urene og på store legepladser. Skal VÆK fra alt der gør mig til husmor væk fra trummerummet.

ka. Godt forstå mange danske familier ikke har råd til at ilde ferie andre steder end haven og de gratis gåture i skoene osv. Vi er så inviteret til Portugal med svigerne i maj/juni. Og det er jeg mere end taknemmelig for.

ville bare gerne et sted hen med kun min egen familie en gang måske.

Vi har før været på kærestetur til Kroatien hvilket var skønt!! Overvejer at tage enten på kærestetur i september evt for at lade op et par dage eller tage ungerne med og så tage en hel uge.det ville kunne gøres for de samme penge som en uge på camping i DK.

vores kærestetur sidste år på 4 dage kostede 2200 kr incl fly t/r, hotel og billeje i alle dagene for os begge. Så en billig rejse for to. Så meget dyrere er det ikke at have tre børn med faktisk.

føler med folk i DK der ikke kan komme lidt væk når de øsnker det pga de udgifter der er til ferier. Alt er hvad man gør det tiL, det ved jeg godt og ville også overleve uden, men specielt nu hvor studiet presser med eksaminer hver 10 uge kan man bare godt få lyst til at smide alt og stikke af...

nå,men vil hellere end gerne anbefale Kroatien til jer andre, et skønt land, billigt at rejse til hvis man planlægger det selv og en dejlig befolkning. Har i andre gode rejsetips så kom endelig med dem, er meget interesseret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Lenats31

Vi lejer et stort sommerhus i sommerferien sammen med et vennepar og deres to børn - så 8 personer ialt. = halv pris. Alene der er der sparet 3500 kr ca for en uge.

Anmeld

26. marts 2014

Tip!

Book udenom selvskaberne... Det gør det hele meget billigere.. 

Sidste år var vi på kreta... Min søn og jeg, plus veninde og familie.., 

jeg gav 4500 tror jeg for 10 dage med halvpension. 

Mine forældre fandt billig fly billet hos Ryan air... Vi gav vist 2500 tur/retur for min søn og jeg. 

Så 2000 kr for hotellet.. Ikke det mest fancy, men vi var det næsten heller ikke... 

Vi lejede en bil dernede, så vi kørte selv rundt på øen og så lidt andre ting end kun de normale turist prægede ting.. 

Ofte er det billigere at flyve om tirsdagen... 

Anmeld

26. marts 2014

Jibbe

Jeg synes også det er dyrt! Vi kunne nok godt finde pengene men jeg bliver for nærig når man snildt kan smide 15-20000 afsted på en sommerferie. Men ok mine børn er også små. I år skal vi i Skallerup klit 2 gange er planen. Fra søndag-torsdag i april, det koster 3300 for et spahus og kan gøres billigere. Og så igen omkring d 20 august hvor man kan leje et spahus for 6000. Der er rigelig med oplevelser for os og det er nemt og man kan have eget mad osv med. Så længe børnene er små nok så prøver vi at ligge vores ferier uden for højsæsonen, så det bliver billigere.

Anmeld

26. marts 2014

Rockertand

Lenats31 skriver:

Vi lejer et stort sommerhus i sommerferien sammen med et vennepar og deres to børn - så 8 personer ialt. = halv pris. Alene der er der sparet 3500 kr ca for en uge.

Fuldstændig det samme her - nyt lækkert arkitekttegnet sommerhus med spa osv., tæt ved vandet, højsæson og hygge med venner, weee.
Vi kommer af med 4500, fordi vi har 4 børn med

Anmeld

26. marts 2014

majba

MariaE skriver:

Ja, lige et surt opstød..men når nu folk godt kunne tænke sig at komme VÆK fra det vante, væk fra vasketøjet og de daglige sure pligter, hvorfor skal alting så være så skod dyrt???

