Råd ønskes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
9 svar
6 synes godt om
25. marts 2014

Bare gæst

Kort og godt; min datter vejer ikke det hun burde i hendes alder..

Min datter er 9 mdr. lige om lidt.. Fra da hun fra 3-4 mdr. har vægten simpelthen bare stået stille.. Det passer fint med at hun i 3 måneders-alderen begyndte at røre meget mere på sig.. Da hun var 4 mdr. startede vi på mos og grød, og det har længe været umuligt at få i hende. Hver gang SP kom og skulle veje hende, havde hun stort set ikke taget på, højst med et par hundrede gram på et par uger, eller også havde vægten stået stille. 

Min datter spiser godt nu og har gjort det i den sidste 1½-2 mdr. tid.. det kom meget sent men dejligt at hun endelig spiser!Jeg blev så glad! Jeg kommer mayonnaise i makrellen/tunen og hun får leverpostej på rugbrødshapserne.. jeg kommer en sjat rapsolie i flasken når hun får den.. så jeg har gået med en god fornemmelse af at hendes vægt var steget markant siden midt i februar hvor sp sidst var her. Men næææææh nej.. jeg fik et gok i nøden da hun sagde at hun kun havde taget 600g på siden sidst. Jeg var på randen til at tude! Jeg føler ikke at jeg kan mere.. jeg vil så gerne have at hun tager mere på i vægt, og jeg føler bare at alt det sp siger, er negativt og jeg føler mig som en dårlig mor. Min datter elsker at spise. Hun leger, puldrer, er en glad baby og mangler ikke noget... Jeg får bare hele tiden at vide at jeg skal give hende det, det, det, det og det.. men lige meget hjælper det.. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre...! Og samtidig får SP til at lyde som om at det er unormalt at hun ikke kravler endnu.. hun møver sig rundt (ikke frem) men bagud, rundt og lidt til siderne.. jeg kender da selv til et barn som aldrig lærte at kravle, men humpede rundt.. og så har jeg læst en masse herinde, om børn der første kravlede sendt.. 

Og da jeg personligt stadig kæmper med en mindre depression, føler jeg bare at alt pt er uoverskueligt og lidt lige meget... det jeg kæmper for er er forgæves. 

Undskyld den lange smørre.. havde lige brug for at lufte ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

lineog4

Bare gæst skriver:

Kort og godt; min datter vejer ikke det hun burde i hendes alder..

Min datter er 9 mdr. lige om lidt.. Fra da hun fra 3-4 mdr. har vægten simpelthen bare stået stille.. Det passer fint med at hun i 3 måneders-alderen begyndte at røre meget mere på sig.. Da hun var 4 mdr. startede vi på mos og grød, og det har længe været umuligt at få i hende. Hver gang SP kom og skulle veje hende, havde hun stort set ikke taget på, højst med et par hundrede gram på et par uger, eller også havde vægten stået stille. 

Min datter spiser godt nu og har gjort det i den sidste 1½-2 mdr. tid.. det kom meget sent men dejligt at hun endelig spiser!Jeg blev så glad! Jeg kommer mayonnaise i makrellen/tunen og hun får leverpostej på rugbrødshapserne.. jeg kommer en sjat rapsolie i flasken når hun får den.. så jeg har gået med en god fornemmelse af at hendes vægt var steget markant siden midt i februar hvor sp sidst var her. Men næææææh nej.. jeg fik et gok i nøden da hun sagde at hun kun havde taget 600g på siden sidst. Jeg var på randen til at tude! Jeg føler ikke at jeg kan mere.. jeg vil så gerne have at hun tager mere på i vægt, og jeg føler bare at alt det sp siger, er negativt og jeg føler mig som en dårlig mor. Min datter elsker at spise. Hun leger, puldrer, er en glad baby og mangler ikke noget... Jeg får bare hele tiden at vide at jeg skal give hende det, det, det, det og det.. men lige meget hjælper det.. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre...! Og samtidig får SP til at lyde som om at det er unormalt at hun ikke kravler endnu.. hun møver sig rundt (ikke frem) men bagud, rundt og lidt til siderne.. jeg kender da selv til et barn som aldrig lærte at kravle, men humpede rundt.. og så har jeg læst en masse herinde, om børn der første kravlede sendt.. 

Og da jeg personligt stadig kæmper med en mindre depression, føler jeg bare at alt pt er uoverskueligt og lidt lige meget... det jeg kæmper for er er forgæves. 

Undskyld den lange smørre.. havde lige brug for at lufte ud...

Hvor stor er din pige? Altså vægt og højde? Vokser hun i længden?

Anmeld

25. marts 2014

Bare gæst

lineog4 skriver:

Hvor stor er din pige? Altså vægt og højde? Vokser hun i længden?

