-tom for ideer til overskrift-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kan stadig ikk se hvorfor han skulle håne dig? Det er da reelt nok at få tankerne hen på graviditet når man ikk beskytter sig, mens udebliver og man har kvalme? 

Og jeg er stadig ikk med på den med lægen? Han kan da ikk teste dig positiv tidligere end du selv kan? Testene er jo de samme som i supermarkederne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Frk.S

Altså med mindre du ligefrem har fået besked om at du er steril og I ikke beskytter jer, så er der jo risiko/chance for at du er gravid. Hvis din mens så også er udeblevet, må han da kunne se det fornuftige i at du skal tage en test??

Igen, hvis i ikke beskytter jer, må han jo være klar over risikoen der nu engang ligger i at dyrke sex... og så må han jo stå ved sit ansvar.

Undskyld hvis jeg fuldstændig misforstår dit indlæg. Men synes det er lidt rodet.

Anmeld

24. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

Ville aldrig have hemmeligheder, men lige nu overvejer jeg at få taget g-test hos lægen uden at kæresten ved det...

Jeg har det sådan her lige nu:

Jeg har dagligt kvalme, har haft det mere eller mindre konstant siden for 4 uger siden...

Jeg fik kvalmen efter vi havde haft sex og jeg havde stik i siden som ved ægløsning...

Jeg tænkte bare nå jaja ligemeget der sker ingenting alligevel, og da der kom en lille mikroskopisk blødning nogle dage senere tænkte jeg at mens nok kom der...

Jeg sidder nu, ingen mens endnu (men den er virkelig uregelmæssig og har en gang måtte tage Provera for at få den igang), kvalme, føler ubehag ved noget der rører på maven, mine bryster er begyndt at spænde lidt, og føler ikke jeg kan trække min mave helt ind mere...

Kæresten står for økonomien så kan ikke bare købe en test...

Han tror ikke på mig med graviditetssymptomer da jeg har haft en del andre tidspunkter jeg troede jeg var det uden at være det... havde dog ikke disse symptomer men bare udebleven mens i en lang periode...

Så mine valgmuligheder er:

1. tage snakken med manden, og så risikerer hånen bagefter og de negative vendinger om at det var spild af tid og benzin at tage til lægen.

2. tage alene til lægen i deres pause og så derefter tage stilling til manden.

3. vente en måneds tid mere og se om kvalmen forsvinder og menstruationen kommer og så først derfra tage snak med manden og muligvis forbi lægen...

Nogen gode forslag???

jeg ved udmærket godt at jeg skal prøve at lade være med at tænke for meget over det for det kan bare være hjernen der driller med tegnene...

Men det er altså svært når jeg ved at det bare vil være noget lort hvis jeg er, også selvom vi stadig ville være glade for at vores søn fik en bror eller søster som vi oprindeligt havde drømt om...

Vi bruger ikke beskyttelse da jeg ikke kan tåle hormonerne i de almindelige og har fået frarådet spiral af kobber, og manden kan ikke passe kondomer og vores sexliv er ikke lige så planlagt at det ville blive brugt selvom han kunne...

Jeg har ventet på at manden indser det fuldt ud at vores søn bliver enebarn og så er det vi blev enige om at jeg fik bundet knude på når vi ikke skulle have flere...

Håber på mange svar inden tirsdag formiddag som er min sidste chance hvis der skal planlægges noget med læge osv...

Når nu det ikke er en planlagt graviditet ville jeg ikke vente og se tiden an. Jeg ville tale med manden og købe en g-test. 

En lidt anden ting: det er da ikke særlig holdbart at fortsætte med ubeskyttet sex. Hvorfor har du fået frarådet spiral? 

Og nu har jeg fuldt lidt med i dine tråde og kan huske at din mand ikke har super meget overskud grundet hans depression, så tænker jeg at det er endnu vigtigere I finder en måde at beskytte jer på. 

Held og lykke. Håber det blot er falsk alarm 

Anmeld

24. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
mor:) skriver:

Når nu det ikke er en planlagt graviditet ville jeg ikke vente og se tiden an. Jeg ville tale med manden og købe en g-test. 

En lidt anden ting: det er da ikke særlig holdbart at fortsætte med ubeskyttet sex. Hvorfor har du fået frarådet spiral? 

Og nu har jeg fuldt lidt med i dine tråde og kan huske at din mand ikke har super meget overskud grundet hans depression, så tænker jeg at det er endnu vigtigere I finder en måde at beskytte jer på. 