Vi har købt et stort telt og planlægger et par dages camping, men helt ærligt, en uge i børnenes sommerferie koster jo 3000-4000 kr på en campingplads. For ikke at snakke om campingpas og mad ude hele den uge stort set da der jo ikker de store muligheder for køleskab og fryser

sidste år tog vi bare en enkelt overnatning med de to store vørn for at prøve det af. 400 kr...av

Har man ikke et stort telt som vi har skal man så leje et sommerhus eller en hytte evt. Så snakker vi jo også mellem 5000-6000 kr for en uge også ofte for de sender der er heeeelt ude i 7 plovfure og du alligevel skal køre til alt.

og igen skal der mad på bordet naturligvis som på turiststederne liiiige koster en krone mere for alting.

Suk. Gider bare ikke tilbringe tre uger med at glo på min have, gå en tur eller som sædvanligt kære til urene og på store legepladser. Skal VÆK fra alt der gør mig til husmor væk fra trummerummet.

ka. Godt forstå mange danske familier ikke har råd til at ilde ferie andre steder end haven og de gratis gåture i skoene osv. Vi er så inviteret til Portugal med svigerne i maj/juni. Og det er jeg mere end taknemmelig for.

Vi har før været på kærestetur til Kroatien hvilket var skønt!! Overvejer at tage enten på kærestetur i september evt for at lade op et par dage eller tage ungerne med og så tage en hel uge.det ville kunne gøres for de samme penge som en uge på camping i DK.

vores kærestetur sidste år på 4 dage kostede 2200 kr incl fly t/r, hotel og billeje i alle dagene for os begge. Så en billig rejse for to. Så meget dyrere er det ikke at have tre børn med faktisk.

føler med folk i DK der ikke kan komme lidt væk når de øsnker det pga de udgifter der er til ferier. Alt er hvad man gør det tiL, det ved jeg godt og ville også overleve uden, men specielt nu hvor studiet presser med eksaminer hver 10 uge kan man bare godt få lyst til at smide alt og stikke af...

nå,men vil hellere end gerne anbefale Kroatien til jer andre, et skønt land, billigt at rejse til hvis man planlægger det selv og en dejlig befolkning. Har i andre gode rejsetips så kom endelig med dem, er meget interesseret

Hvis i kan lide at sove i naturen. Er der rigtigt mange primitive pladser har der også er shelter, måske ikke noget man vil gøre i en hel uge. Men noget man kunne gøre i et par dage :-)

Anmeld

26. marts 2014

EnGodMor

MariaE skriver:

Vi holder altid ferie udenfor sæsonerne

Men prøv og kigge på dansommer.dk, der er rigtig mange billige huse, med mindre man altså forlanger der skal være alt 

Anmeld

27. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi er så heldige at vi har 2 sommerhuse i vores familier, og at vi plejer at ku låne den nogle dage i løbet af sommerferien. 

Sidste år lånte vi feks min mosters sommerhus i en uge, og svigerfars sommerhus i en uge. Det betyder at vi kun ska handle mad som vi plejer, de udflugter osv vi vil på. Det betyder bare rigtig, at vi ik ska ud og bruge en formue, for syntes også hurtigt at det bliver dyrt at holde ferie! 

I år har vi snakket om, at vi vil ud og rejse, men vi ved endnu ik helt hvornår vores ferie ligger. Vh stine

Anmeld

27. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har valgt at leje et sommerhus med pool osv lige udenfor højsæsonen med nogen venner der også har børn. Der kan vi nøjes med 2500 pr par. Ugen efter er det dobbelt pris! Sindsygt. 

Men ja! Det er mega dyrt! Jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve en daseferie, kun os. Har aldrig holdt ferie udenfor dk i hele mit liv! Men! Jeg kan ikke gennemskue hvordan man finder de billige løsninger som folk så tit snakker om  Hver gang jeg undersøger det (udenfor sæsonerne) koster det minimum 10.000 med fly og hotel  De penge har vi bare ikke til ferie. 

Anmeld

27. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvis man vil udenfor DK så kan det anbefales at kigge på sider som momondo.dk (Fly, hotel og billeje) trivago.dk (hotel) og flybillet.dk (den siger lidt sig selv, ikke?).

På sådanne sider kan man som regel finde det noget billigere end hvis man køber gennem selskaber. - Kan personligt anbefale momondo.dk, den brugte vi da vi skulle til grækenland, og vi endte med at spare et par 1000 kr i forhold til hvis vi havde taget med et rejsebureau.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.