Har du et barn med kromosomfejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.114 visninger
7 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2014

Anonym trådstarter

Vi har for nylig været igennem en moderkagebiopsi pga. øget risiko. De første svar var positive, og der var ikke downs syndrom. Nogle dage senere ringede de med de sidste svar, og vores baby har en kromosomfejl, jeg blev så chokeret, at jeg ikke kan huske hvilke kromosomer de sagde, men det er 2 der er forbyttet.

Nu er mit spørgsmål så..... Er der nogen, hvis barn har en kromosomfejl, og hvilken er det? Og hvad har det af betydning for dit barn osv.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

justagirl

Anonym skriver:

Vi har for nylig været igennem en moderkagebiopsi pga. øget risiko. De første svar var positive, og der var ikke downs syndrom. Nogle dage senere ringede de med de sidste svar, og vores baby har en kromosomfejl, jeg blev så chokeret, at jeg ikke kan huske hvilke kromosomer de sagde, men det er 2 der er forbyttet.

Nu er mit spørgsmål så..... Er der nogen, hvis barn har en kromosomfejl, og hvilken er det? Og hvad har det af betydning for dit barn osv.?

tror du skal snakke med dem om det de har mere forstand på det

men min kærestes mor og hendes 3 andre børn har også kromoson fejl.. også 2 som er forbyttet.. de fejler intet.. men det kan have betydning for deres børn om de får downs..

slå koldt vand i blodet! krydser for det ikke har den voldsommeste betydning :i

Anmeld

23. marts 2014

Anonym trådstarter

justagirl skriver:

tror du skal snakke med dem om det de har mere forstand på det

men min kærestes mor og hendes 3 andre børn har også kromoson fejl.. også 2 som er forbyttet.. de fejler intet.. men det kan have betydning for deres børn om de får downs..

slå koldt vand i blodet! krydser for det ikke har den voldsommeste betydning :i

Det skriver jeg heller intet om, jeg er blot nysgerrig hvad der findes af forskellige afvigelser. Jeg er udemærket klar over, at det ikke behøver at betyde babyen er syg. Men nu skal vi tilfældigvis vente et stykke tid før vi bliver kaldt til den samtale, og er derfor blot nysgerrig omkring, hvordan det er for andre.

Anmeld

23. marts 2014

Pikku Myy

Det skriver jeg heller intet om, jeg er blot nysgerrig hvad der findes af forskellige afvigelser. Jeg er udemærket klar over, at det ikke behøver at betyde babyen er syg. Men nu skal vi tilfældigvis vente et stykke tid før vi bliver kaldt til den samtale, og er derfor blot nysgerrig omkring, hvordan det er for andre.

Jeg synes dit svar til justagirl er unødvendigt negativt. Hendes indlæg er både omsorgsfuldt og informativt, så det er der absolut ingen grund til ...

Tilføjelse: Jeg tror iøvrigt det justagirl snakker om hedder en translokation, hvis du gerne vil google det

Anmeld

23. marts 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Der er tusindevis af muligheder, nogle betyder intet, andre er uforenelige med liv, og så er der alle varianter der imellem.
Personligt lever jeg med et nært familiemedlem med en kromosomsygdom, som giver udslag i fysisk handicap, sygdommen er diagnosticeret udfra alle andre kriterier end kromosomkortlægningen, da det ikke har været muligt at finde kromosomafvigelsen fra genetikkernes side. Det er formentligt en mutation opstået under graviditeten, men jeg har haft det i baghovedet, at jeg godt kunne være bærer, og jeg har også overvejet at takke ja til genetikkerne, men jeg ville heller ikke vælge børn fra, og risikoen er vurderet meget lille, så er ikke selv testet. Jeg har fået 3 smukke, fantastiske, intelligente og helt igennem raske børn, så jeg er glad og taknemmelig.
Jeg synes, at du skal snakke med fagfolk og få deres vurdering, den værste fjende er uvidenhed

Anmeld

23. marts 2014

justagirl

Anonym skriver:

rolig nu..

Anmeld

23. marts 2014

Muffinmus

Der er enormt stor forskel på hvilken kromosomfejl vi snakker om. Downs er jo bare en form, så findes der mange andre hvor nogle kun giver mindre handicaps man ikke nødvendigvis bemærker ret meget, nogle giver store udslag og nogle kan man ikke leve med efter man er født, de er uforenelige med liv.

Så det er ikke uvæsentligt hvilken en i skal tage stillig til desværre, det kræver i får af hvilken had der for en kromosomfejl og hvad i har af muligheder.

Anmeld

23. marts 2014

aarhusmor

Det er ret normalt at have en kromosomfejl uden det behøver at betyde noget. Det må de kunne forklare jer om det gør.
Jeg har selv en. For mig har det betydet at jeg ikke har kunnet gennemføre mere end en graviditet. Ellers er der ikke noget galt med mig (mener jeg selv)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.