Held og lykke. Håber det blot er falsk alarm 

Spiral er udfra hvordan min menstruation er...

jeg ved godt det med sex uden beskyttelse...

Det er bare svært at insistere på at udelukke drømmen om en større familie... Også svært for mig at anerkende det inden i...

har et lille håb om at han når at får det bedre inden jeg går i overgangsalderen...

Anmeld

24. marts 2014

-Sigrid-

Wampires skriver:

Spiral er udfra hvordan min menstruation er...

jeg ved godt det med sex uden beskyttelse...

Det er bare svært at insistere på at udelukke drømmen om en større familie... Også svært for mig at anerkende det inden i...

har et lille håb om at han når at får det bedre inden jeg går i overgangsalderen...

Ej det lyder ikke sjovt :/

Hvordan har han det med tanken om en eventuel graviditet 

Anmeld

24. marts 2014

modesty

Wampires skriver:

Ville aldrig have hemmeligheder, men lige nu overvejer jeg at få taget g-test hos lægen uden at kæresten ved det...

Jeg har det sådan her lige nu:

Jeg har dagligt kvalme, har haft det mere eller mindre konstant siden for 4 uger siden...

Jeg fik kvalmen efter vi havde haft sex og jeg havde stik i siden som ved ægløsning...

Jeg tænkte bare nå jaja ligemeget der sker ingenting alligevel, og da der kom en lille mikroskopisk blødning nogle dage senere tænkte jeg at mens nok kom der...

Jeg sidder nu, ingen mens endnu (men den er virkelig uregelmæssig og har en gang måtte tage Provera for at få den igang), kvalme, føler ubehag ved noget der rører på maven, mine bryster er begyndt at spænde lidt, og føler ikke jeg kan trække min mave helt ind mere...

Kæresten står for økonomien så kan ikke bare købe en test...

Han tror ikke på mig med graviditetssymptomer da jeg har haft en del andre tidspunkter jeg troede jeg var det uden at være det... havde dog ikke disse symptomer men bare udebleven mens i en lang periode...

Så mine valgmuligheder er:

1. tage snakken med manden, og så risikerer hånen bagefter og de negative vendinger om at det var spild af tid og benzin at tage til lægen.

2. tage alene til lægen i deres pause og så derefter tage stilling til manden.

3. vente en måneds tid mere og se om kvalmen forsvinder og menstruationen kommer og så først derfra tage snak med manden og muligvis forbi lægen...

Nogen gode forslag???

jeg ved udmærket godt at jeg skal prøve at lade være med at tænke for meget over det for det kan bare være hjernen der driller med tegnene...

Men det er altså svært når jeg ved at det bare vil være noget lort hvis jeg er, også selvom vi stadig ville være glade for at vores søn fik en bror eller søster som vi oprindeligt havde drømt om...

Vi bruger ikke beskyttelse da jeg ikke kan tåle hormonerne i de almindelige og har fået frarådet spiral af kobber, og manden kan ikke passe kondomer og vores sexliv er ikke lige så planlagt at det ville blive brugt selvom han kunne...

Jeg har ventet på at manden indser det fuldt ud at vores søn bliver enebarn og så er det vi blev enige om at jeg fik bundet knude på når vi ikke skulle have flere...

Håber på mange svar inden tirsdag formiddag som er min sidste chance hvis der skal planlægges noget med læge osv...

Kan du låne penge til en test af en veninde/kollega/familiemedlem?

Anmeld

25. marts 2014

Wampires

-Sigrid- skriver:

Ej det lyder ikke sjovt :/

Hvordan har han det med tanken om en eventuel graviditet 

Det er supersvært at vurdere...

pga hans sygdomme har han den ene dag øjeblikke hvor han accepterer at sønnen bliver enebarn og vi snakker om at få lukket for at blive gravid...

og den næste dag snakker han om at det kunne være rart med en til så sønnen ikke bliver enebarn, men han vil bare gerne lige have det lidt bedre....

Anmeld

25. marts 2014

Wampires

modesty skriver:

Kan du låne penge til en test af en veninde/kollega/familiemedlem?

desværre ikke nej...

jeg er heller ikke i byen uden ham da jeg ikke har kørekort...

Anmeld

25. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

desværre ikke nej...

Er I da sammen 24/7? 

Anmeld

25. marts 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Wampires skriver:

desværre ikke nej...

Jeg vil altså gerne sende dig en test!! Så kan du tage den med der samme eller vente lidt (eller begge dele - der de jo to i en pakke)
Det må være hårdt, at gå rundt og ikke vide om man er købt eller solgt.. Du kan bare sende mig en pb

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.