Hvordan opretter jeg en blog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Jeg synes det er helt fantastisk at se hvor spændende internettet er og hvor meget man endelig kan bruge det til. Jeg har længe gået med ideen om at blogge - måske anonymt. 
Men jeg aner ikke hvor jeg skal starte.

Kan I hjælpe mig i gang? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle sammen

Jeg synes det er helt fantastisk at se hvor spændende internettet er og hvor meget man endelig kan bruge det til. Jeg har længe gået med ideen om at blogge - måske anonymt. 
Men jeg aner ikke hvor jeg skal starte.

Kan I hjælpe mig i gang? 

Hvis du går ind på blogger.com eller blogspot.com er der rimelig nemme trin for trin vejledninger til hvordan du kommer igang
- Hvis du vil blogge anonymt er det bedst at oprette en mail som kun bruges til bloggen, og laver dig et alias. - Altså finder på noget at kalde dig selv.

Anmeld

26. marts 2014

Mor Christa

26. marts 2014

Lenats31

Wordpress

Domænenavn via DK-Hostmaster

Webhotel

er hvad der kræves.

derfra krerer du et alias, og en email mv

Anmeld

26. marts 2014

Mor Christa

Du kan godt oprette en blog uden hostname hos dk hostmaster, og uden webhotel hvis du gør det igennem wordpress.com - det er gratis

Anmeld

26. marts 2014

Lenats31

Mor Christa skriver:

Du kan godt oprette en blog uden hostname hos dk hostmaster, og uden webhotel hvis du gør det igennem wordpress.com - det er gratis

Altså, det jeg kan læse mig frem til hos Wordpress er at man skal have et webhotel - altså et sted hvor man har pladsen til bloggen.

Domænenavn kan købes via Wordpress som tager 13 dollars for det.

det er også sådan det foregår hos mig.

Selve Wordpress bloggen kan man få gratis. Det er en fin løsning hvis den blot er til privat brug. også betale en årlig sum for domænenavnet som er 13 dollars lige pt. 

Men hvis man vil noget mere med den og skal have lagt noget ekstra ind på den så er det ikke længere gratis. 

Anmeld

26. marts 2014

Mor Christa

Lenats31 skriver:

Altså, det jeg kan læse mig frem til hos Wordpress er at man skal have et webhotel - altså et sted hvor man har pladsen til bloggen.

Domænenavn kan købes via Wordpress som tager 13 dollars for det.

det er også sådan det foregår hos mig.

Selve Wordpress bloggen kan man få gratis. Det er en fin løsning hvis den blot er til privat brug. også betale en årlig sum for domænenavnet som er 13 dollars lige pt. 

Men hvis man vil noget mere med den og skal have lagt noget ekstra ind på den så er det ikke længere gratis. 

Det er gratis. Du kan sagtens have en blog gratis også et domæne gratis hos wordpress - det kræves blot at dit domæne hedder noget med wordpress.com - f.eks. mitdomæne.wordpress.com - på denne måde er det ganske gratis. Så har du helt ret i, at hvis du vil ændre i temaer, så som fonte, farver, funktioner osv, SÅ koster det penge
En anden ting man kan gøre er at invistere i et domænenavn, webhotel og installere wordpress via FTP, og på denne måde kan man enten udvikle sit eget theme, og bestemme helt selv hvordan det skal se ud og fungere - ganske gratis (udover at man selvfølgelig betaler webhotel/domæne, men det har jo intet med wordpress at gøre), eller også kan man vælge et allerede eksiterende theme, og dette kan man også lave om i gratis, hvis man gør det på den måde.
Dvs på wordpress.com KAN man have en helt gratis hjemmeside, men på wordpress.org downloader man wordpress og installerer det på sin egen webserver ved sit webhotel

Anmeld

26. marts 2014

Lenats31

26. marts 2014

Mor Christa

Lenats31 skriver:

WP-DK hosting

https://signup.wordpress.com/signup/

Her kan du lave en blog, gratis, med et .wordpress.com domæne

Anmeld

26. marts 2014

Lenats31

Det er gratis. Du kan sagtens have en blog gratis også et domæne gratis hos wordpress - det kræves blot at dit domæne hedder noget med wordpress.com - f.eks. mitdomæne.wordpress.com - på denne måde er det ganske gratis. Så har du helt ret i, at hvis du vil ændre i temaer, så som fonte, farver, funktioner osv, SÅ koster det penge
En anden ting man kan gøre er at invistere i et domænenavn, webhotel og installere wordpress via FTP, og på denne måde kan man enten udvikle sit eget theme, og bestemme helt selv hvordan det skal se ud og fungere - ganske gratis (udover at man selvfølgelig betaler webhotel/domæne, men det har jo intet med wordpress at gøre), eller også kan man vælge et allerede eksiterende theme, og dette kan man også lave om i gratis, hvis man gør det på den måde.
Dvs på wordpress.com KAN man have en helt gratis hjemmeside, men på wordpress.org downloader man wordpress og installerer det på sin egen webserver ved sit webhotel

Ok, så tror jeg faktisk vi er enige.

Den gratis løsning er til helt privat brug, hvor man fortæller lidt om sig selv og sin hverdag. 3GB plads

Den anden løsning er til personer som mig, der bruger det som informations-site feks . Det kræver både mere plads, flere features og penge mv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.