Hvornår droppede i autostol til den store???.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
9 svar
1 synes godt om
24. marts 2014

Muffinmus

Er i tvivl om hvor længe vi skal have ham i den ved godt de kunne sidde der til de blev ti for den sags skyld, menvi bøvlet bare så meget med de tre stole bag i. Det ville gøre alt nemmere hvis han sad på selepude, den store pige dik hans stol og bebetisen evt fik min store piges stol der er en 9-18 kg. Samme str ca som den hun er i nu, men større alligevel.

indtil videre bliver han i stolen, vi har brugt selepuden til ham hvis han skulle have kammerater med hjem osv, ellers ikke. Men hvornår hoppede jeres på selepuden evt??

Han bliver 7 til sommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Dorthe1986

Du kan jo eventuelt gå over til selepude med ryglæn, og ikke kun en selepude :-) men det burde du sagtens kunne gøre nu :-)

Anmeld

24. marts 2014

Chris86

Højdekrav frem for alderskrav

Reglen om at børn skal være spændt fast i godkendt sikkerhedsudstyr, der passer til alder, størrelse og vægt, gælder alle børn under 135 cm i højden. Er der ikke plads i bagsædet til sikkerhedsudstyr til et tredje barn, kan et overskydende barn på 3 år eller derover nøjes med at anvende bilens almindelige sikkerhedssele selvom barnet er under 135 cm.

Autostol eller selepude

Indtil dit barn er 3-4 år, bør det sidde i en autostol - gerne bagudvendt. De lidt større børn sættes på en selepude. FDM anbefaler at bruge en selepude med ryglæn frem for en selepude alene. Ryglænet og hovedstøtten yder barnet beskyttelse, og sikrer at selen holdes rigtig på plads hen over hofte og skulder, så trykket fordeles korrekt i tilfælde af en kollision.Og fra ca. 8 år/25 kg (og nu mindst 135 cm høj) er barnet som regel stort nok til at bruge bilens almindelige sele.

Anmeld

24. marts 2014

De3Guldklumper

MariaE skriver:

Er i tvivl om hvor længe vi skal have ham i den ved godt de kunne sidde der til de blev ti for den sags skyld, menvi bøvlet bare så meget med de tre stole bag i. Det ville gøre alt nemmere hvis han sad på selepude, den store pige dik hans stol og bebetisen evt fik min store piges stol der er en 9-18 kg. Samme str ca som den hun er i nu, men større alligevel.

indtil videre bliver han i stolen, vi har brugt selepuden til ham hvis han skulle have kammerater med hjem osv, ellers ikke. Men hvornår hoppede jeres på selepuden evt??

Han bliver 7 til sommer.

her bliver hun i stolen indtil hun ikke behøver det mere (130-135 cm høj)

Alm selepude uden ryg er kun til når der kammerater med hjem eller hvis bedsteforældrene henter og de ikke lige kan nå omkring os og hente stolen

hun er ogsp fra 2007

Anmeld

24. marts 2014

Muffinmus

Han sidder i denne nu....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. marts 2014

Muffinmus

Synes bare det er så svært at skæbne..for de skriver alle steder..kunne, burde, må gerne, kan godt, anbefales ikke altid, måske, eller...ikke helt til at blive klog på

Anmeld

24. marts 2014

De3Guldklumper

MariaE skriver:

Han sidder i denne nu....

Sådan en sidder vores de to ældste også i - bare fra rømer

Det var ikke en mulighed at rykke ham på forsædet når nu i bøvler med at have tre stole på bagsædet?
Vi bøvlede også selv og har derfor købt ny bil - men det er jo så den dyre løsning

Anmeld

24. marts 2014

Mimic

MariaE skriver:

Han bliver 7 til sommer.

Vores datter (på  meget snart 8) sidder stadig i autostol, eller det er nok nærmere en selepude med ryglæg, hun er en lille fis på 122 cm, og vi synes bare hun sidder langt bedre, når der er ryglæn på.

vi fik af politiet at vide, at når de er over 135 cm, så er deres rygge stærke nok til at klare selens pres ved et sammenstød.

Anmeld

24. marts 2014

Muffinmus

Jamen han elsker også sin stol tror jeg... kan være vi bare ender med at købe en magen til hans til den store pige hvis den kan være der og så sælger den anden.

man kunne godt flytte ham til forsædet, however,  så tror jeg min mand ville synes det var mere end nedern at blive forflyttet til bagsædet altid mig der kører bilen nemlig grundet nem tildens til køresyge han synes det er øv nok ikke at køre bilen, men at skulle degraderes endnu en gang til bagsædet er jeg ikke sikker på han ville gå med til.

Anmeld

24. marts 2014

LinLin

Jeg har flyttet min store dreng over på selepude i sidste måned. Han er 7 1/2 år og ikke en af de største

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.