Børnehavestart og lige blevet storesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.178 visninger
8 svar
1 synes godt om
24. marts 2014

Anonym trådstarter

Vi går og tænker lidt på hvornår vi skal have barn nr. 2... har i forvejen en datter på 22 mdr. Vi tænkte at vi ville begynde at prøve fra august... Sagen er den, at hvis jeg bliver gravid hurtigt igen (ligesom sidst - selvfølgelig ingen garanti) så vil min datter blive storesøster og skulle starte i børnehave samtidigt, og det tænker jeg måske er lige overvældende nok - spørgsmålet er om det bedre at vente til hun har gået i børnehave lidt tid?

Man finder jo nok ud af det, ved jeg godt, men kunne godt tænke mig at høre hvordan det er gået andre der måske har stået i samme situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

JuniMama

Min datter blev storesøster om lørdagen og skulle starte i børnehave om mandagen. Jeg havde også mine bekymringer, men det gik bare over al forventning! Hun var så kun 2,2 år, da hun startede børnehave, ved selvfølgelig ikke om det havde gået anderledes hvis hun havde haft "normal" børnehavealder!

Anmeld

25. marts 2014

emsaroto

Min datter er født den 25. juli og min søn startede i børnehaven den 1. August

Jeg synes det er gået helt vildt godt, jeg har aldrig haft nogle problemer med at aflevere ham, eller dårlige oplevelse, ændring på opførsel, ingen ting  
Jeg synes også at start børnehave alderen, er en god alder at blive storebror/søster i. 

Held og lykke i hvert fald  

Anmeld

25. marts 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Vi går og tænker lidt på hvornår vi skal have barn nr. 2... har i forvejen en datter på 22 mdr. Vi tænkte at vi ville begynde at prøve fra august... Sagen er den, at hvis jeg bliver gravid hurtigt igen (ligesom sidst - selvfølgelig ingen garanti) så vil min datter blive storesøster og skulle starte i børnehave samtidigt, og det tænker jeg måske er lige overvældende nok - spørgsmålet er om det bedre at vente til hun har gået i børnehave lidt tid?

Man finder jo nok ud af det, ved jeg godt, men kunne godt tænke mig at høre hvordan det er gået andre der måske har stået i samme situation?

Her startede Bella i børnehave 1 august sidste år - 4 uger efter blev hun storesøster 

Vi har ikke mærket nogen forandring på hende. Det er i samme hus, hvor hun gik i vuggestue. Hun kender alle pædagoger og børn  Her til juni starter hendes lillebror i vuggestuen lige opad døren til børnehaven 

Anmeld

25. marts 2014

JH12

Har ikke selv nogen erfaring endnu.
Men jeg tænker da det kan blive en fordel da du kan give dit barn korte dage i børnehaven, i og med du er på barsel

Anmeld

25. marts 2014

Anonym trådstarter

JuniMama skriver:

Min datter blev storesøster om lørdagen og skulle starte i børnehave om mandagen. Jeg havde også mine bekymringer, men det gik bare over al forventning! Hun var så kun 2,2 år, da hun startede børnehave, ved selvfølgelig ikke om det havde gået anderledes hvis hun havde haft "normal" børnehavealder!

Dejligt Håber det også vil gå ligeså smertefrit her, hvis det falder sammen på den måde. Tak for svar.

Anmeld

25. marts 2014

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

Min datter er født den 25. juli og min søn startede i børnehaven den 1. August

Jeg synes det er gået helt vildt godt, jeg har aldrig haft nogle problemer med at aflevere ham, eller dårlige oplevelse, ændring på opførsel, ingen ting  
Jeg synes også at start børnehave alderen, er en god alder at blive storebror/søster i. 

Held og lykke i hvert fald  

Tak skal du have Skønt at det er gået så godt - selvom det naturligvis er helt fint og ok, hvis den store reagerer, men min bekymring gik bare på om det måske var lige i overkanten for hende... men de små er tit mere robuste end vi giver dem credit for

Anmeld

25. marts 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Her startede Bella i børnehave 1 august sidste år - 4 uger efter blev hun storesøster 

Vi har ikke mærket nogen forandring på hende. Det er i samme hus, hvor hun gik i vuggestue. Hun kender alle pædagoger og børn  Her til juni starter hendes lillebror i vuggestuen lige opad døren til børnehaven 

Skønt. Tak for svar. Her er det også en integreret institution, og ja det tænker jeg da også er en fordel

Anmeld

25. marts 2014

Anonym trådstarter

JH12 skriver:

Har ikke selv nogen erfaring endnu.
Men jeg tænker da det kan blive en fordel da du kan give dit barn korte dage i børnehaven, i og med du er på barsel

Ja det er selvfølgelig på plus-siden at man kan være lidt fleksibel Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.