Nå ja, det glemte jeg at få med... Hun vejer 7,2 og er 71 cm lang.. Jeg kan forstå på SP at hun vokser fint i længden, men jeg ved ikke hvad der er "normalt".. 

Hun er så småt ved at rykke op i str. 74 i tøj..

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

Bare gæst skriver:

Nå ja, det glemte jeg at få med... Hun vejer 7,2 og er 71 cm lang.. Jeg kan forstå på SP at hun vokser fint i længden, men jeg ved ikke hvad der er "normalt".. 

Men er sundhedsplejersken bekymret? For så burde hun jo sende dig videre. Tror 74 er meget normalt for en lille størrelse i den alder. Men det handler jo primært om kurven og om hun har brudt sin kurve...

Anmeld

25. marts 2014

Bare gæst

lineog4 skriver:

Men er sundhedsplejersken bekymret? For så burde hun jo sende dig videre. Tror 74 er meget normalt for en lille størrelse i den alder. Men det handler jo primært om kurven og om hun har brudt sin kurve...

Det har hun ikke sagt at hun er, så det tror jeg ikke. Hun ligger et godt stk under gennemsnits-kurven men har holdt den siden hun var 3-4 mdr. gammel.. Det er bare frustrende at jeg sådan kæmper med at få hende op i vægt og der ikke sker meget.. jeg vil jo gerne have at hun kommer op på min. gennemsnittet... 

Anmeld

25. marts 2014

Karina84

Min pige er heller ikke saa stor.. Hun er nr. to, saa det er længe siden SP har sluppet os. Men da vi var indlagt for en maaneds tid siden (med feberkramper) vejede hun næsten 8kg. og der var hun 10mdr. og ca. 72-73 cm. 

Selvom hun er tynd, er der aldrig nogen der rigtig har sagt noget, hverken læger eller SP (har ogsaa nævnt det til aaben hus arrangementerne). Heller ikke selvom jeg har nævnt min bekymring. De kigger ofte paa mig, og siger jamen jeg er jo heller ikke den største, saa det er bare saadan hun er.

Hun spiser rigtig fint, er vaks, opmærksom og har krudt i rumpen 

Saa jeg synes du skal hoppe og og falde ned, og er du bekymret saa gaa til jeres egen læge 

Anmeld

25. marts 2014

Chris86

Bare gæst skriver:

Vores på 9mdr vejede 9,2 og mener hun var 73cm... og hun er mere til den "butte" side end den spinkle.... Så sys ik det lyder bekymrende?

Anmeld

25. marts 2014

Muffinmus

Min største datter vejede 7,4 til hendes 1 års undersøgelse. Hun har hele vejen igennem været til kontrolvejninger osv...Men hun ER bare slank. Hun tager ikke på uanset hvad jeg gør og kort tid efter accepterede både SP og læge at sådan ser hun altså bare ud :-)

Så længe ens barn er sund og rask, glad og frisk så betyder vægten ikke det store. Når man kan se de indtager en god mængde føde er alt som regel ok.

Ikke alle børn skal veje 12 kg når de fylder 1, nogle skal trække gennemsnittet ned jo:-)

Min store piger er nu 5 år, vejer 15, 1 kg og måler 107 cm. Så ja, hun er stadig slank og det ændrer sig sikkert aldrig.

Min mindste vejede 8,5 kg til 1 års undersøgelsen mener jeg, og hun var i fin fin stand og målte vist 73 cm. Så, slip gassen og slap af. dit barn fejler ret sandsynligt intet og har bare sit eget stofskifte.:-) Fortsæt bare med det gode fedt, olier og andet plantefedt. Man kan altid give et lille lag smør på brødet under leverpostejen. Pølse er som regel også ret fedt og godt med mayo til.

Anmeld

25. marts 2014

Bare gæst

Tusinde tak for jeres svar alle sammen. Det er virkelig noget jeg kan bruge til noget og giver mig lidt mere ro i sindet.. 
Min SP har på intet tidspunkt sagt at det normalt at nogle børn bare ikke tager så meget på, eller at det kan være pga. stofskiftet osv... havde jeg vidst det, havde jeg ikke behøvet at tænke så meget over det, men bare acceptere at mit barn ikke tager så meget på i vægt, og bare være glad for at hun trives, er glad og har det så godt. Jeg fik bare en idé om at det var skidt at hun ligger under gennemsnitskurven.. men jeg er mere rolig nu..

Så endnu engang, tusinde tak 

Anmeld

25. marts 2014

2babygirls

Hun er da bare en lang og slank baby.. Dem findes der lige så mange af som de tykke og normale.

Min store pige vejede 8,4kg som 1årig og var 76 cm men hun TRIVEDES, og det gør din lille skat altså også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.