Wampires skriver:
Ville aldrig have hemmeligheder, men lige nu overvejer jeg at få taget g-test hos lægen uden at kæresten ved det...
Jeg har det sådan her lige nu:
Jeg har dagligt kvalme, har haft det mere eller mindre konstant siden for 4 uger siden...
Jeg fik kvalmen efter vi havde haft sex og jeg havde stik i siden som ved ægløsning...
Jeg tænkte bare nå jaja ligemeget der sker ingenting alligevel, og da der kom en lille mikroskopisk blødning nogle dage senere tænkte jeg at mens nok kom der...
Jeg sidder nu, ingen mens endnu (men den er virkelig uregelmæssig og har en gang måtte tage Provera for at få den igang), kvalme, føler ubehag ved noget der rører på maven, mine bryster er begyndt at spænde lidt, og føler ikke jeg kan trække min mave helt ind mere...
Kæresten står for økonomien så kan ikke bare købe en test...
Han tror ikke på mig med graviditetssymptomer da jeg har haft en del andre tidspunkter jeg troede jeg var det uden at være det... havde dog ikke disse symptomer men bare udebleven mens i en lang periode...
Så mine valgmuligheder er:
1. tage snakken med manden, og så risikerer hånen bagefter og de negative vendinger om at det var spild af tid og benzin at tage til lægen.
2. tage alene til lægen i deres pause og så derefter tage stilling til manden.
3. vente en måneds tid mere og se om kvalmen forsvinder og menstruationen kommer og så først derfra tage snak med manden og muligvis forbi lægen...
Nogen gode forslag???
jeg ved udmærket godt at jeg skal prøve at lade være med at tænke for meget over det for det kan bare være hjernen der driller med tegnene...
Men det er altså svært når jeg ved at det bare vil være noget lort hvis jeg er, også selvom vi stadig ville være glade for at vores søn fik en bror eller søster som vi oprindeligt havde drømt om...
Vi bruger ikke beskyttelse da jeg ikke kan tåle hormonerne i de almindelige og har fået frarådet spiral af kobber, og manden kan ikke passe kondomer og vores sexliv er ikke lige så planlagt at det ville blive brugt selvom han kunne...
Jeg har ventet på at manden indser det fuldt ud at vores søn bliver enebarn og så er det vi blev enige om at jeg fik bundet knude på når vi ikke skulle have flere...
Håber på mange svar inden tirsdag formiddag som er min sidste chance hvis der skal planlægges noget med læge osv...
Når nu det ikke er en planlagt graviditet ville jeg ikke vente og se tiden an. Jeg ville tale med manden og købe en g-test.
En lidt anden ting: det er da ikke særlig holdbart at fortsætte med ubeskyttet sex. Hvorfor har du fået frarådet spiral?
Og nu har jeg fuldt lidt med i dine tråde og kan huske at din mand ikke har super meget overskud grundet hans depression, så tænker jeg at det er endnu vigtigere I finder en måde at beskytte jer på.
Held og lykke. Håber det blot er falsk alarm